  • 11. Data: 2015-02-21 22:28:23
    Temat: Re: wypowiedzenie nowej umowy o pracę
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21-02-15 o 22:18, mmaciek pisze:

    > Nie ma innych obwarowań.
    > Biorąc pod uwagę, że dziś ani jutro nic nie zdziałam w sprawie
    > rozwiązania umowy to dlaczego 7 a nie 14 marca?

    14 dni mija chyba 7 lutego.

  • 12. Data: 2015-02-21 22:30:51
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 21.02.2015 o 21:35, Gotfryd Smolik news pisze:

    > Jak CEF zauważył, to jest "zdarzenie niemożliwe".

    A dlaczego? Nie może dzieła dokończyć do dnia 28 lutego, a potem podjąć
    u nich pracę? Spodobał się, dzieło wykonał rozsądnie, więc zaproponowali
    mu już etat, bo chcą takiego człowieka. Nie widzę tu niczego niemożliwego.

  • 13. Data: 2015-02-21 23:06:32
    Od: mmaciek <m...@b...bb>

    > 14 dni mija chyba 7 lutego.
    Tyle, że tak jak napisałem dzisiaj tej umowy nie wypowiem.
    Nie jest tak, że z tego powodu "przepada" mi jeden tydzień i zakładając,
    że wypowiem umowę w dowolnym dniu nowego tygodnia to pierwszy tydzień
    minąłby 7 a drugi 14?

  • 14. Data: 2015-02-21 23:10:27
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-02-21, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    [...]

> [...]

    I casus rozpatrzony:
    http://wypowiedzenie-umowy-o-prace.pl/rozwiazanie-um
    owy-o-prace-przed-rozpoczeciem-okresu-zatrudnienia/

    > 14 dni mija chyba 7 lutego.

    Ale okres wypowiedzenia to pewnie 2 tygodnie, więc liczymy od następnej
    soboty. Zakładając, że autor nie wypowiedział skutecznie umowy do dzisiaj.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 15. Data: 2015-02-21 23:14:05
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-02-21 o 21:55, WAM pisze:

    > Dlaczego niemożliwe? Może tworzy dzieło i z końcem lutego upływa
    > ostateczny termin na jego wykonanie/oddanie?

    Tak może być jako zakończenie umowy czy zrealizowanie dzieła
    - jednak WYGAŚNIĘCIE umowy byłoby tu
    bardzo ciekawym przypadkiem dzieła.

  • 16. Data: 2015-02-21 23:17:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21-02-15 o 23:10, Wojciech Bancer pisze:

> [...]
    > soboty. Zakładając, że autor nie wypowiedział skutecznie umowy do dzisiaj.

    Niech wyśle wypowiedzenie pocztą.

  • 17. Data: 2015-02-21 23:22:52
    Od: mmaciek <m...@b...bb>

    W dniu 21.02.2015 o 23:14, cef pisze:
    > Tak może być jako zakończenie umowy czy zrealizowanie dzieła
    > - jednak WYGAŚNIĘCIE umowy byłoby tu
    > bardzo ciekawym przypadkiem dzieła.

    Niepoprawnie się wyraziłem. Nie miałem na myśli tego że umowa wygasa np.
    z powodu mojej śmierci ;-)
    Chodziło mi o to, że umowa o dzieło rozwiązuje się z końcem lutego czyli
    z upływem czasu, na który była zawarta.

  • 18. Data: 2015-02-21 23:25:11
    Od: mmaciek <m...@b...bb>

    > Niech wyśle wypowiedzenie pocztą.

    Tyle, że czas chyba liczy się chyba od momentu w którym druga strona
    mogła się zapoznać z oświadczeniem woli a nie od momentu jego wysłania.

  • 19. Data: 2015-02-21 23:35:39
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-02-21 o 23:22, mmaciek pisze:

> [...]
    > z powodu mojej śmierci ;-)
    > Chodziło mi o to, że umowa o dzieło rozwiązuje się z końcem lutego czyli

    Umowę o dzieło się zawiera w zasadzie "na wykonanie dzieła" a nie na czas.
    Czas może być graniczny - jak jest dzieło wcześniej, to umowa jest
    zrealizowana wczesniej,
    ale jak czas wyznaczony na realizację dzieła upłynie, a dzieła nie ma,
    to trzeba sprawdzić
    co jest w umowie. (przedłużenie, odstąpienie itp)
    Mam wrazenie, że Twoja umowa była tylko nazwana umową o dzieło, a była inna.

  • 20. Data: 2015-02-21 23:45:59
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-02-21, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    [...]

    > Niech wyśle wypowiedzenie pocztą.

    To nie urząd skarbowy. Liczy się data od której mógł się z pismem ktoś
    zapoznać, a nie data stempla ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl