  • 1. Data: 2003-12-16 07:26:38
    Temat: zawiadomienie o poleconym w post. adm. i termin odbioru
    Od: "PK" <skalar7@USUN_TOpoczta.onet.pl>

    generalnie nie mam jeszcze pojęcia co to jest, ale zainteresowało mnie samo
    zawiadomienie.
    Ma dwie strony, A i B.
    A kończy się sekwencją:
    Doręczenie to jest równoznaczne z doręczeniem do rąk adresata.
    B:
    W razie nieodebrania listu przez adresata w tym terminie będzie on uważany
    za doręczony z upływem ostatniego dnia tego okresu, tj. z dniem ....r.

    I teraz pytanie, czy organ administracyjny może sobie coś takiego napisać?
    Jakie to ma znaczenie prawne, czy rzeczywiście w przypadku nieodebrania
    terminy biegną?
    Przecież nawet w sądzie jak się nie doręczy do adresata osobiście pisma, to
    nie można wszcząć działań. Czy w post. administracyjnym jest inaczej? To
    chore jakieś musiałoby być.
    Abstrahuję od złośliwego nieodbierania, ale jak bym był za granicą i
    rzeczywiście nie odebrał i w tym czasie jakiś urzędol podjąłby decyzję na
    moją niekorzyść?
    P.

  • 2. Data: 2003-12-16 17:04:05
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    PK wrote:
    > I teraz pytanie, czy organ administracyjny może sobie coś takiego napisać?
    > Jakie to ma znaczenie prawne, czy rzeczywiście w przypadku nieodebrania
    > terminy biegną?

    To nie organ napisał, tylko ustawodawca. Przepisy kpa o doręczeniach.

    > Przecież nawet w sądzie jak się nie doręczy do adresata osobiście pisma, to
    > nie można wszcząć działań.

    można...

> [...]
    > Abstrahuję od złośliwego nieodbierania, ale jak bym był za granicą i
    > rzeczywiście nie odebrał i w tym czasie jakiś urzędol podjąłby decyzję na

    To wnosiłbyś o wznowienie postępowania.

    KG

  • 3. Data: 2003-12-17 07:32:17
    Od: "PK" <skalar7@USUN_TOpoczta.onet.pl>