    From: witek <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zabezpieczenie się przy kupnie nieruchomości
    Date: Thu, 24 Mar 2016 15:15:05 -0500

    On 3/24/2016 2:25 PM, Kris wrote:

    > Umów się ze sprzedającym u notariusza na konkretny termin i godzinne przed
    transakcją przełóż popisanie aktu notarialnego na następny dzień. Jak sprzedający
    miał ustawione kilka "sprzedaży" na ten konkretny dzień to następnego być może będą
    już wzmianki w KW;)

    Troche moze pomoc jesli kupujacy sa przypadkowi.
    Ale nie pomoze jesli kupujący też jest podstawiony.
    Inny numer czesto stosowany, to pozyczka pod hipoteke na znajomego.
    Podpisujesz sie pod aktem notarialnym, chata jest "twoja" i ja w tym
    momencie składam wniosek o wpisanie hipoteki zanim ty sie zjawisz od
    notariusza w ksiegach.

    Krytyczny jest moment pomiedzy notariuszem a złożeniem wniosku w
    ksiegach wieczystych.

    A rozwiazanie problemu jest bardzo proste.
    Inforamtycy wymyslili to z xxx lat temu przy okazji programowania
    wspolbieznego.

    Wystarczyłoby, aby notariusz miał możliwość "zablokowania" księgi w dniu
    transakcji, tak aby nie dało sie zlożyć innego wniosku zanim transakcja
    nie zostanie dokonana.