  • 21. Data: 2004-08-12 15:45:42
    Temat: Re: zawsze mnie to zastanawialo
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Bylby wtedy dwa razy skazany za jedno morderstwo Kowalskiego.

    Wcale nie :)
    Dokładnie rzecz biorąc byłby co najwyżej skazany po razie - za
    kązdym razem za inne (popełnione w innym czasie i miejscu)
    morderstwo Kowalskiego.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 22. Data: 2004-08-12 17:36:16
    Od: Elżbieta Tekieli <e...@w...pl>

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> napisał w wiadomości

    > Tak

    > Ale można być dwa razy skazanym za taki sam czyn

    za TAKI sam tak, ale nie za TEN sam :)

  • 23. Data: 2004-08-12 18:29:31
    Od: poreba <d...@p...com>

    "WOJSAL" <w...@g...pl> niebacznie popelnil

    > Czy mozna 2 razy zabic ta sama osobe?

    W piątek trzynastego 20.. roku na rogu Brackiej i Jerozolimskich
    nożem od tyłu ?
    Nie sądzę.

    --
    pozdro

  • 24. Data: 2004-08-12 19:07:57
    Od: Dredd<...@...pl>

    No chyba że przez roztargnienie i ze sklerozy. W tym po raz drugi w
    formie usiłowania nieudolnego ;)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 25. Data: 2004-08-12 19:17:08
    Od: "Tomasz" <p...@i...pl>

    To ja jeszcze namieszam. Niestety w polskim prawie (podobnie jest w
    niemieckim i austriackim - innych osobiście nie znam) można skazać dwa razy
    za TEN sam czyn. (oczywiście nie dotyczy to 148 kk).
    Nazywa się to "po prawniczemu" idealny zbieg czynów karalnych. Występuje to
    na "styku" Kodeksu karnego i KKS lub KW.

    ---
    Pzdr.

  • 26. Data: 2004-08-12 23:31:34
    Od: WOJSAL <w...@g...pl>

    Użytkownik Dredd napisał:

    > Dokładnie rzecz biorąc byłby co najwyżej skazany po razie - za
    > kązdym razem za inne (popełnione w innym czasie i miejscu)
    > morderstwo Kowalskiego.

    Czyli Kowalski jednak bylby zamordowany dwa razy?
    Wtedy dwa wyroki naleza sie :)

    Pozdrawiam :)
    WOJSAL

  • 27. Data: 2004-08-12 23:36:32
    Od: WOJSAL <w...@g...pl>

    Użytkownik Tomasz napisał:
    > Użytkownik "WOJSAL"

    > W tym jeden raz niesłusznie, co już było omawiane w tym wątku.
    > Cóż życie nie jest lekkie, powiedział....

    Wlasnie.
    Co zrobic z tym nieslusznym ukaraniem?
    Powiedziec "sorry, Kowalski, pomylillismy sie
    teraz zas slusznie posiedzicie" ?

    Tak na marginesie.
    Przeciwnicy kary smierci podaja argument przeciwko KS
    ze sa bledne wyroki z KS, ergo - nie powinno byc KS.
    Gdyby sie tego trzymac, nalezaloby konsekwentnie
    zniesc wzelkie wyroki sadowe, gdyz kazda kara
    moze (bywa?) nieslusznie wymierzona. ;)

    Pozdrawiam :)
    WOJSAL

  • 28. Data: 2004-08-13 06:24:54
    Od: Marcin Piotrkiewicz <p...@1...acn.waw.pl>

    On 2004-08-12, WOJSAL <w...@g...pl> wrote:
> [...]
    > Gdyby sie tego trzymac, nalezaloby konsekwentnie
    > zniesc wzelkie wyroki sadowe, gdyz kazda kara

    Jest drobna ró?nica. Trudniej zado?aeuczyniae ofierze pomy?ki w przypadku
    wykonania KS :)

    Pozdrawiam,
    Pieta

  • 29. Data: 2004-08-13 17:08:15
    Od: poreba <d...@p...com>

    Marcin Piotrkiewicz <p...@1...acn.waw.pl> niebacznie
    popelnil news:cfhmrm$rm$2@mamut.aster.pl:

    > Jest drobna różnica. Trudniej zadośćuczynić ofierze pomyłki w
    > przypadku wykonania KS :)
    No chyba że wrócimy do koncepcji możliwości dwukrotnego zabicia.
    No i jeszcze koty, one mają siedem, podobno.

    --
    pozdro
    poreba