  • 1. Data: 2004-02-13 09:07:34
    Temat: spoznienie w zaplaceniu raty za ubezpieczenie samochodowe a szkoda w trakcie opoznienia
    Od: hubert depesz lubaczewski <d...@d...pl>

    hej
    mam dosyc wazna (dla mnie) i pilna sprawe.

    w lipcu zeszlego roku zawarlem ubezpieczenie ac/oc/nw na samochodod.
    platnosc w dwoch ratach.
    data drugiej platnosci raty byla 7 stycznia, ale mnie sie cos
    "pomerdalo" i bylem pewien, ze 7 lutego.
    2 lutego mialem "wypadek" - wjechalem w brame.
    jak sie dowiedzialem, w pzu, ze mialem zaplacic rate do 7 stycznia, to
    natychamiast im przelalem pieniadze - to bylo okolo 4 czy 5 lutego.
    aktualnie pzu mowi, ze nie dostane odszkodowania.

    jak to sie ma do faktu, iz na ubezpieczeniu mam okres ubezpieczenia od
    lipca 2003 do lipca 2004?
    czy mam szanse to wywalczyc? czy nei?
    czy jesli mi odmowia, to oznacza, ze:
    1. ubezpieczenie jest przedluzone o okres spoznienia
    2. ubezpieczenie jest "wymowione" - czy wtedy moge odzskac te druga rate
    ktora wplacilem po terminie?

    sprawa jest dla mnie dosyc pilna i wazne gdyz serwer zrobil juz
    samochod, ale koszt naprawy jest (z mojego punktu widzenia) niebagatelny
    i na pewno wiekszy niz koszt tej drugi raty.

    depesz

    --
    *---------------------------------------------------
    --------------*

  • 2. Data: 2004-02-13 11:13:18
    Od: "Marek" <m...@w...pl>

    Piszę z pamięci więc mało szczegółowo ;)
    Dokładnie możesz sie dowiedzieć z takiej broszurki, którą zapewne dostałeś
    przy wypisywaniu polisy-Ogólne warunki ubezpieczenia.
    Wiem na pewno, że OC zawarte jest na cały rok i nawet gdybyś nie dokonał
    wpłaty raty to i tak ubezpieczyciel przejmuje odpowiedzialność za szkody.
    Natomiast odmiennie jest w przypadku AC. Tutaj ważna jest data wpłaty.
    Jeżeli nie zostanie dokonana w oznaczonym terminie umowa jest rozwiązana.
    Wydaje mi się, że nie wypłacą Ci odszkodowania i obecnie Twój pojazd nie
    posiada AC pomimo, że z opuźnieniem dokonałeś wpłaty. Poprostu musisz
    zawrzeć nową umowę ubezpieczeniową AC.
    Marek

  • 3. Data: 2004-02-13 21:00:58
    Od: "Mokkunia" <m...@o...pl>

    Użytkownik "hubert depesz lubaczewski" <d...@d...pl> napisał w
    wiadomości news:slrn.pl.c2p4ul.su0.depesz@master.hq.eo.pl...

    > 1. ubezpieczenie jest przedluzone o okres spoznienia
    Nie, autocasco wygasa z chwilą nieopłacenia raty.

    > 2. ubezpieczenie jest "wymowione" - czy wtedy moge odzskac te druga rate
    > ktora wplacilem po terminie?
    Umowa wygasła, więc PZU powinno zwrócić Ci kwotę tej raty którą opłaciłeś po
    terminie (ale tylko tę część za autocasco - oc nie wygasa, jest
    obowiązkowe). Jeśli nie zrobią tego sami, zwróć się do nich o ten zwrot na
    piśmie.

    Pozdrawiam
    Mokkunia