  • 41. Data: 2002-06-30 20:15:28
    Temat: Re: zabrali mi prawo jazdy 0,28 promila...POMOCY!!
    Od: "Marek-O" <d...@w...pl>

    W wielu krajach Europy mozna prowadzic do 0,5 promila, w kilku do 0,8 prom.
    A teraz pytanie, czy pozwolilbys swojemu dziecku wyjezdzajacemu na wakacje
    wsiasc do autobusu ktorego kierowca ma 0,28 promila???
    Bardzo prosze aby KAZDY sobie odpowiedzial na to pytanie.
    Nalezy pamietac ze punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia, inaczej jezeli
    to my chcemy wypic piwko i wrocic z baru do domu a inaczej jezeli widzimy
    jak ktos piwkuje a potem prowadzi.

    To tyle :-)
    Marek O

  • 42. Data: 2002-07-01 17:31:31
    Od: "Marek-O" <d...@w...pl>

    Użytkownik "nicky" <n...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > po jednym piwie nie ma się, IMHO, 0,28 promila, chyba, że jesteś młodszym
    > bratem Adama Małysza.
    > pzdr
    > Wiktor

    Sorry
    o co Tobie chodzi???
    Mysle ze po jednym mozna miec 0,6 promila a potem 0,5, 04 0,28 itd az do
    zera.

    Marek O

  • 43. Data: 2002-07-01 20:28:06
    Od: j...@p...onet.pl (J.F.)

    On 29 Jun 2002 17:11:54 +0200, <v...@p...onet.pl> wrote:
    >poza tym pijak pijakowi nie rowny :)
    >w polsce do niedawna mozna bylo jezdzic po jednym piwie, teraz jest to juz
    >wykroczenie.

    Zaraz zaraz - od bardzo dawna >0.2 bylo wykroczeniem.
    Jedno piwo raczej nie spowoduje 0.2, ale blisko, wiec sugeruje
    ostroznosc..

    J.

  • 44. Data: 2002-07-01 22:41:26
    Od: "Irek" <i...@k...pl>

> [...]
    trzezwo
    > ocenic sytuacje (a sa takie osoby) to niech jedzie i juz, i niech ma prawo
    > tak jak kazdy przjechac pieszego ktory wlatuje mu pod kola !!( bo piesi to
    > zmora na drodze), lub idiote ktory bedac trzezwym prowadzi samochod i
    > przestaje panowac nad kierownica !!!
    > Moze wylaczmy tez z ruchu pieszych bedacych pod wplywem powyzej 0,25
    > promila - przeciez to jest rowniez zagrozenie dla kierujacych pojazdami
    !!!!
    > Czy jest tu ktos kto to poprze ?? czy jest tu jakis kierowca zawodowy ??

    masz calkowita racje. Nie ma znaczenia ile wypiles tylko ile masz wyobrazni,
    a osoby ktore mowia piles - nie jedz nie jezdza i dobrze i tak jest za duzo
    samochodow na drogach. Nie popieram jazdy po pijanemu, ale jak juz musze
    jechac (sa rozne przypadki) to jade ostroznie i wolno. Niestety policja
    reaguje odwrotnie. Jak ktos jedzie wolno i przepisowo to znaczy ze cos
    ukrywa. Prawo w Polsce jest nienormalne. NIGDZIE w Europie nie na tylu
    przepisow nie respektowanych co w Polsce.
    Jezeli chodzi o poruszenie tematu glownego ktore zadal MEKU - niestety nie
    da sie nic zrobic. Sad nie jezdzi po pijanemu wiec dla niego nie ma problemu
    (on sie przemieszcza i ma imunitet wiec go nikt nie sprawdzi) - jestes
    winien, a poniewaz nie moga rozbudowac drog to moga pozabierac prawa jazdy i
    tak jest wiecej miejsca na drodze. Prawnie nic nie wygrasz chyba ze
    przekupisz wszystkich. Sprawe musisz przegrac bo panstwo nie bedzie
    pokrywalo kosztow rozprawy bo go na to nie stac.

