  • 1. Data: 2004-08-10 15:50:28
    Temat: Minimalna kwota przy płaceniu kartą?
    Od: "Klapuch (www.klapuch.komrel.net)" <k...@g...-p-l>

    Witam,
    ostatnio chciałem coś kupić w sklepie. Cena ok 2 zl.
    Pani nie miala wydac z 10 zł więc chciałem zapłacić kartą.
    Pani odpowiedziała, że kartą tylko powyżej 10 zł.
    Spytałem się gdzie jest to napisane (czasami przy kasach są takie
    informacje) - nigdzie nie było.
    "Tak jest ustalone, to nie jest supermarket".

    Czy jest zgodna z prawem odmowa ekspedientki sprzedaży produktu, kiedy
    nie jest w stanie dokonać tranzakcji gotówkowej i stwierdzenie, że
    kartą mogę zapłacić jedynie powyżej 10 zł?
    Nalepki o możliwości płacenia kartą były na drzwiach sklepu.

    Jeśli nie - co mogę zrobić, żeby kupić ów produkt?

    Pozdrawiam
    Klapuch

  • 2. Data: 2004-08-10 15:55:14
    Temat: Re: Minimalna kwota przy płaceniu kartą?
    Od: "@_nteneum" <n...@a...com>

    Użytkownik "Klapuch (www.klapuch.komrel.net)" <k...@g...-p-l>
    napisał w wiadomości news:icrhh0taabl6rbdu16n91cj90nd0goodbg@4ax.com...
> [...]
    > informacje) - nigdzie nie było.
    > "Tak jest ustalone, to nie jest supermarket".

    w sumie troche NTG, walkowane tysiac razy na pl.biznes.banki (archiwum)

    poszukaj : www.kartyonline.pl

    pzodro

    ps> mogła odmówić

  • 3. Data: 2004-08-11 08:00:40
    Temat: Re: Minimalna kwota przy płaceniu kartš?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Aug 2004, @_nteneum wrote:

> [...]
    >+ > Pani nie miala wydac z 10 zł więc chciałem zapłacić kartą.
    >+ > Pani odpowiedziała, że kartą tylko powyżej 10 zł.
    [...]
    >+ w sumie troche NTG, walkowane tysiac razy na pl.biznes.banki (archiwum)

    Hm... nie wiem czy NTG, ja widzę *dwa* (osobne) problemy prawne:
    - czy ekspedienta ma obowiązek przyjęcia płatności kartą; jak na
    mój rozum karta płatnicza nie jakąś formą "obowiązującą cywilnie"
    *w ogóle* i nie widzę powodu żeby sklep "musiał" przyjmować
    *jakiekolwiek* płatności kartą - "zepsuło się i co nam Pan zrobi" ?
    - czy ekspedientka ma mieć "drobne do wydania" czy też klient ma
    obowiązek przynieść "odliczoną kwotę".
    Przypomni ktoś wnioski odnośnie "wydawania reszty", bo nie
    pamiętam ? :)

    >+ ps> mogła odmówić

    Przyjęcia płatności kartą czy wydania reszty ?
    Klient *chciał* zapłacić... nie wiem czy chciał zapłacić aż 10 zł ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2004-08-11 21:38:57
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > Przypomni ktoś wnioski odnośnie "wydawania reszty", bo nie
    > pamiętam ? :)

    wspólnych wniosków nie ma :)

    KG