  • 1. Data: 2015-02-20 23:31:15
    Temat: Antenowe Instalacje Zbiorcze
    Od: "Andy" <a...@a...pii>

    Witajcie,

    szukam ustaw/rozporządzeń wydanych przez Ministra Administracji, Gospodarki
    Terenowej i Ochrony Środowiska w zakresie AZART z okolic 1970r.

    Google jakoś nie zwraca dobrych wyników... wszystko jakby się zaczynalo po
    1980r. a ja ciekawy jestem czy jest coś z okolic/po 1970r.

    Dokladnie chodzi o obowiazek instalowania zbiorowych anten telewizyjnych.

    Spółdzielnia mieszkaniowa wypieła się na mnie w kwestii bezplatnego
    dostarczenia instalalacji do mieszkania i cyfrowego sygnalu twierdzac, ze
    nie ma takiego obowiazku bo blok powstal w latach 1973-1980.

    Moge sobie zalozyc TV-SAT albo podpisac umowe z kablowka. Odbior programow z
    anteny zamontowanej na balkonie jest utrudniony. Przy sporadycznym ogladaniu
    TV sa to niepotrzebne koszty.

    Dzieki za odpowiedzi i wskazowki.

  • 2. Data: 2015-02-21 00:27:17
    Temat: Re: Antenowe Instalacje Zbiorcze
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2015-02-20 o 23:31, Andy pisze:

> [...]
    > anteny zamontowanej na balkonie jest utrudniony. Przy sporadycznym ogladaniu

    Jako ciekawostkę powiem, że mieszkam w bloku z 1995 roku i też nie mam
    AZART-u. Bo wtedy spółdzielnia podpisała umowę z lokalnym dostawcą
    kablówki, który zobowiązał się dostarczać AZART (TVP + Polsat, potem
    jeszcze TVN) po cenie konserwacji infrastruktury, jednocześnie oferując
    pełną kablówkę za rozsądne na ówczesne czasy pieniądze.

    Tylko że ta lokalna kablówka została potem wykupiona przez PTK, którą z
    kolei przejęło UPC. Jeszcze PTK dostarczała tani AZART. Natomiast UPC to
    skurwysyńskie cwaniaczki z miodem w uszach. Obsługę klienta zajmują się
    tam głupie cycate blondynki które uważają, że jak ładnie zamrugają
    oczkami to załatwią klienta, który przychodzi do nich z roszczeniem a
    nie z pieniążkami.

    Lokatorzy z bloku naprzeciwko wywalczyli w spółdzielni montaż AZART-u,
    ale u mnie w bloku lokatorzy są tacy - jedni mają talerz i się wypinają
    na UPC, a pozostali są tak głupi, że nie rozumieją, że mogą mieć tanią
    telewizję bez świętopietrza dla UPC. Jedna pani to mnie wręcz próbowała
    przekonywać, że "oni [UPC] są organem spółdzielni". Nic dziwnego, że UPC
    robi w Polsce takie świetne interesy, skoro pewnie w tysiącach bloków
    jest mnóstwo podobnych naiwniaków.

    Owszem, ja rozumiem klientów UPC, którzy chcą mieć i korzystają ze 150
    programów, ale ta pani, co uważa UPC za dział spółdzielni, słyszę że
    ogląda tylko pana Sznuka na TVP2. Drogo jej ten Sznuk wychodzi.

  • 3. Data: 2015-02-21 09:03:25
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Andy" <a...@a...pii> napisał w wiadomości
> [...]
    > dostarczenia instalalacji do mieszkania i cyfrowego sygnalu twierdzac, ze
    > nie ma takiego obowiazku bo blok powstal w latach 1973-1980.

    W latach 1973-1980 w każdym bloku oprócz instalkacji elektrycznej była instalowana
    AZART, trzeba by przekopać normy, bo odbiór bloku bez AZARD był niemożliwy.

    > Moge sobie zalozyc TV-SAT albo podpisac umowe z kablowka. Odbior programow z
    > anteny zamontowanej na balkonie jest utrudniony. Przy sporadycznym ogladaniu
    > TV sa to niepotrzebne koszty.

    Jeżeli jednorazową zapłatę raz na kilkanaście lat za antenę i montaż jej na balkonie
    uważasz za niepotrzebne koszty to płać abonament kablówce i policz ile to będzie w
    sumie przez te kilkanaście lat.
    Aktualnie w naziemnej TV cyfrowej masz za darmo 24 kanały, a docelowo będzie 64.

    pozdr

    ---
    Avast.

