  • 1. Data: 2003-08-14 12:27:17
    Temat: www.patentowy.pl - czy oni tak mogą?
    Od: "WojtekW" <o...@S...onet.pl>

    Witam serdecznie,

    Jak to jest z mozliwoscia swiadczenia 'obslugi prawnej' przez podmioty tego
    typu : jak www.patentowy.pl ? Czy to jest prawnik (kancelaria prawna) w
    sensie zawodu prawniczego jakiegos , ktory odpowiada za swoje czyny jak
    adwokaci , radcowie ?

    Prosze powiedzcie co sadzicie?

    Chcialem zaznaczyć, iż nie kwestionuję zdolności czy solidnosci wykonanych
    prac (np. umow) przez taki podmiot, ale slyszalem, ze 'obsluga prawna' jako
    taka moze byc swiadczona tylko przez zawodowych prawnikow w postaci
    adwokatow/radcow !

    WWWojtas

  • 2. Data: 2003-08-14 12:46:38
    Temat: Re: www.patentowy.pl - czy oni tak mogą?
    Od: "S.Koper" <s...@p...onet.pl>

    > Prosze powiedzcie co sadzicie?

    Sadze, ze zanim napiszesz posta powinienes poszukac. A jesli Ci sie nie chce to
    coz.. wychodza takie kwiatki. Polecam ust. z dn. 11 kwietnia 2001 o rzecznikach
    patentowych (dz. u. nr 49, poz. 509 z pozn. zm.).

    Pozdr.

  • 3. Data: 2003-08-14 13:13:40
    Od: "WojtekW" <o...@S...onet.pl>

> [...]
    rzecznikach
    > patentowych (dz. u. nr 49, poz. 509 z pozn. zm.).
    Drogi kolego.

    Nie jestes prawnikiem - a wrecz przeciwnie, i troche nie lapie sie w
    zawilych tresciach ustaw, a nawet jakby, to nie-prawniczo moge cos inaczej
    zrozumiec. Dlatego tez prosilem bardziej epicko o opinie na tej liscie -
    ktora traktuje o szerokopojetym prawie, czyli rowniez - moim zdaniem - o
    zawodach prawniczych.

    Chodzi o taka sytuacje - daje do zlecenia napisanie umowy licencyjnej -
    okazuje sie ze umowa ta nienalezycie chroni moje interesy i przez to trace
    je w czesci lub w jakims tam zakresie i z tego tytulu jestem w plecy
    majatkowo, bo trace przyslugujace mi uprawnienia do przedmiotu tej umowy. Co
    w takiej sytuacji ?

    Czy bede mogl pociagnac takiego rzecznika patentowego do odpowiedzialnosci ?

    Zalozmy ze umowa ta ma niewiele wspolnego z wlasnoscia przemyslowa - chodzi
    raczej o licencje na zlecenie stworzenia i udzielenie zgody zlecajacemu na
    korzystanie z tak stworzonego oprogramowania komputerowego.

    WWWojtas