  • 1. Data: 2007-04-11 18:57:06
    Temat: pytanie ws. przepadku mieszkania
    Od: "Paw" <p...@g...pl>

    Witam
    Być może ktoś z grupowiczów bedzie umiał odp. na moje pytanie.

    Mam wujka, wujek ma mieszkanie, jest już starszym, chorowitym człowiekiem i
    mieszka sam (nie ma rodziny i nikt oprócz niego nie jest tam zameldowany).
    Jak zrobić, żeby to mieszkanie nie przepadło po jego śmierci, tj. nie
    wróciło do spółdzielni (ono nie jest wykupione) ?
    Czy trzeba lokal wykupić czy wystarczy, że wujek mnie zamelduje ?
    Slyszalem coś, że trzeba być zameldowanym przez 5 lat żeby mieszkanie nie
    przepdało - ale nie wiem czy to prawda.

    Dzięki za pomoc i wyjaśnienia.

    ps.
    ile może kosztować wykupienie ze spółdzielni mieszkania w Dąbrowie
    Górniczej - bloki z lat 80- tych, około 30 m. kw.

  • 2. Data: 2007-04-12 23:52:51
    Temat: Re: pytanie ws. przepadku mieszkania
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Paw" <p...@g...pl> wrote in message
    > Witam
    > Być może ktoś z grupowiczów bedzie umiał odp. na moje pytanie.

    Idź do spółdzielni mieszkaniowej i dowiedz się ile by kosztowało wykupienie
    mieszkania.
    Podejrzewam, że bardzo mało.
    Jeśli masz pieniądze, to pożycz wujkowi pieniądze, sądzę, że kwota nie
    przekroczy kwoty wolnej od podatku, więc od pożyczki nie zapłacisz żadnego
    podatku, a wujek niech w testamencie zapisze mieszkanie na ciebie.