  • 1. Data: 2003-08-14 09:12:10
    Temat: Wypadek przy pracy?
    Od: Alexunder <a...@-...pl>

    Witam.
    Podczas wykonywania polecenia przelozonego w czasie pracy spadla mi na glowe
    lampa, z nieduzej wysokosci, ale jednak mam 2 guzy.
    Zglaszac? Nie zglaszac?
    Co moge zyskac, a co stracic?

    Pozdrawiam
    Alex

  • 2. Data: 2003-08-14 09:50:00
    Temat: Re: Wypadek przy pracy?
    Od: Dredd<...@...pl>

    A u lekarza byłeś? Rozpoznał jakiś uraz? Bo bez urazu nie ma
    wypadku przy pracy.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 3. Data: 2003-08-14 20:19:16
    Od: "MagdaK." <z...@i...pl>

    A moja znajoma, specjalistka od BHP twierdzi "zwasze zglaszac", chociazby
    przelozonemu. Sprawy nie raz blahe na poczatku, o swojej powadze przekonuja
    nas czasem w innym terminie i tak np. dzis twierdzisz ze nic sie takiego nie
    stalo, masz 2 guzy, za tydzien stwierdzisz ze cos cir glowa pobolewa,
    pojdziesz do lekarza ten stwierdzi np krwiaka i w tym momencie mozesz miec
    klopoty z udowodnieniem iz jest to wynik spadajacej tydzien temu lampy-
    wypadek w pracy. Oczywiscie jest to tragiczny opis, ale wypadki chodza po
    ludziach, dla wlasniego bezpieczenstwa zglos, zrobcie moze na wszelki
    wypadek notatke, jak sie nie przyda to nie, ale w razie czego bedzie sie do
    czego odwolac.
    Pozdrawiam
    Magda

  • 4. Data: 2003-08-15 13:54:24
    Od: poreba <d...@p...com>

    Dredd<...@...pl> niebacznie popelnil

    > A u lekarza byłeś? Rozpoznał jakiś uraz? Bo bez urazu nie ma
    > wypadku przy pracy.
    "Wypadek-każde nagłe zdarzenie zaistniałe przy wykonywaniu
    czynności..."

    --
    pozdro
    poreba

  • 5. Data: 2003-08-17 19:06:46
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Dredd niebacznie popelnil

    > "Wypadek-każde nagłe zdarzenie zaistniałe przy wykonywaniu
> [...]

    Pozwolę sobie pozostać przy swoim. Zacytuję przy tym wybiórczo
    zastrzegając, że Poreba cytuje zbyt wybiórczo :)

    USTAWA
    z dnia 30 października 2002 r.
    o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób
    zawodowych
    (...)
    Art. 3. 1. Za wypadek przy pracy uważa się nagłe zdarzenie wywołane
    przyczyną zewnętrzną powodujące u r a z lub śmierć, które nastąpiło
    w związku z pracą (...)

    Śmierć eliminuję bo ofiara żywo wypowiada się na liście. Pozostaje jak
    nic "uraz"...

    -> http://usenet.pomocprawna.info