  • 1. Data: 2003-08-14 10:08:27
    Temat: pilne - ubezpieczenie zdrowotne po zwolnieniu z pracy
    Od: "Beta" <m...@p...onet.pl>

    Mój kolega rozwiązał umowę o pracę za porozumieniem stron i 31 lipca
    skończył mu się 3-miesięczny okres wypowiedzenia (w firmie pracował ponad 3
    lata).

    Za mniej więcej miesiąc będzie musiał iść do szpitala na operację zatok. Czy
    przysługuje mu jeszcze ubezpieczenie, a jeśli nie to czy można jakoś samemu
    zapłacić ubezpieczenie w ZUS, bo to chyba i tak wyjdzie taniej niż płacenie
    za operację i pobyt w szpitalu.

    Beta

  • 2. Data: 2003-08-14 11:29:50
    Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl>

    Beta <m...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > zapłacić ubezpieczenie w ZUS, bo to chyba i tak wyjdzie taniej niż płacenie

    ZTCP to ubezpieczenie obowiązuje przez miesiąc od rozwiązania umowy.

    Można sobie samemu opłacać składkę zdrowotną, koszt rzędu sto kilkadziesiąt
    PLN. Zawiera się indywidualną umowę z tym, co tam powstało na miejsce kas
    chorych, i potem wpłaca składkę do ZUSu.

    JoP

  • 3. Data: 2003-08-14 14:29:37

    Ubezpieczenie zdrowotne "działa" jeszcze przez 30 dni od rozwiazania umowy o
    pracę. Można oczywiście podpisac umowe z NFZ, a pozniej trzeba tez zglosic sie
    w ZUS-ie i składac co miesiac deklaracje oraz płacić składkę na dobrowolne
    ubezpieczenia zdrowotne, ale to kosz ok. 170 zł miesięcznie. Osobiscie
    radzilbym zarejestrowac sie w Urzedzie Pracy - jako bezrobotny bedzie mial
    ubezpieczenie zdrowotne nie placac nic.