  • 11. Data: 2005-04-26 13:29:34
    Temat: Re: zagadka spadkowa :(
    Od: j...@p...onet.pl

    > nie bardzo, bo śmierć nastąpiła w 2000 roku, gdy o ustawie jeszcze nikt
    > nie słyszał
    >
    > KG

    :((((

    no to od poczatku, ktos wie jak to bylo w 2000?

    mat

  • 12. Data: 2005-04-26 13:33:08
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    kam napisał(a):
    > nie bardzo, bo śmierć nastąpiła w 2000 roku, gdy o ustawie jeszcze nikt
    > nie słyszał
    >
    > KG
    ale pewnie uwczesne zasady takze zezwalaly na dziedziczenie w takiej
    sytuacji

    badzio
    badzio(at)epf(dot)pl
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl
    GG: 296884
    ICQ: 76259763
    Skype: badzio

  • 13. Data: 2005-04-26 13:40:55
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    j...@p...onet.pl napisał(a):
    > no to od poczatku, ktos wie jak to bylo w 2000?

    kodeks cywilny art.1058-1066
    rozporządzenie z 12 grudnia 1990 roku w sprawie warunków dziedziczenia
    gospodarstw rolnych

    KG

  • 14. Data: 2005-04-26 13:53:57
    Od: j...@p...onet.pl

    > kodeks cywilny art.1058-1066
    > rozporządzenie z 12 grudnia 1990 roku w sprawie warunków dziedziczenia
    > gospodarstw rolnych
    >
    > KG

    dzieki ponownie, ale mam wahania dzieki wam;)

    pozdr

    mat

  • 15. Data: 2005-04-26 14:20:33
    Od: j...@p...onet.pl

    > rozporządzenie z 12 grudnia 1990 roku w sprawie warunków dziedziczenia
    > gospodarstw rolnych
    >
    > KG

    no wlasnie, znalazlem cos takiego:

    "...Rozporządzenie Rady Ministrów

    z dnia 12 grudnia 1990 r.

    w sprawie warunków dziedziczenia ustawowego gospodarstw rolnych.

    (Dz. U. z dnia 24 grudnia 1990 r. )

    Na podstawie art. 1064 Kodeksu cywilnego zarządza się, co następuje:

    § 1. Spadkobierca ma przygotowanie zawodowe do prowadzenia produkcji rolnej,
    uprawniające do dziedziczenia z ustawy gospodarstwa rolnego, jeżeli:

    1.

    ukończył zasadniczą lub średnią szkołę rolniczą albo szkołę ekonomiczną o
    specjalności przydatnej do prowadzenia produkcji rolnej,..."

    wiec jednak musze miec rolnicze?:(

    mat

  • 16. Data: 2005-04-26 14:28:57
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    wez pod uwage to ze wiekszosc starszych rolnikow (tzn takich > 40lat) ma
    ukonczone zawodowki o profilu nierolniczym (a czesto maja tylko
    podstawowke) i jednak sa w swietle prawa wlascicielami swoich
    gospodarstw, ktore odziedziczyli po rodzicach. z tego co sie orientuje
    to zawsze byl zapis ktory obok wyksztalcenia rolniczego zostawial takze
    furtke w postaci mozliwosci dziedziczenia przez osobe ktora nie ma
    wyksztalcenia rolniczego ale okreslona ilosc lat przepracowala na
    gospodarstwie (no a zakladam ze Ty i brat mieszkaliscie razem z ojcem)

    badzio
    badzio(at)epf(dot)pl
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl
    GG: 296884
    ICQ: 76259763
    Skype: badzio

  • 17. Data: 2005-04-26 14:54:18
    Od: j...@p...onet.pl

    > gospodarstwie (no a zakladam ze Ty i brat mieszkaliscie razem z ojcem)

    wlasnie nie. moj ojciec tez odziedziczyl te ziemie po ojcu, ale sam nie pracowal
    i nie mieszkal tam. my rowniez nie, wiec?...nie mamy doswiadczenia, ojciec nie
    mial tez...:(

    mat

  • 18. Data: 2005-04-26 15:23:30
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    j...@p...onet.pl napisał(a):

    > moj ojciec zmarl. zostalem ja z dzieckiem (7 lat), bez zony. moj brat z zona i
    > dzieckiem (7 lat) oraz moja matka. nikt nie ma zadnego przygotowania rolniczego,
    > nikt nie pracowal na roli (no moze matka, ale do 18 roku zycia raczej). co ma z
    > tym byc, skoro nikt nie moze dziedziczyc bo przygotowania brak:(? Ojciec byl
    > wlascicielem, widnieje w wykazie gruntow itp. jako wlasciciel

    I w którym miejscu jest ten problem? Skoro nikt nie ma kwalifikacji
    rolniczych to 1063 kc.

    --
    @ Johnson
    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 19. Data: 2005-04-26 15:44:12
    Od: j...@p...onet.pl

    > I w którym miejscu jest ten problem? Skoro nikt nie ma kwalifikacji
    > rolniczych to 1063 kc.

    ale, jest jeszcze jeden problem. tam jest zapisane ze zaden z krewnych jesli nie
    posiada uprawnien rolniczych (to wtedy na zasadach ogolnych), a tu posiada
    siostra ojca wyksztalcenie rolnicze, wiec, czy sad moze odebrac mi prawo do
    dziedziczenia a jej przyznac (siostrze ojca)? jesli tak, to jest jakis sposob na
    ominiecie tego?

    mat

  • 20. Data: 2005-04-26 18:36:28
    Od: "Pawcio" <1...@n...spamowcow>

    > no wlasnie, znalazlem cos takiego:
    >

    > "...Rozporządzenie Rady Ministrów
    >
    > z dnia 12 grudnia 1990 r.

    Porównaj może orzeczenie TK z 2001 numer 11 pozycja 91