  • 1. Data: 2005-04-26 09:21:16
    Temat: zagadka spadkowa :(
    Od: "mat" <j...@p...onet.pl>

    witam

    przejzalem archiwum i nadal nie znalazlem odpowiedzi ( a nawet znalazlem sie
    dalej od niej). sytuacja:

    X zmarl w 05.2000 roku, zostawiajac po sobie ziemie orna i las. Y nie posiada
    kwalifikacji rolniczych. Co sie dzieje z ziemia w tej sytuacji (y ma maloletnie
    dzieci).

    A moze napisac za X "testament"?;)

    prosze o odpowiedz

    pozdr

    mat

  • 2. Data: 2005-04-26 09:45:27
    Temat: Re: zagadka spadkowa :(
    Od: "xmarcel" <x...@c...pl>

    Użytkownik "mat" >
> [...]
    posiada
    > kwalifikacji rolniczych. Co sie dzieje z ziemia w tej sytuacji (y ma

    kim dla siebie byli x i y?

    > A moze napisac za X "testament"?;)

    to niejest najlepszy pomysl

  • 3. Data: 2005-04-26 10:34:54
    Od: j...@p...onet.pl

    > kim dla siebie byli x i y?

    x moj ojciec, y ja. dlugo tego nie zalatwialem, bylo dzierzawione za podatek.
    nigdy nie pracowalem "na roli":(

  • 4. Data: 2005-04-26 12:18:56
    Od: "Pawcio" <1...@n...spamowcow>

    > x moj ojciec, y ja.

    Czy są jeszcze jakieś inne Y w sensie rodzenstwa?A może żona X?Czy X
    był właścicielem ziemi i lasu?Jeśli nie to jaki miał konkretnie tytuł
    prawny do tej ziemi i lasu?

    dlugo tego nie zalatwialem, bylo dzierzawione za podatek.

    rozwiń myśl..bo może komuś coś to mówi ale ja nie moge zrozumieć że
    coś było dzierżawione za podatek.Kto komu co dzierżawił i kto komu
    płacił

    > nigdy nie pracowalem "na roli":(

    Zdecydowanie bardzo bardzo zły pomysł.

  • 5. Data: 2005-04-26 12:29:03
    Od: j...@p...onet.pl

    > Czy są jeszcze jakieś inne Y w sensie rodzenstwa?A może żona X?Czy X
    > był właścicielem ziemi i lasu?Jeśli nie to jaki miał konkretnie tytuł
    > prawny do tej ziemi i lasu?

    moj ojciec zmarl. zostalem ja z dzieckiem (7 lat), bez zony. moj brat z zona i
    dzieckiem (7 lat) oraz moja matka. nikt nie ma zadnego przygotowania rolniczego,
    nikt nie pracowal na roli (no moze matka, ale do 18 roku zycia raczej). co ma z
    tym byc, skoro nikt nie moze dziedziczyc bo przygotowania brak:(? Ojciec byl
    wlascicielem, widnieje w wykazie gruntow itp. jako wlasciciel

    > dlugo tego nie zalatwialem, bylo dzierzawione za podatek.

    nikt sie tym nie zajmowal, gdyz bylo dzierzawione przez ojca jakiemus
    czlowiekowi na wsi w zamian za oplacanie podatku. tamten dzierzawca obecnie nie
    ma zadnej umowy, ja nie moge podpisac bo tego prawnie nie mam (ziemi) i co
    teraz? nieuprawiana tez podobno nie moze byc, wiec chcielismy to w koncu jakos
    uporzadkowac, a tu jakies numery z przygotowaniem rolniczym. co ciekawe, obecny
    dzierzawca chetnie by odkupil te ziemie...

    > Zdecydowanie bardzo bardzo zły pomysł.

    w takim razie tego juz nie bierzemy pod uwage:)

    dzieki za dotychczasowe odpowiedzi

    mat

  • 6. Data: 2005-04-26 12:46:27
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    xmarcel wrote:

    > posiada

    A może Y posiada jakiekolwiek co najmniej średnie wykształcenie

  • 7. Data: 2005-04-26 12:52:57
    Od: j...@p...onet.pl

    > A może Y posiada jakiekolwiek co najmniej średnie wykształcenie

    tak, ale oglolne;). za to brat wyzsze (ale techniczne...energetyka).

    mat

  • 8. Data: 2005-04-26 13:03:51
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    j...@p...onet.pl wrote:

    > tak, ale oglolne;). za to brat wyzsze (ale techniczne...energetyka).

    W ustawie o kształtowaniu ustroju rolnego jest:

    osoba fizyczna posiada kwalifikacje rolnicze, jeżeli: 1) uzyskała
    wykształcenie rolnicze co najmniej zasadnicze lub wykształcenie średnie
    lub wyższe, lub 2) osobiście prowadziła gospodarstwo rolne lub
    pracowała w gospodarstwie rolnym przez okres co najmniej 5 lat

    Zwracam uwagę, że wykształcenie wyższe lub średnie nie musi być
    wykształceniem rolniczym.
    To chyba rozwiązuje twój problem

  • 9. Data: 2005-04-26 13:10:48
    Od: j...@p...onet.pl

> [...]
    > pracowała w gospodarstwie rolnym przez okres co najmniej 5 lat
    >
    > Zwracam uwagę, że wykształcenie wyższe lub średnie nie musi być

    chyba tak:). wielkie dzieki, wlasnie czegos takiego szukalem

    pozdr

    mat

  • 10. Data: 2005-04-26 13:28:33
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    jureq napisał(a):
    > To chyba rozwiązuje twój problem

    nie bardzo, bo śmierć nastąpiła w 2000 roku, gdy o ustawie jeszcze nikt
    nie słyszał

    KG