  • 1. Data: 2007-04-12 18:58:06
    Temat: zakup windows xp OEM
    Od: "mike" <w...@g...com>

    witajcie prawnicy,

    sorry za zapytanie, ktore juz tu sie gdzies pojawilo, ale nie do konca
    zrozumialem odpowiedz.

    zalozmy tak: kupilem nowy komputer bez systemu operacyjnego. czy moge
    dokupic sobie do niego
    ms windows xp OEM i zainstalowac samodzielnie ?

    pozdrawiam,

  • 2. Data: 2007-04-12 19:03:49
    Temat: Re: zakup windows xp OEM
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik mike napisał:
    [..]
    > ms windows xp OEM i zainstalowac samodzielnie ?

    Wg prawa - jak najbardziej możesz.

    Ale będziesz miał kłopoty z rejestracją w M$ :(
    Chyba, ze UOKiK dobrał im się już do dupy.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan

  • 3. Data: 2007-04-12 19:16:20
    Od: Rafał Prasał <r...@g...com>

    Arek pisze:
    > Użytkownik mike napisał:
    > [..]
    >
    > Wg prawa - jak najbardziej możesz.
    >
    > Ale będziesz miał kłopoty z rejestracją w M$ :(

    że co?

    licencja MS uległa zmianie już jakiś czas temu. Obecnie możesz sobie
    spokojnie kupić OEM i zainstalować go na komputerze, który miałeś
    zakupiony wcześniej.

  • 4. Data: 2007-04-12 21:07:07
    Od: smerf <s...@a...home.pl>

    Rafał Prasał napisał(a):

    > że co?
    >
    > licencja MS uległa zmianie już jakiś czas temu. Obecnie możesz sobie
    > spokojnie kupić OEM i zainstalować go na komputerze, który miałeś
    > zakupiony wcześniej.

    Tylko ze Pani na infolinii w MS twierdzi ze jak mam komputer z
    zainstalowanym OEM, pozbywam sie samego komputera i kupuje nowy, to tego
    OEM'u nie moge juz legalnie zainstalowac na nowym komputerze mimo ze
    stary sprzedałem bez systemu.

    Paranoja.

  • 5. Data: 2007-04-12 21:27:10
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    > OEM'u nie moge juz legalnie zainstalowac na nowym komputerze mimo ze
    > stary sprzedałem bez systemu.
    >
    > Paranoja.

    Czemu paranoja?
    wkoncu to oem za 300zl przypisany do danego komputera i do uzytku tylko z
    nim a nie box za 800zl ktory mozesz instalowac na kazdym kompie (oczywiscie
    dzialajaca kopia tylko na jednym).
    dlatego wlasnie oem kosztuje 300 a nie 800.

    --
    j...@p...pl
    gg: 207344.

  • 6. Data: 2007-04-12 22:00:21
    Od: Michał Kordulewski <n...@n...pl>

    Jacek23 napisał(a):
> [...]
    > dzialajaca kopia tylko na jednym).
    > dlatego wlasnie oem kosztuje 300 a nie 800.

    OEMy (rzekomo) przypisane do komputera nie są płatne oddzielnie,
    dostarczane są razem z zakupionym komputerem i stanowią część zestawu.
    Owe kosztujące 300zł są OEMami możliwymi do zainstalowania na dowolnym
    komputerze. Aktualnie główną różnicą pomiędzy wersjami OEM i BOX jest
    wsparcie techniczne - brak go dla wersji OEM lub prowadzone jest przez
    producenta sprzętu a nie MS.

    Aktualnie MS nie robi większych trudności z ponowną rejestracją OEMa na
    nowym komputeterze. Przetestowane ostatnio kilka dni temu. Oczywiście
    nie wiem jak się sprawa przedstawia w przypadku wielokrotnego
    instalowania tego samego egzeplarza na rónych komputerach w tym samym
    czasie - nie testowałem, rozsądek podpowiada, że istnieją przynajmniej
    minimalne zabezpieczenia.

    Jedyne wersje przypisane do komputera to systemy preinstalowane - część
    spośród nich. Do komputera dołączane są nośniki do odzyskania systemu a
    nie jego zainstalowania. Takiego nośnika nie sposób wykorzystać
    (nieopłacalne) na innym komputerze.

    --
    pzdr, Michał Kordulewski

  • 7. Data: 2007-04-12 22:41:17
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik Jacek23 napisał:
> [...]
    > dzialajaca kopia tylko na jednym).
    > dlatego wlasnie oem kosztuje 300 a nie 800.

    Waść bzdury opowiadasz.
    Od kiedy to rzecz może być PODMIOTEM zdolnym do uzyskania praw?

    A to, że program kupiony z komputerem kosztuje 300 złotych nie jest
    żadną zaletą dla klienta lecz DODATKOWYM kosztem do sprzętu.

    Kiedy ludzie przestaną sobie dawać wciskać kit do łepetyn???

    ubawiony
    Arek

    --

    www.arnoldbuzdygan.com

  • 8. Data: 2007-04-12 22:51:35
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@p...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Czemu paranoja?
    > wkoncu to oem za 300zl przypisany do danego komputera i do uzytku
    > tylko z nim

    a skad MS bedzie wiedział ze zmieniłem komputer?

    "Dziedzina ortografi to dziedzina ktura mnie delikatnie muwiac
    'wali' i mam ja gdzies" MikeXex

  • 9. Data: 2007-04-13 00:06:17
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Arek" <a...@e...net> wrote in message news:evlvq3$nme$1@news.onet.pl...
    > Użytkownik mike napisał:
    > [..]
    >
    > Wg prawa - jak najbardziej możesz.
    >
    > Ale będziesz miał kłopoty z rejestracją w M$ :(
    > Chyba, ze UOKiK dobrał im się już do dupy.

    Podobno to ty się im miałes dobrać, ale jakoś efektów nie widać.
    Fax nie doszedł czy jak?

  • 10. Data: 2007-04-13 05:39:23
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>

    Dnia Thu, 12 Apr 2007 22:51:35 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > Osobnik posiadający mail j...@p...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > a skad MS bedzie wiedział ze zmieniłem komputer?

    Stąd, że nowa instalacja będzie wymagała aktywowania w M$. Zostanie
    wygenerowany inny kod niż podczas pierwszej aktywacji. I nie dokonasz
    aktywacji on-line - trzeba dzwonić i wytłumaczyć co jest powodem ponownej
    aktywacji na sprzęcie o innych parametrach.

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl