  • 1. Data: 2003-02-17 19:21:29
    Temat: czym sie rozni interes faktyczny od prawnego?
    Od: Klasyk <k...@f...onet.pl>

    Czytam i czytam i juz nic nie wiem. Czytam jakies
    fragmenty powolujace sie wyroki NSA, ze niby nie
    mozna byc strona w postepowaniu administracyjnym,
    jesli ma sie tylko interes faktyczny a nie mozna
    wskazac prawnego. (moze nie dokladnie cytuje)

    Strona moge byc, gdy np. wnosze o pozwolenie
    na budowe. Mam interes faktyczny i prawny.
    To samo jesli wnosze o niewydanie zgody
    na budowe na sasiedniej dzialce. Ale to wszystko
    ma swoj przepis.

    A wezmy np. zadania wlasne gmin. Gmina chce
    wybudowac wysypisko smieci w okolicy.

    Mam na pewno ineteres faktyczny aby go nie bylo..
    Boje sie smrodu, szczurow, etc..., Jednak nie moge
    wskazac przepisu takiego jak np. przy wnioskowaniu
    o pozwolenie na budowe.

    Czyli nie mam interesu prawnego ???????

    A jednak praktyka pokazuje, ze grupy mieszkancow
    sa dopuszczane jako strony.