  • 1. Data: 2005-06-16 18:40:05
    Temat: wygralem spraw czy moge sadzic sie o wiecej?
    Od: "Tapio" <t...@g...pl>

    Wygralem sprawe z PZU o polise posagowa. Chcialem 50% kwoty. Sad mi tyle
    przyznal. Czy moge wniesc jeszcz sprawe o podwyzszenie swiadczenia do kwoty
    np 70%?

  • 2. Data: 2005-06-16 19:29:32
    Temat: Re: wygralem spraw czy moge sadzic sie o wiecej?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Tapio" <t...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    tyle
    > przyznal. Czy moge wniesc jeszcz sprawe o podwyzszenie swiadczenia do

    Tak.

  • 3. Data: 2005-06-16 20:21:31
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):

    > Tak.

    Rzeczywiście wnieść może, ale powództwo zostanie odrzucone, chyba że
    wyraźnie w poprzednim pozwie określił że dochodzi tylko częściowej
    zapłaty z tytułu waloryzacji.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 4. Data: 2005-06-16 20:29:48
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Rzeczywiście wnieść może, ale powództwo zostanie odrzucone, chyba że
    > wyraźnie w poprzednim pozwie określił że dochodzi tylko częściowej
    > zapłaty z tytułu waloryzacji.

    Czemu tak uważasz?

  • 5. Data: 2005-06-16 20:36:53
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > Użytkownik "Johnson" <j...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Czemu tak uważasz?

    Art. 199 paragraf 1 pkt. 2 kpc
    Sąd dorzuci pozew:
    jeżeli o to samo roszczenie pomiędzy tymi samymi stronami sprawa jest w
    toku albo została już prawomocnie osądzona;

    Roszczenie będzie to samo bo będzie dotyczyło tego samego stanu
    faktycznego, czyli konkretnej polisy, która straciła "wartość
    ekonomiczną" na skutek konkretnej jednej istotnej zmiany siły nabywczej
    pieniądza.

    Jedna istotna zmiana siły nabywczej+jedno zobowiązanie=jedna możliwa
    waloryzacja sądowa.

    Nowe roszczenie będzie gdy powód powoła się na nową istotną zamianę siły
    nabywczej po powstaniu zobowiązania w nowej wysokości czyli po pierwszym
    wyroku waloryzacyjnym.

    Można co prawda teoretycznie zastrzec w pierwszym pozwie że domagam sie
    tylko częściowej waloryzacji, ale to tylko teoria.

  • 6. Data: 2005-06-16 21:24:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uważam, że masz rację. Nie pomyślałem o tym.

  • 7. Data: 2005-06-17 00:23:11
    Od: "tzz" <t...@g...pl>

    Tapio <t...@g...pl> napisał(a):

    > Wygralem sprawe z PZU o polise posagowa. Chcialem 50% kwoty. Sad mi tyle
    > przyznal. Czy moge wniesc jeszcz sprawe o podwyzszenie swiadczenia do kwoty
    > np 70%?

    Wg mnie nie, wlasnie ze wzgledu na art. 199 paragraf 1 pkt. 2 kpc., ale nie
    tylko. Zazwyczaj wlasnie 50% wyliczonej kwoty sad uznaje za wyraz kompromisu
    miedzy intresami obu stron nie naruszajacego zasad wspolzycia spolecznego.