  • 1. Data: 2003-05-19 20:35:20
    Temat: zakaz zatrzymywania?
    Od: "Ingle" <i...@p...onet.pl>

    Witam
    Prosze o wasza opinie n/t ponizszej sytuacji (kolo lonitska Balice w
    Krakowie):

    | |
    | \__ Z = koniec zakazu zatrzymywania
    | __|
    | /
    | |

    Znak Y znajduje sie na bramie wjazdowej na teren lotniska. Panowie w
    niebieskich mundurkach stwierdzili, ze zatrzymanie sie przed brama (nie byl
    w zaden sposob utrudniony wjazd!) jest ewidentnym zlamaniem zakazu
    zatrzymywania. Czy jednak nie jest tak, ze zakaz zatrzymywania dotyczy tylko
    jezdni? Dla mnie takie "rozszerzenie pojecia" jest naciaganiem przepisow,
    ktore jasno mowia, ze nie wolno "zastawiac bram wjazdowych w sposob
    uniemozliwiajacy skorzystanie z nich" (albo jakos podobnie). Co wy na to?
    Dziex z gory za odpowiedz
    Ingle

  • 2. Data: 2003-05-19 20:56:23
    Temat: Re: zakaz zatrzymywania?
    Od: "Przemek B" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Ingle" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ktore jasno mowia, ze nie wolno "zastawiac bram wjazdowych w sposob
    > uniemozliwiajacy skorzystanie z nich" (albo jakos podobnie). Co wy na to?

    imho... jeżeli nie pisze że ``nie dotyczy np. chodnika.`` (tak jak to jest
    zwykle) .. to nawet na trawniku nie możesz stanąć...
    poza tym jak jest znak znoszący zakaz zatrzymywania (jak w przypadku tej
    bramy) i staniesz przed nim a nie za nim to tak samo jakbyś na ulicy staną
    przed znakiem `koniec zakazu zatrzymywania`` - logiczne ?

    --
    Pozdr...
    P.

  • 3. Data: 2003-05-19 21:48:15
    Od: "Ingle" <i...@p...onet.pl>

    No dobrze, ale tam jest tylko zakaz zatrzymywania bez zadnych 'nie
    dotyczy...'? to na poboczu chyba moge?
    Zreszta pierwszy raz spotkalem sie z koncem zakazu zatrzymywania na bramie
    :) a moze by na drzewach takie znaki dawac? :)
    pzdr

  • 4. Data: 2003-05-19 22:22:00
    Od: "Przemek B" <s...@o...pl>

> [...]
    > Zreszta pierwszy raz spotkalem sie z koncem zakazu zatrzymywania na bramie
    > :) a moze by na drzewach takie znaki dawac? :)

    jeżeli jest
    > ``bez zadnych 'nie dotyczy...``

    to znaczy że nie wolno nawet na poboczy i już :-(

    --
    Pozdr...
    P.

  • 5. Data: 2003-05-19 22:28:07
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    Ingle wrote:

    >No dobrze, ale tam jest tylko zakaz zatrzymywania bez zadnych 'nie
    >dotyczy...'? to na poboczu chyba moge?

    Od 1.01.2002 znak zakazu zatrzymywania się lub zakazu postoju
    dotyczy zarówno jezdni, pobocza jak i chodnika.

    Postój pojazdu na chodniku jest dozwolony:
    -gdy na tym odcinku drogi nie ma w/w znaku zakazu
    -gdy pod takim znakiem umieszczona jest informacja "nie dotyczy chodnika"
    -gdy na chodniku wyznaczone zostaną odpowiednio oznakowane miejsca postojowe
    (pomijam tu inne przepisy dotyczące postoju)

    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 6. Data: 2003-05-19 22:31:39
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    >Od 1.01.2002 znak zakazu zatrzymywania się lub zakazu postoju
    >dotyczy zarówno jezdni, pobocza jak i chodnika.

    Przepraszam, miało być 'od 1.01.2001'

  • 7. Data: 2003-05-20 08:33:18
    Od: "MAREK" <m...@p...onet.pl>

    Kierowco!
    Brak znajomości przepisów prawa nie zwalnia od ich przestrzegania!
    Znak "Zakaz postoju" lub "Zakaz zatrzymywania się" dotyczy CAŁEJ SZEROKOŚCI
    PASA DROGOWEGO naturalnie licząc od linii lub osi rozdzielającej przeciwne
    kierunki ruchu.
    Istotą jest sposób umieszczenia zanku. Musi być umieszczony w odległości nie
    większej niż 2.00 m i nie mniejszej niż 0.5m od krawędzi pasa ruchu lub
    pasów ruchu, których dotyczy i na wysokości nie większej niż 3.5m(???).
    Zatem:
    Znak ustawiono na bramie lotniska ("y") jako granicy pasa drogowego jak
    najbardziej prawidłowo
    Celem odwołania zakazu na autostradzie ustawiono drugi taki sam znak w
    miejscu "z".
    Nie nurtowało Cię pytanie :PO CO dwa odwołania tego samego znaku?

    --
    pozdrawiam

    MAREK
    GG:3435086

  • 8. Data: 2003-05-20 08:54:30
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Ingle" <i...@p...onet.pl> napisał:

    >zatrzymanie sie przed brama (nie byl w zaden sposob utrudniony wjazd!)
    To nie ma znaczenia. W art. 49.2.1. masz " w miejscu utrudniającym..."
    [czytaj każdym takim miejscu], a w "szczególności do i z bramy" i tu
    nie ma warunku, 'chyba, że nie utrudnia..'.
    >jest ewidentnym zlamaniem zakazu zatrzymywania.
    Racja !

    >Czy jednak nie jest tak, ze zakaz zatrzymywania dotyczy tylko jezdni?
    Mylisz przepisy ustawy ze znakami i rozp. w ich sprawie.

    >"zastawiac bram wjazdowych w sposob
    >uniemozliwiajacy skorzystanie z nich" (albo jakos podobnie).
    Nie ma takiego zapisu. Przeczytaj PoRD (adres masz w stopce)

    Artur Golański
    ----------------
    http://strony.wp.pl/wp/artgola/kodeks

  • 9. Data: 2003-05-20 09:04:13
    Od: Rajmund Sykulski <r...@p...fm>

    Przemek B napisa?(a):

    > U?ytkownik "Ingle" <i...@p...onet.pl> napisa? w wiadomo?ci

    > byl
    > tylko
    >
    > imho... je?eli nie pisze ?e ``nie dotyczy np. chodnika.`` (tak jak to jest
    > zwykle) .. to nawet na trawniku nie mo?esz stan?ae...
    > poza tym jak jest znak znosz?cy zakaz zatrzymywania (jak w przypadku tej
    > bramy) i staniesz przed nim a nie za nim to tak samo jakby? na ulicy stan?
    > przed znakiem `koniec zakazu zatrzymywania`` - logiczne ?

> [...]

    Mylisz sie. Jesli pisze ze dotyczy rowniez chodnika to wtedy niemozesz tam
    stanac. Jesli nic nie ma takiego na tabliczce pod znakiem mozesz smialo stanac
    na chodniku
    pozdrawiam
    rajusan

  • 10. Data: 2003-05-20 09:05:15
    Od: Rajmund Sykulski <r...@p...fm>

    Rajmund Sykulski napisa?(a):

> [...]
    > stanac. Jesli nic nie ma takiego na tabliczce pod znakiem mozesz smialo stanac

    a mnie sie wydawalo ze jest tak jak napisalem ale moze sie myle