  • 41. Data: 2007-04-13 21:41:27
    Temat: Re: zakup windows xp OEM
    Od: "M." <n...@n...pl>

    Wrak Tristana napisał(a):
    > Ale Arni ostatnie miesiące w pierdlu nocował :D

    plonk warning za trolowanie od razu hurtem dla Ciebie, Witka i Olgierda.
    To wyszydzanie aresztu Buzdygana jest nie na miejscu. Stawiacie się na
    równi z jego niesławnymi dokonaniami. Wiele wskazuje, że jeszcze
    zapłacicie ze swoich podatków jego odszkodowanie.

    M.

  • 42. Data: 2007-04-13 21:46:11
    Od: Marcin Kania <k...@p...fm>

    castrol napisał(a):
    > Marcin Kania napisał(a):
    >
    > Tak bredzisz i to strasznie. Lamanie warunkow licencji nie powoduje ze
    > program staje sie programem nielegalnym.

    A jakim jest wtedy? Legalnym?
    Licencja to nie umowa z tworca oprogramowania?

    > Przeciez OEM mozesz zakupic bez sprzetu i zainstalowac go na dowolnym
    > komputerze wiec o co Ci chodzi?

    Czytaj caly watek. Mozesz zainstalowac go na dowolnym komputerze. Jednym
    i tym samym. Skoro likwiduje srodek trwaly nr 001 (zestaw komputerowy)
    to moge windowsa OEM zainstalowac na swiezo zakupionym komputerze
    (srodek trwaly 002) i to tez bedzie legalne?

    Nie mowie czy sie da. Tylko ile to bedzie mialo wspolnego z legalnoscia
    softu.

    Marcin Kania

  • 43. Data: 2007-04-13 21:59:39
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 13 kwietnia 2007 23:41
    (autor M.
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <evotea$9h2$1@news.task.gda.pl>):

    > plonk warning za trolowanie od razu hurtem dla Ciebie, Witka i Olgierda.

    To ja poproszę o nie warning a o pełnego, ślicznego plonka.....

    > To wyszydzanie aresztu Buzdygana jest nie na miejscu.

    A kto wyszydza? Informuję tylko.

    > Stawiacie się na
    > równi z jego niesławnymi dokonaniami. Wiele wskazuje, że jeszcze
    > zapłacicie ze swoich podatków jego odszkodowanie.

    A to na pewno. W tym kraju nie takie przekręty się odbywają.

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

  • 44. Data: 2007-04-13 22:43:49
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Marcin Kania wrote:

    > Sprobuj moze napisac prosta aplikacje (ja napisalem juz kilka, wiem ile
    > to roboty), sprzedaj ja klientowi za xx zl (licencje stworzysz sobie
    > sam, nie ma wymogu zeby klient nie instalowal programu na wiecej niz 1
    > komputerze, nie przywiazemy programu do kompa przeciez bo to niezgodne z
    > prawem), reszta sciagnie program z netu albo skopiuje od kolegi. Program
    > bedzie swietny, kazda firma i osoba prywatna bedzie chciala go miec.
    > Sprobuj zaplacic ZUS, podatek i idz z reszta kasy na zakupy.
    > Wtedy poczuj co to znaczy dymanie klientow i po co stworzono licencje.

    Podobnie myślał producent pewnego sterownika do pewnej drukarki, która
    to ciągle niejakiemu Stallmanowi papier zacinała...

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 45. Data: 2007-04-13 22:53:48
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Marcin Kania wrote:

    > A jakim jest wtedy? Legalnym?
    > Licencja to nie umowa z tworca oprogramowania?

    Legalny znaczy zgodny z prawem. Licencja to nie jest obowiązujące
    w Polsce prawo, tzn. możesz łamać licencję i jednocześnie postępować
    zgodnie z prawem. Przykład: kupiłeś pędzel 'tylko do sufitu', a
    pomalujesz nim ścianę.

