1. Data: 2003-08-14 10:08:27
Temat:pilne - ubezpieczenie zdrowotne po zwolnieniu z pracy
Od:"Beta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mój kolega rozwiązał umowę o pracę za porozumieniem stron i 31 lipca
skończył mu się 3-miesięczny okres wypowiedzenia (w firmie pracował ponad 3
lata).

Za mniej więcej miesiąc będzie musiał iść do szpitala na operację zatok. Czy
przysługuje mu jeszcze ubezpieczenie, a jeśli nie to czy można jakoś samemu
zapłacić ubezpieczenie w ZUS, bo to chyba i tak wyjdzie taniej niż płacenie
za operację i pobyt w szpitalu.

Beta

2. Data: 2003-08-14 11:29:50
Od:"Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Beta <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> zapłacić ubezpieczenie w ZUS, bo to chyba i tak wyjdzie taniej niż płacenie

ZTCP to ubezpieczenie obowiązuje przez miesiąc od rozwiązania umowy.

Można sobie samemu opłacać składkę zdrowotną, koszt rzędu sto kilkadziesiąt
PLN. Zawiera się indywidualną umowę z tym, co tam powstało na miejsce kas
chorych, i potem wpłaca składkę do ZUSu.

JoP

3. Data: 2003-08-14 14:29:37
Od:"" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ubezpieczenie zdrowotne "działa" jeszcze przez 30 dni od rozwiazania umowy o
pracę. Można oczywiście podpisac umowe z NFZ, a pozniej trzeba tez zglosic sie
w ZUS-ie i składac co miesiac deklaracje oraz płacić składkę na dobrowolne
ubezpieczenia zdrowotne, ale to kosz ok. 170 zł miesięcznie. Osobiscie
radzilbym zarejestrowac sie w Urzedzie Pracy - jako bezrobotny bedzie mial
ubezpieczenie zdrowotne nie placac nic.