  • 4. Data: 2015-02-21 11:40:02
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2015-02-21 o 00:27, Tomasz Wójtowicz pisze:

> [...]
    > tam głupie cycate blondynki które uważają, że jak ładnie zamrugają
    > oczkami to załatwią klienta, który przychodzi do nich z roszczeniem a

    UPC to dawne PTK, zmieniła się tylko nazwa i właściciel,
    pracownicy i infrastruktura bez zmian.
    W jakim mieście masz takie problemy ?
    Z tego co wiem UPC dostarczał "pakiet obowiązkowy" czyli
    programy dostępne z "powietrza" w cenie azartu czyli za
    dosłownie kilka złotych.
    Jeśli tego teraz nie robi to zamiast tracić czas na rozmowę z
    osobami mało decyzyjnymi pisz pismo. Jak będziesz miał na papierze
    że im się nie opłaca to podasz ich do sądu.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2015-02-21 12:09:14
    Od: "Stokrotka" <o...@g...pl>

    >W latach 1973-1980 w każdym bloku oprócz instalkacji elektrycznej była
    >instalowana AZART, trzeba by >przekopać normy, bo odbiór bloku bez AZARD
    >był niemożliwy.
    Całkowita bzdura.

> [...]
    >policz ile to będzie w sumie przez te kilkanaście lat.
    >Aktualnie w naziemnej TV cyfrowej masz za darmo 24 kanały, a docelowo

    Koszt około 500 zł raz na nie wiem ile lat.
    (2 dekodery(po około 100zł) + anteny(po około 100zł) + reszta
    dupereli(100zł))
    Na jednej antenie i 1 dekoderku może być za słaby sygnał, w zasadzie jednak
    sygnał ze zbiorczej powinien być silniejszy, ale inne zakłucenia się
    pojawiają.
    Dodatkowo należy antenę konserwować. Zajmuje to czas ale niewiele, oceniam
    na 15 min miesięcznie (przede wszystkim pilnowanie uziemienia, czyli
    podlewanie doniczki w kturej uziemiana jest antena):)

    Niestety na parterku mało kto montuje antenę bo za słąby sygnał zbyt wielkie
    zakłucenia, więc facet pytając się MA RACJĘ.

    Za utszymanie anteny płaci się od metra kwadratowego mieszkania,
    naprawa anteny zbiorczej należy do wynajmującego, a nie do najemcy (ustawa o
    ochronie praw lokatorów , tekst jednolity z 6 grud 2013 , ogłoszony 31 sty
    2014, poz 150 Dziennika ustaw),
    i jest to obowiązek wynajmującego.

    Na temat jest też rozporządzenie z 12 kw 2002 i z 22 list 2012 , że
    instalację telekomunikacyjną stanowią międzu innymi antenowa instalacja
    zbiorcza służąca do odbioru cyfrowych programów telewizyjnych ...
    I że budynek wielorodzinny zamieszkania zbiorczego ma być wyposażony w
    instalacje telekomunikacyjną.

    Tak więc działanie mojej spółdzielni (znaczy jestem jej członkiem) , nie
    naprawiającej anteny zbiorczej (istaniejącej kiedyś) jest nielegalne, jak
    wiele działań tej spółdzielni.

    --
    (tekst bez: ó, ch, rz i -ii)

  • 6. Data: 2015-02-21 13:52:02
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Andy"

[...]

    Z tego co kojarzę jak się interesowałem to ... spółdzielnia ma obowiązek
    organizowania AZARTu, ale niekoniecznie cyfrowego. I tak właśnie bywa, że
    nie organizuje twierdząc, że duże koszty a nie wszyscy mieszkańcy
    zainteresowani, co właściwie jest prawdą bo trzeba zdawać sobie sprawę, że
    te cyfrowe instalacje AZART to jest DVB-C bodajże a nie DVB-T nadawane
    między innymi w innych zakresach częstotliwości czyli nie wystarczy prosty
    wzmacniacz. No ale oddaje to jakie bezsensy prawne są w Polsce, że niby masz
    jakieś prawo ale g...o z tego wynika. A te przepisy można było znaleźć na
    witrynach rządowych poświęconych cyfryzacji.

  • 7. Data: 2015-02-21 21:47:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21-02-15 o 11:40, RadoslawF pisze:

> [...]

