  • 1. Data: 2010-11-13 15:36:28
    Temat: Sad i spadek
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    Witam

    Czy sad moze podzielic mase spadkowa w inny sposob niz domyslne przepisy?
    Tzn. Powiedzmy z 20% przyslugujacych dac 10%?

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 2. Data: 2010-11-13 17:17:54
    Temat: Re: Sad i spadek
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Dysiek" <b...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy sad moze podzielic mase spadkowa w inny sposob niz domyslne przepisy?
    > Tzn. Powiedzmy z 20% przyslugujacych dac 10%?

    Może.
    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2010-11-13 18:17:04
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Może.

    A co warunkuje zwiekszenie / zmniejszenie "przydzialu" i czy czesto sie to
    zdarza?

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 4. Data: 2010-11-13 19:44:25
    Od: rmrmg <i...@s...atu.re>

    Dnia Sat, 13 Nov 2010 18:17:54 +0100, mecenas napisał(a):
    > Użytkownik "Dysiek" <b...@b...pl> napisał w wiadomoœci
    > Może.

    Domyślne przepisy czyli jak rozumiem brak testamentu i dziedziczenie
    ustawowe. Może dać 0 % jeśli spadkobierca zostanie uznany za niegodnego.
    Można nie przyjąć spadku ale to nie jest decyzja sądu lecz spadkobiorcy.
    W jaki sposób, na jakiej podstawie, sąd może podzielić majątek inaczej
    niż nakazuje KC?

    --
    . JID: rmrmg(at)jabberpl(dot)org | Wszystko jest trudne
    . mail: rmrmg(at)wp(dot)pl | przy odpowiednim

  • 5. Data: 2010-11-13 20:05:14
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

> [...]
    >
    > Czy sad moze podzielic mase spadkowa w inny sposob niz domyslne przepisy?
    > Tzn. Powiedzmy z 20% przyslugujacych dac 10%?

    poczytaj art. 687 i 688 kpc oraz 618 kpc.

  • 6. Data: 2010-11-13 20:54:13
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > W jaki sposób, na jakiej podstawie, sąd może podzielić majątek inaczej
    > niż nakazuje KC?

    Dokladnie takie mam pytanie - dziedziczenie ustawowe, nikt nie jest niegodny
    dziedziczenia.

    Dysiek

  • 7. Data: 2010-11-13 20:59:20
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > poczytaj art. 687 i 688 kpc oraz 618 kpc.

    Przeczytalem, ale na jakiej podstawie ktos moze zazadac ograniczenia udzialu
    w spadku? Rozumiem niegodnosc dziedziczenia, ale poza tym?

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 8. Data: 2010-11-13 21:03:55
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

    > Przeczytalem, ale na jakiej podstawie ktos moze zazadac ograniczenia
    > udzialu w spadku? Rozumiem niegodnosc dziedziczenia, ale poza tym?

    Czy na podstawie art 682 kpc sad moze np dac wieksza czesc spadku
    niedniejszemu spadkobiercy?

    Art. 682: Współspadkobiercy powinni podać sądowi swój wiek, zawód, stan
    rodzinny oraz dane co do swych zarobków i majątku, a także zarobków i
    majątku małżonka, wyjaśnić, w jaki sposób korzystali ze spadku dotychczas,
    jak również podać inne okoliczności, które mogą mieć wpływ na
    rozstrzygnięcie, co każdy ze współspadkobierców ma otrzymać ze spadku.

    Pozdrawiam
    Dysiek

  • 9. Data: 2010-11-14 12:29:41
    Od: BAREK <b...@p...pl>

    W dniu 2010-11-13 22:03, Dysiek pisze:

    > Czy na podstawie art 682 kpc sad moze np dac wieksza czesc spadku
    > niedniejszemu spadkobiercy?
    >
    > Art. 682: Wsp?spadkobiercy powinni poda? s?dowi sw?j wiek, zaw?d, stan
    > rodzinny oraz dane co do swych zarobk?w i maj?tku, a tak?e zarobk?w i
    > maj?tku ma??onka, wyja?ni?, w jaki spos?b korzystali ze spadku dotychczas,
    > jak r?wnie? poda? inne okoliczno?ci, kt?re mog? mie? wp?yw na
    > rozstrzygni?cie, co ka?dy ze wsp?spadkobierc?w ma otrzyma? ze spadku.
    >
    > Pozdrawiam
    > Dysiek

    Czy ten przepis nie ma bardziej służyć, przy podziale spadku do podziału
    sensownego w znaczeniu użyteczności dla spadkobierców raczej?
    Np. jak w spadku jest pole i dom, to pole bardziej się przyda rolnikowi,
    a dom temu, kto takowego nie ma. Jednak co do wartości jeśli dwie osoby
    mają dziedziczyć po 50% to jeśli pole jest warte 65% a dom 35% to ten
    kto weźmie pole powinien te 15% dopłacić temu komu przypadnie dom?

    barek :-)

  • 10. Data: 2010-11-14 14:21:19
    Od: "Dysiek" <b...@b...pl>

> [...]
    > dziedziczyć po 50% to jeśli pole jest warte 65% a dom 35% to ten kto
    > weźmie pole powinien te 15% dopłacić temu komu przypadnie dom?

    Nie wiem, dlatego pytam :-) A w poprzednim poscie napisalem "niedniejszemu
    spadkobiercy", chodzilo mi o najbiedniejszego.

    Pozdrawiam
    Dysiek