  • 1. Data: 2015-02-18 11:31:27
    Temat: Rozwiązanie umowy o pracę
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Powiedzcie mi, czy dobrze rozumuję:
    1. początek grudnia 2014 umowa nr. 1 na czas określony, w miejscu A.
    2. [połowa grudnia, porozumienie zmieniające miejsce pracy z A na B, reszta
    b/z.
    3. koniec stycznia 2015 wygaśnięcie umowy nr.1; 29.I.2015 podpisana umowa
    nr. 2, do 2019 roku, z dwutygodniowym okresem wypowiedzenia.
    4. 9.II 2015 - wypowiedzenie umowy zawartej w dniu 1 XII 2014 r.

    Dobrze rozumuję, że na skutek błędu kadr umowa nr. 2 nie została skutecznie
    wypowiedziana?
    Co można na tym ugrać zgodnie z prawem pracowniczym?

    J.

    www.kontestacja.com

  • 2. Data: 2015-02-18 18:59:28
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy o pracę
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 18 Feb 2015 11:31:27 +0100, krys <k...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >b/z.
    >3. koniec stycznia 2015 wygaśnięcie umowy nr.1;
    Przeczytaj kiedy wygasa umowa o pracę, np tu:
    http://umowa-o-prace.waw.pl/wygasniecie.html
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisyno,212,8336,9,9
    ,20140304,2,1.html
    Przypuszczam że Twoja nie wygasła tylko uległa rozwiązaniu z upływem
    czasu na który była zawarta bo który nieboszczyk podpisał by nową?

> [...]
    >4. 9.II 2015 - wypowiedzenie umowy zawartej w dniu 1 XII 2014 r.
    >
    >Dobrze rozumuję, że na skutek błędu kadr umowa nr. 2 nie została skutecznie
    IMHO zamiar strony wypowiadającej jest jasny a błędnie podana data
    niczego nie zmienia. Jakby napisali że "wypowiadają trwającą umowę o
    pracę" to byłoby bez błędu?

    >Co można na tym ugrać zgodnie z prawem pracowniczym?
    Stratę nerwów po obu stronach.

    WAM
    --
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl
    pokoje nad morzem www.nadmorze.pl

  • 3. Data: 2015-02-19 12:40:16
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    WAM wrote:

> [...]
    ,20140304,2,1.html
    > Przypuszczam że Twoja nie wygasła tylko uległa rozwiązaniu

    OK, użyłam potocznego języka. To nie moja umowa, tylko "dziecka".
    > bo który nieboszczyk podpisał by nową?

    > IMHO zamiar strony wypowiadającej jest jasny a błędnie podana data
    > niczego nie zmienia. Jakby napisali że "wypowiadają trwającą umowę o
    > pracę" to byłoby bez błędu?

    Bez błędu byłoby niepodpisywanie umowy na dwa tygodnie, albo wypowiedzenie
    umowy zawartej 29.I.

    > Stratę nerwów po obu stronach.

    Wiem, stratę nerwów po własnej stronie mam wliczoną w koszty.

    J.

    www.kontestacja.com

  • 4. Data: 2015-02-19 16:43:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Feb 2015, krys wrote:

> [...]
    > 4. 9.II 2015 - wypowiedzenie umowy zawartej w dniu 1 XII 2014 r.
    >
    > Dobrze rozumuję, że na skutek błędu kadr umowa nr. 2 nie została skutecznie

    To inaczej - a "wolę czego" wyraża ten papier?
    Chyba nie zamiaru wypowiedzenia umowy która się skończyła.
    Jeśliby zaś w umowie z 29.I była wzmianka o umowie z 1.XII,
    to by chyba sprawę przesądzało (uznanie, że to była "kontynuacja
    na nowych warunkach", formalnie nowa umowa, de facto zmiana umowy).

    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,204,,,us
    tawa-z-dnia-23041964-r-kodeks-cywilny1.html
    +++
    Art. 65.
    § 1. Oœwiadczenie woli należy tak tłumaczyć, jak tego wymagajš ze
    względu na okolicznoœci, w których złożone zostało, zasady
    współżycia społecznego oraz ustalone zwyczaje.
    ---

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2015-02-19 16:49:45
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 19 Feb 2015 12:40:16 +0100, krys <k...@p...onet.pl> wrote:

    >Bez błędu byłoby niepodpisywanie umowy na dwa tygodnie, albo wypowiedzenie
    >umowy zawartej 29.I.
    Czy zamiar strony wypowiadającej nie jest dość jasny na wypowiedzeniu?
    Ile umów o pracę łączyło strony w chwili otrzymania wypowiedzenia?
    Jeśli jedna to nie ma o co kruszyć kopii, szkoda nawet tych własnych
    nerwów "wliczonyc w koszty".

    WAM

  • 6. Data: 2015-02-20 10:41:10
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > to by chyba sprawę przesądzało (uznanie, że to była "kontynuacja
    > na nowych warunkach", formalnie nowa umowa, de facto zmiana umowy).

    Dziękuję

    J.

    www.kontestacja.com

  • 7. Data: 2015-02-20 10:43:11
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    WAM wrote:

    > Czy zamiar strony wypowiadającej nie jest dość jasny na wypowiedzeniu?
    > Ile umów o pracę łączyło strony w chwili otrzymania wypowiedzenia?

    Dwie.

    > Jeśli jedna to nie ma o co kruszyć kopii, szkoda nawet tych własnych
    > nerwów "wliczonyc w koszty".

    Warto, bo w grę wchodzą jeszcze inne, niezdefiniowane prawnie sprawy.

    J.

    www.kontestacja.com

  • 8. Data: 2015-02-20 12:11:55
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 20 Feb 2015 10:43:11 +0100, krys <k...@p...onet.pl> wrote:

    >Dwie.
    To chyba czegoś nam nie napisałaś. Możesz wskazać co to za druga
    umowa, kiedy była zawarta i na jakich warunkach?

    >Warto, bo w grę wchodzą jeszcze inne, niezdefiniowane prawnie sprawy.
    Jeśli wiesz że warto to po co w ogóle ten wątek? Chcesz tracić nerwy
    to trać.

    WAM

  • 9. Data: 2015-02-20 12:31:41
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    WAM wrote:

    > To chyba czegoś nam nie napisałaś. Możesz wskazać co to za druga
    > umowa, kiedy była zawarta i na jakich warunkach?

    Pierwsza na okres próbny, druga na 4 lata. Jedna po drugiej.
    Chodziło mi po głowie, czy przypadkiem nie ma jakiegoś kruczka dotyczącego
    ciągłości.

    > Jeśli wiesz że warto to po co w ogóle ten wątek? Chcesz tracić nerwy
    > to trać.

    Po to, ze chciałam upewnić się co do stanu prawnego. I cel osiągnęłam.
    Pozaprawne efekty specjalne są drugorzędne.

    Dzięki.
    J.

    www.kontestacja.com

  • 10. Data: 2015-02-20 14:44:05
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 20 Feb 2015 12:31:41 +0100, krys <k...@p...onet.pl> wrote:

    >Pierwsza na okres próbny,
    uległa rozwiązaniu z upływem czasu na jaki została zawarta.

    >druga na 4 lata. Jedna po drugiej.
    W chwili otrzymania wypowiedzenia obowiązywała już tylko ta druga
    zatem wypowiedzenie nie mogło się odnosić do czegokolwiek innego i
    zamiar wypowiedzenia tej właśnie trwającej umowy jest jednoznaczny,
    niezależnie od błędu w treści.

    WAM