  • 21. Data: 2013-05-13 17:04:44
    Temat: Re: zawieszenie zajęć w gimnazjum
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > Sądzicie, że nie ma zadnej osoby, która tam przyjedzie i bedzie te
    > lekcje prowadziła? Czy też po prostu komuś się nie chce poszukać.

    To zalezy od miejscowosci.

    Moze byc tak, ze dyrekcji sie nie chce i zwykly telefon do kuratorioum
    powinien szybko rozwiazac problem, szczegolnie jak gdzies obok maja
    jakąś inną szkołę. Ale zapewne bedzie to wymagało zmiany rozkładów
    zajęć dla całej szkoły, a to czasami nie jest taka prosta sprawa i
    zajmuje sporo czasu. Ja raz układałem plan zajeć przez miesiąc aby
    wszystkim zrobić dobrze.

    Może być też tak, że to jedyna szkoła w okolicy i innego anglisty pod
    ręką po prostu nie ma. I wowczas faktycznie możesz skakać i tupać i nic
    mądrego nie wymyślisz. Szczególnie w sytuacji szkół, gdzie pieniadze nie
    bardzo mogą być argumentem. Po za tym nawet w tym przypadku szkoła nie
    może zatrudnić kogoś z ulicy jak nie ma przygotowania pedagogicznego.

    Nie ma szczegółów to ciężko cokolwiek duskutować.
    Argumenty mi sie nalezy są trochę szczeniackie.

  • 22. Data: 2013-05-13 17:07:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Nie. Komitet rodzicielski (a dokładniej Rada Rodziców) to oddzielna od
    > szkoły kasa. Zupełnie nie związana z księgowością szkoły.
    >
    > Za to owszem, szkoła ma własne pieniądze z tzw. dochodów własnych. Czyli
    > wynajmu sal, wynajmu miejsca pod automaty, wynajmu lokalu pod bufet
    > szkolny itp.

    mówisz o duzym miescie. W malej miejscowosci dochód własnych zwykle
    wynosi zero. Po za tym i tak nie uzbierałbyś na pensję dla nauczyciela,
    po drugie z tych pieniedzy nauczyciela opłacić nie mozesz.

    Możnaby pomyśleć o jakimś kółku zainteresowań, żebu pociągnąć dalej
    lekcje dla chcąych. I tyle możesz.

    Jak bedzie nauczyciel to zatrudnienie go na dwa miesiace nie stanowi
    problemu, ale najpierw musi byc.

  • 23. Data: 2013-05-13 17:18:46
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 13.05.2013 17:07, witek pisze:

    > mówisz o duzym miescie.

    Dowolnym.

    > Po za tym i tak nie uzbierałbyś na pensję dla nauczyciela,

    Ale ja nie o tym. Ja tylko obalałem twoje twierdzenie, cytuję ,,Jedyne
    pieniadze jakie ma szkola, to zrzutki na komitet rodzicielski.'' bo
    było w dwóch punktach błędne. jak to się ma do opłacania zajęć.

    > po drugie z tych pieniedzy nauczyciela opłacić nie mozesz.

    Nie wiem, co można, szczerze mówiąc. Aż tak daleko nie wnikałem, nie
    czułem takiej potrzeby.

    > Jak bedzie nauczyciel to zatrudnienie go na dwa miesiace nie stanowi
    > problemu, ale najpierw musi byc.

    No właśnie nie wiem jak to dokładnie jest. Wiem, że z tym jakoś jest
    dziko. Szkoły robią plany zatrudnienia na rok szkolny. Nie wiem jak to
    działa w trakcie. Ale być może masz rację. Mój list zupełnie do tego nie
    nawiązywał.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 24. Data: 2013-05-13 18:02:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

> [...]
    > pieniadze jakie ma szkola, to zrzutki na komitet rodzicielski.'' bo
    > było w dwóch punktach błędne. jak to się ma do opłacania zajęć.

    czepiasz sie.

> [...]
    > dziko. Szkoły robią plany zatrudnienia na rok szkolny. Nie wiem jak to
    > działa w trakcie. Ale być może masz rację. Mój list zupełnie do tego nie

    Mozna nauczyciela zatrudnić na umowę o pracę do końca zajeć szkolnych.

  • 25. Data: 2013-05-13 18:06:03
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 13.05.2013 18:02, witek pisze:
    > czepiasz sie.

    Nie czepiam. Po prostu jak to mówi Gotfryd, rozjaśniam w kwestii
    formalnej, żeby nie siać dezinformacji, nawet jeśli jest ona poboczna do
    wątku.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 26. Data: 2013-05-13 18:08:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Nie czepiam. Po prostu jak to mówi Gotfryd, rozjaśniam w kwestii
    > formalnej, żeby nie siać dezinformacji, nawet jeśli jest ona poboczna do
    > wątku.

    czepiasz sie

  • 27. Data: 2013-05-13 20:53:01
    Od: Daniel Pyra <d...@s...be.gazeta.pl>

    W dniu 12.05.2013 17:28, witek pisze:

    > A szkola to wrozka i ma sobie nauczyciela wyczarowac?
    >
    > Zostalo miesiac, moze spokojnie uczyc sie sam jak mu tak bardzo zalezy.

    Ciekawe, ciekawe.
    Twoją wypowiedź zrozumiałem tak: gdyby w ciąży były jednocześnie 3
    nauczycielki (angielski, matematyka i historia), w maju można by już w
    ogóle zamknąć budę?
    Czy jednym z niewielu obowiązków szkoły nie jest przypadkiem realizacja
    zatwierdzonego planu nauczania?

    Pozdr.!
    (D)

  • 28. Data: 2013-05-13 23:23:08
    Od: "hiki o!" <h...@a...pl>

    On 13.05.2013 20:53, Daniel Pyra wrote:

    > Czy jednym z niewielu obowiązków szkoły nie jest przypadkiem realizacja
    > zatwierdzonego planu nauczania?

    No jest, ale jak widac maja na to wyjebane.

    zen.aspx

  • 29. Data: 2013-05-13 23:40:15
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 13.05.2013 20:53, Daniel Pyra pisze:
    > W dniu 12.05.2013 17:28, witek pisze:
    > Twoją wypowiedź zrozumiałem tak: gdyby w ciąży były jednocześnie 3
    > nauczycielki (angielski, matematyka i historia), w maju można by już w
    > ogóle zamknąć budę?

    No czasami tak bywa, że np. zajęcia są odwoływane z powodu na przykład
    zagrożenia ze strony budynku...

    > Czy jednym z niewielu obowiązków szkoły nie jest przypadkiem realizacja
    > zatwierdzonego planu nauczania?

    A obowiązkiem policji jest łapać przestępców. Co nie znaczy, że uda się
    wszystkich złapać.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 30. Data: 2013-05-14 02:52:13
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Daniel Pyra wrote:

    > Ciekawe, ciekawe.
    > Twoją wypowiedź zrozumiałem tak: gdyby w ciąży były jednocześnie 3
    > nauczycielki (angielski, matematyka i historia), w maju można by już w
    > ogóle zamknąć budę?

    jesli nie bedzie innej możliwości to zapewne tak sie stanie.
    Ale zapewne wczesniej dyrektor straci stołek jeśli kuratorium o tym nie
    wiedziało odpowiednio wcześniej.
    A w kuratorium ktoś straci stołek jak sie o tym dowie wyborcza na przykład.

    > Czy jednym z niewielu obowiązków szkoły nie jest przypadkiem realizacja
    > zatwierdzonego planu nauczania?

    A co jak obowiazku nie da sie zrealizować ?