  • 1. Data: 2004-02-13 09:33:01
    Temat: zamieszenie DG
    Od: "PoDaTnIk" <p...@o...pl>

    Jestem w trakcie zakładania DG. Mam wpis do ewidencji i REGON. Nie złożyłem
    jeszcze NIP1 i nie zgłosiłem się do ZUS. Sytuacja tak się niepomyślnie
    rozwinęła, że nie mogę jednak w tej chwili prowadzić DG. Czy i jak mogę zawiesić
    działalność? Czy musze najpierw doprowadzić do końca zakładanie, a potem ją
    dopiero zawiesić?

    Pozdr,

  • 2. Data: 2004-02-13 13:42:45
    Temat: Re: zamieszenie DG
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "PoDaTnIk" <p...@o...pl> napisał:

    >Czy i jak mogę zawiesić działalność?
    Zawiesza się dz.g. jedynie w US. Skoro jej jeszcze nie rozpocząłeś, to
    nie ma co zawieszać.

    Artur Golański

  • 3. Data: 2004-02-13 13:56:04
    Od: "PoDaTnIk" <p...@o...pl>

    > Zawiesza się dz.g. jedynie w US. Skoro jej jeszcze nie rozpocząłeś, to
    > nie ma co zawieszać.
    >
    > Artur Golański

    Czyli nie muszę informować o tym urządu skarbowego?

    Cyt. z http://www.kariera.korba.pl/szkolenia/1,12036,2163,a
    rt.html:

    "Z chwilą rozpoczęcia prowadzenia indywidualnej działalności gospodarczej
    jesteśmy zobowiązani do dokonania zgłoszenia do ubezpieczenia społecznego.
    Zgłoszenia należy dokonać w ciągu 7 dni od dnia rozpoczęcia działalności we
    właściwym dla miejsca prowadzenia działalności Inspektoracie Zakładu Ubezpieczeń
    Społecznych."

    To jak będzie wyglądała procedura zawieszania, Czy najpierw zgłaszam działalność
    a potem skladam ZWUA oraz ZWPA i ją zawieszam?

    POMOCY!

  • 4. Data: 2004-02-13 17:11:20
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "PoDaTnIk" <p...@o...pl> napisał:

    >Czyli nie muszę informować o tym urządu skarbowego?
    Pisałem o zawieszeniu, a nie informowaniu, a poinformować powinieneś.

    >To jak będzie wyglądała procedura zawieszania,
    Czytaj co napisałem nt. zawieszenia w poprzednim liście !

    >a potem skladam ZWUA oraz ZWPA i ją zawieszam?
    Sprawdz na drukach, które wypełniasz i podpisujesz. Czy tam jest
    "rozpoczęcie" działalności i "zaprzestanie" działalności czy też może
    użyto słowa 'zawieszenie'.

    Artur Golański

  • 5. Data: 2004-02-14 01:01:06
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pią 13. lutego 2004 14:56 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane PoDaTnIk:

> [...]
    > Zgłoszenia należy dokonać w ciągu 7 dni od dnia rozpoczęcia działalności
    > we właściwym dla miejsca prowadzenia działalności Inspektoracie Zakładu

    No właśnie. A Ty nie rozpocząłeś DG. Tylko zarejestrowałeś ją w UG.

    > To jak będzie wyglądała procedura zawieszania, Czy najpierw zgłaszam
    > działalność
    > a potem skladam ZWUA oraz ZWPA i ją zawieszam?

    Nie, a po co? ZUSu nie informuj, bo nic nie rozpocząłeś. Po prostu zgłoś
    wniosek o wykreślenie z ewidencji w Urzędzie Gminy i GUS. I już.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 6. Data: 2004-02-16 15:50:30
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

    Tak. Musisz zgłosić w ZUSie w ciągu 7 dni od wpisu do ewid. wypełniając
    jakiś tam druczek (nie pamiętam jaki) ale do zawieszenia też wypełniasz druk
    a kopię zatrzymujesz. Jeśli nie zgosisz do ZUSu w ciągu 7 dni, to mogą
    nałożyć karę, a oprócz tego ściągać zaległe składki od momentu założenia DG
    do momentu zgłoszenia o zawieszeniu.

  • 7. Data: 2004-02-16 15:51:30
    Od: "remeeq" <r...@o...pl>

    Ja miałem podobnie, wpłaciłem dla świętego spokoju jedną składkę i dopiero
    zawiesiłem :-(