> [...]
    > (srodek trwaly 002) i to tez bedzie legalne?
    >
    > Nie mowie czy sie da. Tylko ile to bedzie mialo wspolnego z legalnoscia

    Jw. Nielegalnym w Polsce jest uzyskanie programu od osoby nieuprawnionej.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 46. Data: 2007-04-13 23:53:54
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Arek" <a...@e...net> wrote in message news:evori5$htc$3@news.onet.pl...

    > Ależ mnie w ogóle nie interesuje coś takiego jak licencja.
    > Ja nie nabywam licencji lecz egzemplarz programu.

    Żeby nabyć program to najpierw ktoś ci go musi chcieć sprzedać.
    Jak narazie to możesz co najwyżej nabyć licencję na program i nośnik.
    Z nośnikim, to prawda, możesz sobie zrobić co chcesz, sprzedać, oddać, co
    nie znaczy, że ktokolwiek razem z płytką CD nabył jakiekolwiek prawa do
    używania tego co na płytce
    Ile lat trzeba, żeby twoja jedyna szara komórka to wreszcie załapała.

    Jak zgubię płytkę z moim programem a ty ją znajdziesz, to uważasz, że
    będziesz miał jakiekolwiek prawa do używania takowego?
    Zapomnij.

  • 47. Data: 2007-04-14 00:03:20
    Od: "M." <n...@n...pl>

    Wrak Tristana napisał(a):
    > To ja poproszę o nie warning a o pełnego, ślicznego plonka.....

    Mówisz i masz. Trolowaniem w pełni zasłużyłeś.

    > A kto wyszydza? Informuję tylko.

    Nie pogrążaj się.

    > A to na pewno. W tym kraju nie takie przekręty się odbywają.

    Nie to, żebym życzył źle bliźnim generalnie. Za to tym gadającym głupoty
    życzę - powinieneś posiedzieć kilka miesiecy niewinnie, to byś przestał
    pieprzyć głupoty.

    M.

  • 48. Data: 2007-04-14 00:45:54
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Marcin Kania napisał:
> [...]
    > Sprobuj zaplacic ZUS, podatek i idz z reszta kasy na zakupy.
    > Wtedy poczuj co to znaczy dymanie klientow i po co stworzono licencje.

    Acha... czyli to wszystko co wymieniłeś miałoby być wystarczającym
    powodem do oszukiwania ludzi ?

    zaciekawiony
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 49. Data: 2007-04-14 00:50:34
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik witek napisał:
    > Żeby nabyć program to najpierw ktoś ci go musi chcieć sprzedać.

    Egzemplarz programu, nie program.

    > Jak narazie to możesz co najwyżej nabyć licencję na program i nośnik.

    Bredzisz.
    Przeciętny Kowalski, co ja gadam : 99,99999999999999999% Kowalskich i
    Nowaków - nie nabywa żadnej licencji tylko EGZEMPLARZ PROGRAMU.

    Przypuszczam, że starczyłoby mi kilkadziesiąt palców by wymienić tych co
    RZECZYWIŚCIE nabywają w Polsce licencję na program.

    > Z nośnikim, to prawda, możesz sobie zrobić co chcesz, sprzedać, oddać, co
    > nie znaczy, że ktokolwiek razem z płytką CD nabył jakiekolwiek prawa do
    > używania tego co na płytce

    Prawo do używania jest niezbywalnie związane z posiadaniem egzemplarza
    utworu i oprogramowanie nie jest z tego w żaden sposób wyłączone poza
    dwoma przypadkami - najmem i dzierżawą.
    Wszystko na temat.

> [...]

    > Jak zgubię płytkę z moim programem a ty ją znajdziesz, to uważasz, że
    > będziesz miał jakiekolwiek prawa do używania takowego?

    Tak. Tak samo jak znajdę Twój elektroniczny zegarek lub telefon.
    Tam też jest oprogramowanie, prawda?

    Arek

    --

    www.eteria.net

  • 50. Data: 2007-04-14 07:27:30
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota, 14 kwietnia 2007 02:03
    (autor M.
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <evp5oc$j8m$1@news.task.gda.pl>):

    > Mówisz i masz.

    Dziękuję... Rzadko kiedy się spotyka tak ugodowe strzygi.