    Piszę z głowy, więc proszę sprawdzić. Obowiązek instalowania anten
    zbiorczych w budynkach wynika z Rozporządzenia o warunkach, jakie mają
    spełnić budynki wydanego do Ustawy Prawo Budowlane. Te rozporządzenia i
    same ustawy się zmieniały wielokrotnie, ale daje się to prześledzić
    choćby na serwerze sejmowym, bo tam są uchylone akty prawne. Obowiązek
    stosowania anten chyba faktycznie wszedł w życie gdzieś w latach
    80-tych, ale były przepisy wprowadzające określające do kiedy istniejące
    budynki powinny być dostosowane. Poszukaj. Jak nie znajdziesz, to daj
    znać - poszukam ja, choć wydaje mi się, że skoro tego potrzebujesz, to
    spokojnie powinieneś znaleźć sam.

    PS: Przepraszam, że ta w środek wątku się wcinam, ale nie widzę na
    serwerze Waszej wcześniejszej dyskusji.

  • 8. Data: 2015-02-21 23:14:09
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2015-02-21 o 11:40, RadoslawF pisze:
> [...]
    > osobami mało decyzyjnymi pisz pismo. Jak będziesz miał na papierze
    > że im się nie opłaca to podasz ich do sądu.

    Problem jest bardziej złożony. UPC coś takiego oferuje, ale w analogu.
    Natomiast cyfrową telewizję oni oferują tylko w DVB-C, zakodowaną przez
    nich. Nawet jeśli mają ofertę podstawowych programów DVB-C za nieduże
    pieniądze, to odebrać je i nagrywać można tylko na ich dekoderze. Po
    nagraniu nie można z tym nic zrobić. Nie wolno wyjąć z ich dekodera
    dysku, a dekodera nie da się podpiąć do komputera, żeby zgrać materiał.
    Można tylko odtwarzać z dekodera, dopóki się dysk nie zapełni.

    Gdyby dawali niekodowane DVB-T, wówczas mógłbym sobie nagrywać na
    własnym tunerze i robić co mi się podoba.

    Więc tu wychodzi słabość prawa - w zasadzie dostarczają wymaganą prawem
    telewizję, ale tylko do pooglądania. Możliwość nagrywania i swobodnego
    używania własnych nagrań - prawo nic o tym nie mówi. Nie widzę tu
    perspektywy wygrania w sądzie, bo w ostateczności ich argumentem będzie
    "brak możliwości technicznych, niech sobie lokator załatwi azart w
    swojej spółdzielni".

  • 9. Data: 2015-02-22 02:11:52
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-02-21 o 23:14, Tomasz Wójtowicz pisze:
    > Gdyby dawali niekodowane DVB-T, wówczas mógłbym sobie nagrywać na
    > własnym tunerze i robić co mi się podoba.

    Tak się dopytam

    Czy w polskim prawie takie uniemożliwienie rozporządzaniem swoimi
    prywatnymi nagraniami jest ujęte czy tylko to bezczelnie przychodzi z
    "zachodu" bo producenci muszą umieszczać takie kodowanie w procesorach
    Jak to się ma do wolności obywatelskich i odpowiedzialności zbiorowej za
    kilku piratów co czterech pancernych puszczają na jutuba :-)

    Przypomnę że wszyscy już płacimy haracz za szkody piractwa ujęty w cenie
    papieru ksero czy innych urządzeń nagrywających.
    Skoro już płacimy to zadośćuczynienie to na jakiej podstawie zubaża się
    nam sprzęt RTV wpycha towar niepełnowartościowy???

  • 10. Data: 2015-02-22 08:25:59
    Od: "Danusia" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Stokrotka" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Na jednej antenie i 1 dekoderku może być za słaby sygnał, w zasadzie jednak
    > sygnał ze zbiorczej powinien być silniejszy, ale inne zakłucenia się

    Aktualnie wszystkie sprzedawane anteny maja fabryczny wzmacniacz antenowy, wiec
    wystarczy jedna antena na wiele telewizorów.
    Dekodery DVB-T potrzebne są tylko do telewizorów starego typu. W przypadku parteru
    należy zamontować antenę o dużym zysku (niekoniecznie ze wzmacniaczem). Jeżeli
    ośrodek nadawczy znajduje sie po drugiej stronie bloku, to najlepiej zamontować
    antenę na dachu (wtedy wzmacniacz jest konieczny) .
    A tak wogóle to najlepiej wypiąć sie na Spółdzielnię Mieszkaniową (szkoda zdrowia i
    nerwów).

    pozdr

    ---
    Avast.