  • 11. Data: 2006-03-29 10:00:17
    Temat: Re: wymeldowanie wspolwlasciciela - czy mogla?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tiger wrote:

    > pod grozba ze juz nigdy w zyciu nie zobaczy swojego synka. Ulegl i
    > wymeldowal sie sam... Co teraz zrobic?

    Skoro jest współwłaścicielem, to wystarczy, że "zamieszka ponownie" i
    się zamelduje - w końcu tytuł prawny do lokalu (współwłasność) posiada.

  • 12. Data: 2006-03-29 11:28:14
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Przestać kręcić w zeznaniach.

    Moge jedynie dac Ci slowo, ze nie krece. Mowa o chorym czlowieku, z ktorego
    ciezko wydusic konkretna relacje... Dlatego opis sytuacji nieco sie zmienil.
    Nie ma co weszyc spisku :-)

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 13. Data: 2006-03-29 12:48:12
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tiger wrote:

    > Moge jedynie dac Ci slowo, ze nie krece. Mowa o chorym czlowieku, z ktorego
    > ciezko wydusic konkretna relacje... Dlatego opis sytuacji nieco sie zmienil.
    > Nie ma co weszyc spisku :-)

    Oj, to taki stary żart....

  • 14. Data: 2006-03-29 19:55:29
    Od: "nebeska" <n...@o...pl>

    Zacznijmy od poczatku. Skoro, jak piszesz w wyroku sad postanowil,
    iz : " nie orzeka o sposobie dysponowania wspolnym mieszkaniem" to de
    facto swiadczy to, iz mieszkanie nadal jest wspólne. Rozumiem, iz
    rozmawiamy o prawie tych ludzi do mieszkania (umowa najmu, wlasnosc,
    prawo spóldzielcze). Tytul prawny, to jedno, zamieszkiwanie to
    drugie, a zameldowanie to trzecie. Zameldowanie to poswiadczenie
    pobytu. Fakt zameldowania, pobytu wiaze sie z przebywaniem pod
    wskazanym adresem.Jesli Twoj kolega wymeldowal sie, to znaczy, ze
    przebywa, poza mieszkaniem. Fakt wymeldowania nie pozbawia go tytulu
    prawnego do lokalu. Jesli ów nieszczesnik jest w posiadaniu umowy
    najmu czy tez aktu notarialnego (jesli nie ma to niech pedzi i
    zdobedzie..(administracja powinna wydac kopie) i zamelduje sie czym
    predzej, zeby nie stracic dachu nad glowa.Sprawy z zakresu prawa
    meldunkowego sa dosyc trudne...

  • 15. Data: 2006-03-29 20:00:32
    Od: "nebeska" <n...@o...pl>

    Przepraszam, jakos mi umknela ta wspólwlasnosc. To wlasnie jego
    tytul prawny do mieszkania.Proponuje dokonac podzialu mieszkania,
    umownego i przed sadem.To taki podzial...kto z ktorego pokoju moze
    korzystac :(. To podzial umowny, ale .... zawsze cos daje. Nie wiem,
    czy w przypadku wspólwlasnosci do zameldowania nie jest potrzebna
    zgoda wspólwlasciciela???

  • 16. Data: 2006-03-29 21:31:52
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    nebeska wrote:
    > Nie wiem,
    > czy w przypadku wspólwlasnosci do zameldowania nie jest potrzebna
    > zgoda wspólwlasciciela???

    Nie jest potrzebna niczyja zgoda.

    -------------------+
    -------------------+

  • 17. Data: 2006-03-30 06:59:42
    Od: "nebeska" <n...@o...pl>

    Pawelku..... art.9 ust.2a ustawy o ewidencji mowi, iz cyt. "Przy
    zameldowaniu na pobyt staly lub czasowy trwajacy ponad 2 miesiace,
    nalezy przedstawic potwierdzenie pobytu w lokalu osoby zglaszajacej
    pobyt staly lub czasowy trwajacy ponad 2 miesiace,dokonane przez
    wlasciciela lub inny podmiot dysponujacy tytulem prawnym do lokalu,
    oraz, do wgladu dokument potwierdzajacy tytul prawny do lokalu tego
    podmiotu.(...). Równoczesnie art.10 ust.1 ustawy wyraznie precyzuje,
    ze przeslanka zameldowania okreslonej osoby w oznaczonym lokalu jest
    sam fakt jej przebywania w oznaczonym lokalu, bez koniecznosci
    legitymowania sie potwierdzeniem uprawnienia do przebywania w
    lokalu.Oczywiscie w kazdej skomplikowanej sprawie konieczne jest
    przeprowadzenie postepowania wyjasniajacego... Co o tym sadzisz? Mam
    na mysli wymóg potwierdzenia faktu pobytu we wskazanym
    lokalu.......Zwykla biurokracja?

  • 18. Data: 2006-03-30 20:39:43
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    nebeska wrote:
    > Pawelku.....

    Nie przypominam sobie, żebyśmy przechodzili na "ty". Zwracania się per
    Pan nie wymagał, ale prosiłbym chociażby o to minimum kurtuazji i
    unikanie lekceważących zdrobnień.

> [...]
    > nalezy przedstawic potwierdzenie pobytu w lokalu [...]
    > Co o tym sadzisz? Mam
    > na mysli wymóg potwierdzenia faktu pobytu we wskazanym

    Sądzę, że to wcale nie jest niezgodne z tym co ja napisałem. Jeśli ktoś
    jest (współ)właścicielem czy nawet najemcą, to ma tytuł prawny i sam
    potwierdzi swój pobyt. Zresztą pojęcia "zgoda na zameldowanie" i
    "potwierdzenie faktu pobytu" jest ogromna różnica i nie wiem dlaczego
    piszesz o jednym w kontekście drugiego.