  • 51. Data: 2005-11-07 22:19:15
    Temat: Re: zakaz wstępu do pubu?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam wrote:

    > Jakim wyjątkiem od reguły? Jak na razie nikt nie wskazał reguły

    Reguła jest taka, że wchodzę do sklepu czy restauracji i nie mogą mi
    powiedzieć "białasów nie obsługujemy".

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 52. Data: 2005-11-07 22:20:20
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Rany, ale jesteś odporny...
    >
    > 138KW
    >
    > Wielokrotnie już było.

    "świadczenia do którego jest obowiązany"
    wskaż źródło obowiązku

    KG

  • 53. Data: 2005-11-07 23:03:12
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Bartek Gliniecki wrote:

    > mariposa doux wyskrobał(a):
    >
    > Lubię dyskutować z ludźmi, którzy swoje poglądy na tej grupie opierają na
    > konkretnych przepisach prawa.

    Bylo na grupie wiele razey. Nawet teraz ktos przypomniaj w tym watku. KW
    Art. 138.

    "Art. 138. Kto, zajmując się zawodowo świadczeniem usług, żąda i pobiera
    za świadczenie zapłatę wyższą od obowiązującej albo umyślnie bez
    uzasadnionej przyczyny odmawia świadczenia, do którego jest
    obowiązany,podlega karze grzywny."

    I wiesz, mnie to nudzi, bo co miesiac wpada tutaj jakis oszolom, ktory
    twierdzi, ze do jego pubu nie bedzie wpuszczal, albo do sklepu murzynow
    nie bedzie wpuszczal. I zawsze sie konczy tak jak teraz, choc archiwum
    jest pelne wpisow, jak to na dzien dzisiejszy wyglada.

    Pozdr

    W kraju rzadzonym przez duzych zlodziei mali złodzieje tylko
    dostosowują się do reguł ....................... http://tiny.pl/xxfl
    ________________
    Deszcze Niespokojne - sf, opowiadania .......... http://tiny.pl/xxr1

  • 54. Data: 2005-11-07 23:03:39
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Reguła jest taka, że wchodzę do sklepu czy restauracji i nie mogą mi
    > powiedzieć "białasów nie obsługujemy".

    Eee, powiedziec moga. Tylko to jest wykroczenie juz wtedy ;)

  • 55. Data: 2005-11-07 23:06:00
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Masz jakieś problemy z czytaniem? Analfabetyzm funkcjonalny? Czy może
    > zwyczajnie ignorujesz 'niewygodne' fragmenty rzeczywistości?

    Troluje po prostu ;)

  • 56. Data: 2005-11-08 01:55:52
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    kam wrote:

    > "świadczenia do którego jest obowiązany"
    > wskaż źródło obowiązku

    Prowadzenie działalności handlowo-usługowej i tym samym złożenie
    publicznej oferty na towar/usługi.

    Obowiązek nałożył sam na siebie wybierając taki rodzaj działalności.

  • 57. Data: 2005-11-08 06:04:00
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Andrzej Lawa napisał(a):
    > Prowadzenie działalności handlowo-usługowej i tym samym złożenie
    > publicznej oferty na towar/usługi.

    w czym widzisz złożenie oferty i o jakiej treści?
    zostaw towary, bo to inny przypadek

    > Obowiązek nałożył sam na siebie wybierając taki rodzaj działalności.

    jakąś podstawę tego twierdzenia oczywiście wskażesz?

    KG

  • 58. Data: 2005-11-08 06:06:22
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    mariposa doux napisał(a):
> [...]
    > za świadczenie zapłatę wyższą od obowiązującej albo umyślnie bez
    > uzasadnionej przyczyny odmawia świadczenia, do którego jest

    gdzie jest źródło obowiązku?

    KG

  • 59. Data: 2005-11-08 06:37:51
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Andrzej Lawa wyskrobał(a):
    > Prowadzenie działalności handlowo-usługowej i tym samym złożenie
    > publicznej oferty na towar/usługi.
    >
    > Obowiązek nałożył sam na siebie wybierając taki rodzaj działalności.

    :D Po pierwsze - wiesz co to jest oferta? Ofertą jest to co stanowi art. 60
    KC. Sam fakt prowadzenia działalności NIE MOŻE być ofertą.
    Po drugie - nałożył na siebie obowiązek prowadząc działalność? Domyślasz się
    tego czy piszesz na podstawie jakichś przepisów? Bo przepisy mówią raczej
    odwrotnie - mamy swobodę prowadzenia działalności gospodarczej i swobodę
    zawierania umów, a nie jakieś obowiązki.
    Poza tym od kiedy to Kodeks Wykroczeń może nakładać jakieś obowowiązki
    odnośnie zawierania umów, prowadzenia handlu itd. Tak było za PRL-u, ale nie
    teraz.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 60. Data: 2005-11-08 06:41:40
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    mariposa doux wyskrobał(a):
> [...]
    > za świadczenie zapłatę wyższą od obowiązującej albo umyślnie bez
    > uzasadnionej przyczyny odmawia świadczenia, do którego jest

    No to proszę po raz kolejny - wskaż mi proszę PODSTAWĘ tego OBOWIĄZKU
    ŚWIADCZENIA. Z góry uprzedzam - przeczytaj art. 60 KC i dowiedz się co to
    jest oferta. Samo otwarcie lokalu ofertą i obowiązkiem nie jest (bo nie może
    być z definicji). Czekam na wyjaśnienia.

> [...]
    > nie bedzie wpuszczal. I zawsze sie konczy tak jak teraz, choc archiwum
    > jest pelne wpisow, jak to na dzien dzisiejszy wyglada.

    A mnie nie nudzi na razie, bo mam dobrą zabawę. Praktyka i prawo mówią co
    innego niż większość osób na tej grupie. I oni w to wierzą, bo tak im się
    wydaje, że być powinno, ale wcale nie jest :)

    --
    Bartek Gliniecki