  • 1. Data: 2003-02-17 18:51:20
    Temat: zastraszenie - do jakiej prokuratury?
    Od: "mehow" <h...@p...pl>

    Zostałem zastraszony przez człowieka z Wrocławia.
    (w rozmowie przez telefon powiedział że nasle na mnie
    swoich kolegów). Sam mieszkam w Białymstoku.
    Nie wiem gdzie powinienem zgłosić zawiadomienie
    o przestępstwie. (chyba o popełnieniu
    przestępstwa groźby bezprawnej)
    proszę o pomoc i serdecznie wszystkich pozdrawiam.
    Michał Dojlidko

  • 2. Data: 2003-02-17 19:50:33
    Temat: Re: zastraszenie - do jakiej prokuratury?
    Od: "Sebastian Mokrzecki" <s...@o...pl>

    Dobrze kombinujesz że powinieneś zgłosić do prokuratury.
    1) Obojętnie do jakiej prokuratury wniesiesz wniosek, i tak muszą to oddać
    właściwej
    2) Zrób dwie kopie pisma, dokładnie opisz zajście oraz napisz, że wnosisz o
    ściganie.
    3) Jedno oddaj do prokuratury, a drugie zostaw sobie. Zażądaj na swoim
    egzemplarzu potwierdzenia że doręczyłeś;

    Rozwiązanie ma to te zalety, że w prokuraturze nie nagadają głupstw
    (policja to nie magistrzy prawa) oraz że po 6 tyg. przysługuje ci zażalenie
    na bezczynność organów.

  • 3. Data: 2003-02-17 20:59:15
    Od: "mehow" <h...@p...pl>

> [...]

    > Rozwiązanie ma to te zalety, że w prokuraturze nie nagadają głupstw
    >(policja to nie magistrzy prawa) oraz że po 6 tyg. przysługuje ci zażalenie

    Interesuje mnie też, które prokuratura jest własciwa, Wrocławska czy
    lokalna?
    Oraz gdzie moge znaleźć wzór takiego podania, jest moze jakies www. ?

  • 4. Data: 2003-02-18 08:59:26
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "mehow" <h...@p...pl> wrote in message

    > Interesuje mnie też, które prokuratura jest własciwa, Wrocławska czy
    > lokalna?

    No pisze przecież, że każda jest właściwa jeśli chodzi o wniesienie. Sami
    sprawdzą, która powinna prowadzić sprawę i odpowiednio przekażą, więc się
    tym nie kłopocz i złoż tam, gdzie CI wygodnie.

    > Oraz gdzie moge znaleźć wzór takiego podania, jest moze jakies www. ?

    Nie potrzebny żaden wzór. Napisz, tak jak w każdym iinym pismie urzędowym,
    swóje personalia w górnym prawym, niżej po lewej że do prokuratury, możesz
    zatytułować "zawiadomienie o pop. przest." i opisz dokłądnie o co chodzi (
    kto kiedy i co zrobił ) i tyle.

    Depi.

  • 5. Data: 2003-02-18 21:53:24
    Od: Jubei <j...@f...pl>

    Dnia 03-02-18 09:59, Użytkownik Marcin Olender napisał:
> [...]
    > zatytułować "zawiadomienie o pop. przest." i opisz dokłądnie o co chodzi (

    Moim zdaniem powinno być (idąc od góry strony): w prawym rogu miejsce i
    data (opcjonalnie), po lewej poniżej imię i nazwisko oraz adres, po
    prawej poniżej adresat, etc. Nie spotkałem się dotychczas z innym
    układem (co nie znaczy, że podany przeze mnie jest poprawny; może całe
    życie trwam w błędzie)

    --
    Jubei

  • 6. Data: 2003-02-18 21:53:28
    Od: Jubei <j...@f...pl>

    Dnia 03-02-17 21:59, Użytkownik mehow napisał:
    > Interesuje mnie też, które prokuratura jest własciwa, Wrocławska czy
    > lokalna?

    Rozumiem, że chodzi o prokuraturę właściwą do rozpatrywania sprawy.

    Przepisy prawne:

    1) art.6 § 2 kk "Czyn zabroniony uważa się za popełniony w miejscu, w
    którym sprawca działał lub zaniechał działania, do którego był
    obowiązany, albo gdzie skutek stanowiący znamię czynu zabronionego
    nastąpił lub według zamiaru sprawcy miał nastąpić".

    2) Art. 190. § 1 kk "Kto grozi innej osobie popełnieniem przestępstwa na
    jej szkodę lub szkodę osoby najbliższej, jeżeli groźba wzbudza w
    zagrożonym uzasadnioną obawę, że będzie spełniona,
    podlega (...)".

    3) § 81-89 prim rozporządzenia ministra sprawiedliwości z dnia 11
    kwietnia 1992 r. Regulamin wewnętrznego urzędowania powszechnych
    jednostek organizacyjnych prokuratury (Dz.U. Nr 38, poz. 163 z późn zm.)

    4) Rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 1 czerwca 2001 r. w
    sprawie utworzenia prokuratur apelacyjnych, okręgowych i rejonowych oraz
    ustalenia ich siedzib i obszarów właściwości (Dz. U. Nr 64, poz. 656)

    Właściwość miejscową ustala się wg miejsca popełnienia czynu
    zabronionego. Ważna jest konstatacja, że przestępstwo groźby karalnej
    (art. 190 kk) jest SKUTKOWYM, a więc miejscem popełnienia czynu
    zabronionego, zgodnie z art. 6 § 2 kk, są:
    - miejsce działania sprawcy (tam skąd dzwonił, czyli np.: Wrocław)
    - miejsce wzbudzenia "uzasadnionej obawy" u adresata groźby (czyli, np:.
    Białystok)

    Właściwość miejscową prokuratury określają przepisy z rozporządzeń
    podanych w punktach 3 i 4.

    Właściwą zatem jest zarówno jedna z prokuratur rejonowych we Wrocławiu
    jak i Prokuratura Rejonowa dla miasta Białystok, chociaż trzeba zwrócić
    uwagę na § 87 regulaminu, o którym mowa w punkcie 3.

    --
    Jubei

  • 7. Data: 2003-02-19 14:09:31
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Jubei" <j...@f...pl> wrote in message

> [...]
    > prawej poniżej adresat, etc. Nie spotkałem się dotychczas z innym
    > układem (co nie znaczy, że podany przeze mnie jest poprawny; może całe

    Ups...

    Jasne, że mi sie powaliło :-)

    Ty z lewej, adresta z prawej ow kors.

    Sorki.

    Pzdr.

    --
    Depi.

    PS. Sygnaturę akt ja pisze z prawej - a Wy?

  • 8. Data: 2003-02-20 12:53:26
    Od: "Sebastian Mokrzecki" <s...@o...pl>

    Jak składasz doniesienienie to dopiero nadadzą ci sygnaturę tak że w
    doniesieniu nie ma zabardzo sposobu by ją wstawić (ale ja wstawiam po lewej
    pod wskazaniem adresata)

  • 9. Data: 2003-02-21 21:19:55
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Sebastian Mokrzecki" <s...@o...pl> wrote in message
    > Jak składasz doniesienienie to dopiero nadadzą ci sygnaturę tak że w
    > doniesieniu nie ma zabardzo sposobu by ją wstawić (ale ja wstawiam po
    lewej
    > pod wskazaniem adresata)

    Jasne, ze tak, pytam sie tylko, gdzie piszecie:-)

    Depi.