  • 1. Data: 2015-02-21 12:53:12
    Temat: wypowiedzenie nowej umowy o pracę
    Od: mmaciek <m...@b...bb>

    Obecnie z firmą X mam podpisaną umowę o dzieło, która wygasa z końcem
    lutego. W czwartek z tą samą firmą podpisałem umowę o pracę na czas
    określony, w umowie zawarty jest dwutygodniowy okres wypowiedzenia.
    Ustalony termin rozpoczęcia pracy to 1 marca.

    Niedawno otrzymałem inną ofertę pracy, z której chciałbym skorzystać.
    Potencjalny nowy pracodawca twierdzi, że "umowa z pracodawcą X nie jest
    ważna i nie będzie problemu abym zaczął pracować u niego od marca"

    Wydaje mi się, że jednak muszę zachować dwutygodniowy okres
    wypowiedzenia. Czyli w najlepszym wypadku musiałbym pracować do 14 marca.

    Jak wygląda stan faktyczny, kto ma rację?

  • 2. Data: 2015-02-21 14:12:31
    Temat: Re: wypowiedzenie nowej umowy o pracę
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-02-21 o 12:53, mmaciek pisze:
> [...]
    > wypowiedzenia. Czyli w najlepszym wypadku musiałbym pracować do 14 marca.
    >
    > Jak wygląda stan faktyczny, kto ma rację?

    Okres wypowiedzenia nie obowiązuje przed rozpoczęciem obowiązywania
    umowy o pracę.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2015-02-21 14:21:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21-02-15 o 14:12, Liwiusz pisze:

    > Okres wypowiedzenia nie obowiązuje przed rozpoczęciem obowiązywania
    > umowy o pracę.

    Natomiast należałoby oczywiście tę umowę wypowiedzieć. Przy czym termin
    wypowiedzenia jest liczony od chwili wypowiedzenia, a nie od chwili,
    gdybyś zaczął pracę, toteż nie tyle umowę wypowiadasz (bo ona obowiązuje
    od 1 marca), co informujesz pracodawcę, że od niej odstępujesz i tyle.

  • 4. Data: 2015-02-21 16:24:25
    Od: mmaciek <m...@b...bb>

    W dniu 21.02.2015 o 14:12, Liwiusz pisze:
    > Okres wypowiedzenia nie obowiązuje przed rozpoczęciem obowiązywania
    > umowy o pracę.

    Czyli przed 1 marca mogę po prostu złożyć oświadczenie, że odstępuję od
    umowy i umowa przestaje obowiązywać, a ja nie narażę się na żadne
    konsekwencje z tego powodu?

    Jeśli tak, to z jakiego przepisu wynika taka możliwość?

  • 5. Data: 2015-02-21 16:26:04
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > co informujesz pracodawcę, że od niej odstępujesz i tyle

    Jaki ma sens umowa,jeżeli można se od niej ot tak odstąpić? Jaki przepis
    wg Was określa, że można ją tak olać? Bo dla mnie to bez sensu... Ktoś
    się ze mną na coś umawia i ot tak odstępuje?

  • 6. Data: 2015-02-21 19:57:48
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-02-21 o 12:53, mmaciek pisze:
    > Obecnie z firmą X mam podpisaną umowę o dzieło, która wygasa z końcem
    > lutego.

    Ciekawe dzieło realizujesz.

    > Niedawno otrzymałem inną ofertę pracy, z której chciałbym skorzystać.
    > Potencjalny nowy pracodawca twierdzi, że "umowa z pracodawcą X nie jest
    > ważna i nie będzie problemu abym zaczął pracować u niego od marca"

    Pod warunkiem, że w międzyczasie nie trafi się inna oferta :-)

  • 7. Data: 2015-02-21 20:23:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21-02-15 o 16:26, Przemysław Adam Śmiejek pisze:

    > Jaki ma sens umowa,jeżeli można se od niej ot tak odstąpić? Jaki przepis
    > wg Was określa, że można ją tak olać? Bo dla mnie to bez sensu... Ktoś
    > się ze mną na coś umawia i ot tak odstępuje?
    Tylko, że Umowa o pracę, to szczególny rodzaj umowy. Zgodnie z art. 26
    kp stosunek pracy zostaje nawiązany z dniem określonym w niej jako
    "dzień rozpoczęcia pracy". Natomiast w mojej ocenie można ją
    wypowiedzieć jeszcze przed tym dniem, ale faktycznie po bliższym
    przyjrzeniu się nie znalazłem podstawy do wypowiedzenia bez zachowania
    okresu wypowiedzenia, zatem o ile nie ma tam jakiś innych obwarowań, to
    do 7 marca jest wiążąca :-)

  • 8. Data: 2015-02-21 21:35:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 Feb 2015, mmaciek wrote:

    > Obecnie z firmą X mam podpisaną umowę o dzieło,
    > która wygasa z końcem lutego.

    Jak CEF zauważył, to jest "zdarzenie niemożliwe".
    W zasadzie za cóś takiego ZUS i UP/IP powinny się doczepić.
    Skutek byłby intrygujący (w końcu składki zleceniobiorcy
    są *jego* składkami, które powinien był pobrać zleceniodawca,
    więc dawca mandat a biorca zaległe składki z odsetkami).

    Również "umowa ramowa o zawieranie umów o dzieło" ("dzieło
    seryjne") IMVHO może podpaść jako "inna umowa o usługi",
    czyli zlecenie.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2015-02-21 21:55:57
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 21 Feb 2015 21:35:52 +0100, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

    > Jak CEF zauważył, to jest "zdarzenie niemożliwe".
    Dlaczego niemożliwe? Może tworzy dzieło i z końcem lutego upływa
    ostateczny termin na jego wykonanie/oddanie?

    WAM
    --
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl
    pokoje nad morzem www.nadmorze.pl

  • 10. Data: 2015-02-21 22:18:33
    Od: mmaciek <m...@b...bb>

> [...]
    > przyjrzeniu się nie znalazłem podstawy do wypowiedzenia bez zachowania
    > okresu wypowiedzenia, zatem o ile nie ma tam jakiś innych obwarowań, to

    Nie ma innych obwarowań.
    Biorąc pod uwagę, że dziś ani jutro nic nie zdziałam w sprawie
    rozwiązania umowy to dlaczego 7 a nie 14 marca?