  • 45. Data: 2002-07-02 07:13:51
    Od: "TomekS" <t...@d...com.pl>

    > ukrywa. Prawo w Polsce jest nienormalne. NIGDZIE w Europie nie na tylu
    > przepisow nie respektowanych co w Polsce.

    To źle świadczy o ludziach a nie o przepisach...
    TS

  • 46. Data: 2002-07-02 11:44:54
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 2 Jul 2002, TomekS wrote:

    >+ > ukrywa. Prawo w Polsce jest nienormalne. NIGDZIE w Europie nie na tylu
    >+ > przepisow nie respektowanych co w Polsce.
    >+
    >+ To źle świadczy o ludziach a nie o przepisach...

    O przepisach. Mam kolejny raz przypomnieć dlaczego Niemcy
    *nie* wprowadzili zakazu uzywania "komórek" w czasie jazdy ? ;)
    Po prostu - jest *multum* przepisów których *prawie nikt* nie
    przestrzega - a wyciąga sie je "w razie czego", ale nie egzekwuje
    "na co dzień".
    A takie coś - to jest *złe prawo*. IMO (MZ) !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 47. Data: 2002-07-02 12:06:46
    Od: "TomekS" <t...@d...com.pl>

    napisał w wiadomości
    anpol.com.pl...

    > O przepisach. Mam kolejny raz przypomnieć dlaczego Niemcy
    > *nie* wprowadzili zakazu uzywania "komórek" w czasie jazdy ? ;)

    O ludziach. Co za różnica, czy ludziom się przepis podoba czy nie? Jeżeli
    jest głupi to trzeba go zmienić, ale jeżeli JEST to obowiązuje.
    Pewnego posła na L nic nie obowiązuje, ale chyba nie świadczy to o głupocie
    prawa, tylko jego osobistym debilizmie, nie?

  • 48. Data: 2002-07-02 18:25:07
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Tue, 2 Jul 2002 14:06:46 +0200, TomekS napisał/napisała:
    > Pewnego posła na L nic nie obowiązuje, ale chyba nie świadczy to o głupocie
    > prawa, tylko jego osobistym debilizmie, nie?

    Zgadzam sie :)

    --
    Motto: * Byle do 21 października ! * Pawel -PAPIK- Pomorski
    GG: 70701

  • 49. Data: 2002-07-02 19:43:15
    Od: "Irek" <i...@k...pl>

> [...]
    > "na co dzień".
    > A takie coś - to jest *złe prawo*. IMO (MZ) !

    zgadza sie - ale nie trzeba daleko szukac - nasze zielone strzalki.
    Zatrzymuja sie tylko L'ki i nawet policjanci je olewaja. WIec jak ktos sie z
    Was dopcha do wladzy to niech to zmieni.

  • 50. Data: 2002-07-02 19:59:21
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Tue, 2 Jul 2002 21:43:15 +0200, Irek napisał/napisała:
    > zgadza sie - ale nie trzeba daleko szukac - nasze zielone strzalki.
    > Zatrzymuja sie tylko L'ki i nawet policjanci je olewaja. WIec jak ktos sie z
    > Was dopcha do wladzy to niech to zmieni.

    Hmm jakby tak sledzic samochody policyjne, to doszlibysmy (IMHO) do
    zaskakujacych wnisokow: Najczesciej i z premedytacja, bez zadnych
    konsekwencji, wlasnie policjanci lamia przepisy, ktore maja egzekwowac :)

    Przyklady z zycia:
    - parkowanie na miejscu dla inwalidow
    - parkowanie na chodnikach w sposob utrudniajacy ruch pieszym
    - zmiana pasow bez sygnallizowania kierunkowskazem
    - niedostosowywanie predkosci do panujacego ruchu (ograniczenie do 80km/h,
    jada lewym pasem okolo 40km/h)

    To tylko czesc, ktora sobie na "biegu" przypomnialem. Oczywiscie nie uzywali
    sygnalow, nie interweniowali etc, itd.