  • 1. Data: 2005-09-16 19:14:05
    Temat: Czy gazeta może bezkarnie drukowac zdjecia
    Od: Grzesiek..<g...@o...pl>

    Mam pytanie czy gazeta moze bezkarnie drukowac zdjecie mojej osoby jesli sobie
    tego nie zycze. Jest to arykuł dotyczacy firmy, w której pracuje. Jest moze jakis
    przepis, który ogranicza moznosc drukowania mojego zdjecia?? ja na prawie sie nie
    znam wiec prosze o jakas pomoc

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-09-16 20:02:03
    Temat: Re: Czy gazeta może bezkarnie drukowac zdjecia
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Grzesiek..<g...@o...pl> napisał:

    >Mam pytanie czy gazeta moze bezkarnie drukowac zdjecie mojej osoby
    USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach
    pokrewnych. (tekst jednolity: Dz. U. 2000 r. Nr 80 poz. 904)

    Art. 81. 1. Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim
    przedstawionej. W braku wyraźnego zastrzeżenia zezwolenie nie jest
    wymagane, jeżeli osoba ta otrzymała umówioną zapłatę za pozowanie.
    2. Zezwolenia nie wymaga rozpowszechnianie wizerunku:
    1) osoby powszechnie znanej, jeżeli wizerunek wykonano w związku z
    pełnieniem przez nią funkcji publicznych, w szczególności
    politycznych, społecznych, zawodowych,
    2) osoby stanowiącej jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie,
    krajobraz, publiczna impreza.

    Artur Golański