  • 1. Data: 2015-02-16 19:17:42
    Temat: Koszty egzekucji
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Przez 2 lata komornik próbował ściągnąć dług. Skuteczność mała, bo i
    dłużnik goły (albo przynajmniej świadomie się zadłużający). Na początku
    sprawy na wezwanie komornika dokonałem wpłaty na pokrycie jego kosztów
    korespondencji itp. W między czasie próbował mnie "naciągać" na jakieś
    odpłatne badanie w bazach ZUS itp. Obecnie przysłał mi pismo, w którym
    uznał się niewłaściwym do dalszego postępowania i informuje mnie, że
    przekazał moją sprawę do innego komornika z tego samego miasta, gdyż
    ustalił że prowadzi on egzekucję z nieruchomości dłużnika, a ja również
    o egzekucję z nieruchomości wnosiłem. Przy okazji przysłał mi informację
    o kosztach egzekucyjnych (opłata stosunkowa + wydatki gotówkowe) w
    łącznej kwocie około 350zł, z czego dłużnik pokrył około 270zł, a ja mam
    dopłacić resztę (wszystko ponoć zgodnie z art.770 k.p.c., oraz art.49.1,
    art.39.2.6, art.39.2.8 niewymienionego aktu prawnego). O co mu k*
    chodzi???? Za co mam mu płacić, skoro przez 2 lata ustalił praktycznie
    tylko tyle, że lepiej sprawę przerzucić do "kolegi"?

    Maciek

  • 2. Data: 2015-02-16 19:27:27
    Temat: Re: Koszty egzekucji
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-02-16 o 19:17, Maciek pisze:

    > korespondencji itp. W między czasie próbował mnie "naciągać" na jakieś
    > odpłatne badanie w bazach ZUS itp. Obecnie przysłał mi pismo, w którym

    To nie było naciąganie.

> [...]
    > przekazał moją sprawę do innego komornika z tego samego miasta, gdyż
    > ustalił że prowadzi on egzekucję z nieruchomości dłużnika, a ja również

    Słusznie.

> [...]
    > art.39.2.6, art.39.2.8 niewymienionego aktu prawnego). O co mu k*
    > chodzi???? Za co mam mu płacić, skoro przez 2 lata ustalił praktycznie

    Napisał ci - opłata stosunkowa (od tego, co odzyskał, zapłacone przez
    dłużnika) + wydatki, pewnie znaczki na listy.

    > tylko tyle, że lepiej sprawę przerzucić do "kolegi"?

    Wiesz, jak wierzyciel niegramotny i zakazuje komronikowi nawet
    sprawdzenia w ZUS, gdzie dłużnik pracuje, to cudów po takim tandemie nie
    oczekuj.

    No i poczytaj co to jest zasada przyczyny i skutku - skoro każesz mu
    prowadzić egzekucję z nieruchomości, a nieruchomość tę sprzedaje inny
    komornik, to ten drugi komornik musi prowadzić twoją sprawę.

    Ogólnie: widzę, że mało wiesz, więc nie pomawiaj komornika, bo wina jest
    ewidentnie po twojej stronie. Trafiło ci się jak ślepej kurze ziarno, że
    dłużnik ma do sprzedania nieruchomość.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2015-02-16 20:19:05
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-02-16 o 19:27, Liwiusz pisze:
    > Wiesz, jak wierzyciel niegramotny i zakazuje komronikowi nawet
    > sprawdzenia w ZUS, gdzie dłużnik pracuje, to cudów po takim tandemie nie
    > oczekuj.
    Widzę, że wiesz o sprawie więcej ode mnie. Tymczasem to ja znam dłużnika
    i wiem, że legalnie nigdzie nie pracuje, o czym komornika wielokrotnie
    informowałem, a on dwukrotnie przysyłał mi (zapewne na mój koszt)
    propozycje odpłatnego odpytania baz ZUS.

