  • 1. Data: 2005-06-16 18:29:30
    Temat: 2 dni opieki nad dziećmi
    Od: "Mirek" <m...@p...onet.pl>

    Kodeks Pracy
    Art. 188 [Zwolnienie od pracy na opiekę]
    "Pracownikowi wychowującemu przynajmniej jedno dziecko w wieku do 14 lat
    przysługuje w ciągu roku kalendarzowego zwolnienie od pracy na 2 dni, z
    zachowaniem prawa do wynagrodzenia."

    Kadrowa w mojej pracy twierdzi, że nie należą mi się 2 dni opieki, gdyż
    powinienem zgłosić na początku roku chęć korzystania z tego uprawnienia. A
    teraz już za późno i te 2 dni mi nie przysługują.
    Z artykułu 188 nie wynika że jest taka konieczność, albo że tylko jedno z
    rodziców ma możliwość korzystania z opieki, a nie np. każde z nich po 1 dniu

    Kto ma rację?

  • 2. Data: 2005-06-16 20:42:36
    Temat: Re: 2 dni opieki nad dziećmi
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Mirek napisał(a):

    > Kto ma rację?

    Kadrowa się myli co do terminu zgłoszenia. Natomiast to że korzystać
    może tylko jedno z rodziców wynika z art. 189 z indeksem 1 kp.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."