  • 1. Data: 2010-11-14 10:24:00
    Temat: wycięcie brzozy na działce rekreacyjnej
    Od: "Grześ " <a...@W...gazeta.pl>

    Witam! Mam pytanie czy na wycięcie brzozy ok 15 letniej potrzeba zezwolenia?
    Gdzie takie zezwolenie się załatwia? Czy to coś kosztuje?

    Chodzi o brzózkę na działce rekreacyjnej. Mam obawę że wichura ją przewróci
    albo na sąsiednią działkę, albo na domek rekreacyjny (bez-fundamentowy).

    pozdr
    Grzesiu

  • 2. Data: 2010-11-14 12:12:44
    Temat: Re: wycięcie brzozy na działce rekreacyjnej
    Od: "Tadeusz" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Grześ " <a...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przewróci
    > albo na sąsiednią działkę, albo na domek rekreacyjny (bez-fundamentowy).

    W dzisiejszym pokręconym świecie wycięcie drzewa, krzewów a nawet
    zlikwidowanie kawałka swojego trawnika wymaga pozwolenia.
    Można teoretycznie uzyskać się w gminie lub w specjalnych sprawach u
    konserwatora zabytków
    Są za to przewidziane przez MOŚ stosowne opłaty.
    Z opłat może być zwolniona osoba prywatna gdy udowodni a komisja potwierdzi,
    że drzewo np. zagraża bezpieczeństwu, jest zmurszałe itp.
    Opisane jest np. tu:
    http://prawo.gazetaprawna.pl/porady/16693,kiedy_trze
    ba_uzyskac_zezwolenie_na_wyciecie_drzew_lub_krzewow.
    html

    Aż dziwne, że znajdują się jeszcze chętni do sadzenia drzew i krzewów na
    swojej działce.

  • 3. Data: 2010-11-17 15:21:02
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    W dniu 2010-11-14 11:24, Grześ pisze:
> [...]
    > albo na sąsiednią działkę, albo na domek rekreacyjny (bez-fundamentowy).

    Spryskujesz specjalnym płynem dookoła pnia i drzewo po jakimś czasie
    usycha.I można już wyciąć bez problemu.

  • 4. Data: 2010-11-17 19:49:36
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2010-11-17 16:21, t...@o...pl pisze:

    > Spryskujesz specjalnym płynem dookoła pnia i drzewo po jakimś czasie
    > usycha.I można już wyciąć bez problemu.

    Jedna starsza pani (Rosjanka) w autobusie powiedziała mi, że do tego
    świetnie się nadaje ropa. Każde, nawet wielkie drzewo od niej padnie.

    --
    animka

  • 5. Data: 2010-11-18 07:24:31
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 17 Lis, 16:21, "t...@o...pl" <t...@o...pl> wrote:
> [...]
    ok 15 letniej potrzeba zezwolenia?

    > Spryskujesz specjalnym płynem dookoła pnia i drzewo po jakimś czasie

    Worek soli też może być.
    Na suszkę też trzeba mieć zezwolenie.

  • 6. Data: 2010-11-18 19:28:10
    Od: Bydlę <bydl?@bydl?.pl>

    On 2010-11-18 08:24:31 +0100, gr <j...@w...pl> said:

    > Worek soli też może być.

    Nie za bardzo.
    To działa tylko na młode, słabo ukorzenione.
    Na resztę tylko patent z wiertarką.

    --
    Bydlę

  • 7. Data: 2010-11-20 10:28:49
    Od: "Grześ " <a...@N...gazeta.pl>

    Słuchajcie, wpadł mi do głowy pomysł na ominięcie tego przepisu, ale jednak
    proszę o opinię czy jednak nie przyczepią się urzędasy. Jak czytałem prawo
    ochrony środowiska, to 130 cm jest miejscem gdzie wylicza się obwód. Jakbym
    tak ściął to drzewo na wysokości powiedzmy 140 cm? Czy ustawa chroni całe
    drzewo jako takie czy tylko do 130 cm? Jak zetnę na wysokości 140 cm i nie
    pozwolę aby puszczało z pnia pędy to z czasem obumrze, zgnije itd. Czy tak
    można zrobić i urzędasy nie będą czepiać się?

    pozdr
    Grzesiu

  • 8. Data: 2010-11-20 10:52:02
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-11-20 11:28, Użytkownik Grześ napisał:
> [...]
    > pozwolę aby puszczało z pnia pędy to z czasem obumrze, zgnije itd. Czy tak
    > można zrobić i urzędasy nie będą czepiać się?

    To nie lepiej bez ryzyka reakcji urzędników zamiast ciąć podlewać
    systematycznie roślinkę kwasem, olejem, ropą czy czym tam proponują
    obeznani w temacie ?
    A potem kilka pamiątkowych fotek (dla urzędasów) i likwidacja
    zagrożenia dla zdrowia przechodzących ludzi.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2010-11-20 16:11:42
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Sat, 20 Nov 2010 11:52:02 +0100, RadoslawF napisał(a):

> [...]
    Całe drzewo i jego części.
> [...]
    > obeznani w temacie ?
    > A potem kilka pamiątkowych fotek (dla urzędasów) i likwidacja
    > zagrożenia dla zdrowia przechodzących ludzi.
    Z tymi kwasami i randapami radziłbym uważać.
    Człek znający się na rzeczy powołany na biegłego
    może cały zamysł sprowadzić do kwoty np. 9,4tys. zł.

    A nie prościej wystąpić o ZGODĘ i skorzystać z wielu
    możliwości nie ponoszenia opłat za zezwolenie?

    --
    pozdro
    poreba

  • 10. Data: 2010-11-20 18:03:21
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-11-20 17:11, Użytkownik poreba napisał:

    > Całe drzewo i jego części.
    > Z tymi kwasami i randapami radziłbym uważać.
    > Człek znający się na rzeczy powołany na biegłego
    > może cały zamysł sprowadzić do kwoty np. 9,4tys. zł.

    Zamysłu nie może doprowadzić, a efekt ? znasz jakieś
    wiarygodne przypadki powoływania rzeczoznawczy w przypadku
    uschnięcia jednego drzewka na posesji prywatnej ?

    > A nie prościej wystąpić o ZGODĘ i skorzystać z wielu
    > możliwości nie ponoszenia opłat za zezwolenie?

    Nie, bo jak dostaniesz odmowę a drzewko "uschnie" to masz
    spore szansę na wizytę takiego fachowca jak opisałeś.