    > Ogólnie: widzę, że mało wiesz, więc nie pomawiaj komornika, bo wina jest
    > ewidentnie po twojej stronie. Trafiło ci się jak ślepej kurze ziarno, że
    > dłużnik ma do sprzedania nieruchomość.
    A jak myślisz, skąd komornik uzyskał tę informację? Narobił się
    odbierając głównie maile i telefony z informacjami ode mnie.

    Maciek

  • 4. Data: 2015-02-16 22:22:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-02-16 o 20:19, Maciek pisze:

    > A jak myślisz, skąd komornik uzyskał tę informację? Narobił się
    > odbierając głównie maile i telefony z informacjami ode mnie.

    A czego oczekujesz? Na tym polega twoja rola, aby wskazywać komornikowi
    majątek do zajęcia, a rolą komornika jest robić to, co mu wierzyciel
    poleci. Zadaniem komornika nie jest zastępowanie wierzyciela.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2015-02-17 07:57:54
    Od: Artur Miller <n...@n...com>

    W dniu 2015-02-16 o 22:22, Liwiusz pisze:

    > A czego oczekujesz? Na tym polega twoja rola, aby wskazywać komornikowi
    > majątek do zajęcia, a rolą komornika jest robić to, co mu wierzyciel
    > poleci. Zadaniem komornika nie jest zastępowanie wierzyciela.

    żyć nie umierać. siedzem i robiem to co mi pokażom palcem. albo jak mi
    się zechce, to coś innego.

    @

  • 6. Data: 2015-02-17 08:01:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-02-17 o 07:57, Artur Miller pisze:

    > żyć nie umierać. siedzem i robiem to co mi pokażom palcem. albo jak mi
    > się zechce, to coś innego.

    Odesłałbym cię do kilku aktów prawnych, ale i tak nie przeczytasz.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2015-02-17 12:24:59
    Od: koń Fritz i jego pan dr Schultz <"dr Schultz i kon Fritz "@gmail.com>

    W dniu 2015-02-17 o 07:57, Artur Miller pisze:
    > żyć nie umierać. siedzem i robiem to co mi pokażom palcem. albo jak mi
    > się zechce, to coś innego.

    Nie ma reguły i uniwersalnej odpowiedzi.

    Żydowska gazeta dla polaków podała, że przeciętny goj jest zadłużony na
    17kPLN, część beztrosko się zadłużyła, a część z musu.

    Ściągalność długu wg. tego co podają komornicy to ok. 15%, więc
    niewiele, większość albo nie ma kasy, albo jest sprytna:)

    Można by autorowi podpowiedzieć jak wyrwać dodatkową kasę od dłużnika,
    ale kurwa nie jestem:)

  • 8. Data: 2015-02-17 12:42:10
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2015-02-17 o 07:57, Artur Miller pisze:

    > żyć nie umierać. siedzem i robiem to co mi pokażom palcem. albo jak mi
    > się zechce, to coś innego.

    To dlaczego frajerze nie zostałeś komornikiem, skoro twierdzisz, że to
    takie proste?

  • 9. Data: 2015-02-17 14:55:15
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-02-17 o 12:42, Tomasz Wójtowicz pisze:
    > To dlaczego frajerze nie zostałeś komornikiem, skoro twierdzisz, że to
    > takie proste?
    Podaj mi zawód, gdzie możesz nic nie zrobić, albo popełnić błędy, a kasa
    i tak do Ciebie spłynie. No tak: lekarz, prawnik, urzędnik państwowy. To
    było jednak złe pytanie :->

    Maciek

  • 10. Data: 2015-02-17 14:57:47
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-02-17 o 08:01, Liwiusz pisze:
    > Odesłałbym cię do kilku aktów prawnych, ale i tak nie przeczytasz.
    Ty mnie lepiej odeślij do art.49.1, art.39.2.6, art.39.2.8 bo Pan
    Komornik tak był zapracowany, że nie podał aktu prawnego z którego je
    wziął. Były wymienione przy opłatach egzekucyjnych i wydatkach
    gotówkowych. Może podpowiesz skąd one pochodzą.

    Maciek