  • 1. Data: 2003-12-15 23:12:27
    Temat: Licencja
    Od: "sq" <s...@T...pl>

    Mam takie pytanie - mianowicie chcialbym sprzedac swoj program,
    aczkolwiek w umowie znalazl sie "podejrzany" zapis:

    "FIRMA_MA udziela od DATA na 15 lat wylacznej licencji na uzytkowanie
    programu na dowlonej liczbie komputerow w odrebie lokalnej
    sieci komputerowej na terenie jego siedzib...'

    Czy to _wylacznej_ na okres 15 lat oznacza ze przez ten czas
    nie mam prawa programu nikomu sprzedac? (a przynajmniej
    bez zgody licencjobiorcy)?

    pozdr.
    sq

  • 2. Data: 2003-12-16 16:24:24
    Temat: Re: Licencja
    Od: Piotr 'Gerard' Machej <g...@a...eu.org>

    Użytkownik sq <s...@T...pl> napisał:
    > Czy to _wylacznej_ na okres 15 lat oznacza ze przez ten czas
    > nie mam prawa programu nikomu sprzedac? (a przynajmniej
    > bez zgody licencjobiorcy)?

    Czy "użytkowanie programu na dowolnej liczbie komputerów w obrębie
    lokalnej sieci komputerowej na terenie jego siedzib" jest jedynym
    polem eksploatacji wymienionym w umowie? I czy to "jego" odnosi się
    do licencjobiorcy i jest zdefiniowane jako konkretna nazwa firmy
    i adres?
    Jeśli tak, to moim zdaniem to _wyłącznej_ oznacza tylko tyle,
    że nie upoważnisz nikogo innego do "użytkowania programu na dowolnej
    liczbie komputerów w obrębie lokalnej sieci komputerowej" na terenie
    siedzib tej konkretnej firmy. Ale innej firmie możesz również
    udzielić licencji na użytkowanie we własnej sieci lokalnej tej
    drugiej firmy.
    Mówią o tym Art. 67. pkt 1. i 2. Ustawy o prawie autorskim.
    Ale oczywiście lepiej by było znać całość umowy, bo na razie
    oceniam tylko po tym fragmencie.
    I żeby nie było - nie jestem prawnikiem, więc mogę się mylić ;)

    Aha, jeszcze odnośnie tych 15 lat trwania licencji. Zwróć uwagę
    na Art. 68. pkt 2. Ustawy - umowa po upływie tych 15 lat stanie się
    umową na czas nieokreślony (czyli nie wygasa samoistnie, lecz należy
    ją wypowiedzieć jeśli nie chcemy, aby trwała dalej). Warto więc
    zawrzeć w umowie od razu terminy wypowiedzenia, bo inaczej stosowany
    będzie ustawowy 1 rok (Art. 68. pkt 1.).

    Pozdrawiam,
    Gerard

  • 3. Data: 2003-12-16 19:14:16
    Od: "sq" <s...@T...pl>

    Użytkownik "Piotr 'Gerard' Machej" <g...@a...eu.org> napisał w
    wiadomości news:brnbjo$iq8$1@inews.gazeta.pl...
    [..]

    > Pozdrawiam,
    > Gerard

    Bardzo dziekuje, sprobuje to jeszcze ustalic dokladnie,
    aczkolwiek Twoje slowa sa budujace :-)

    pozdr sq