  • 1. Data: 2014-01-02 09:11:30
    Temat: wspoludzial w kierowaniu po pijanemu
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Ave!

    Święto, więc oczywiście znowu "piloci" Bolidów Młodzieżowych Wiejskich
    szaleją... Tym razem 6 trupów, możliwe że i siódmy będzie.

    Sprawca (2 promile) - oczywiście nieuszkodzony.

    Ale sprawca miał trzeźwego pasażera - czy ta durna pinda, która z nim
    dobrowolnie wsiadła, nie zabrała kluczyków ani nie wezwała patrolu, nie
    może dostać wyroku za współudział?

    Co innego jakieś niewielkie przekroczenie, które ciężko zauważyć, ale
    nie zauważyć dwóch promili??

  • 2. Data: 2014-01-02 10:16:01
    Temat: Re: wspoludzial w kierowaniu po pijanemu
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 02 sty 2014 09:11, Andrzej Lawa pisze:
> [...]
    >
    > Ale sprawca miał trzeźwego pasażera - czy ta durna pinda, która z nim
    > dobrowolnie wsiadła, nie zabrała kluczyków ani nie wezwała patrolu, nie

    Nie może. Przeciętny człowiek - zakładając, że nie jest np.
    funkcjonariuszem Policji, służby takiej czy innej, urzędnikiem itd. -
    nie ma obowiązku czynnej reakcji na popełnianie czynu zabronionego.
    Czyli bierność nie jest karana. Jest jedynie obowiązek zgłoszenia
    podejrzenia popełnienia czynu zabronionego, ale w zasadzie nie
    podlegający karze, jak ktoś tego nie uczyni.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2014-01-02 14:14:01
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Użytkownik ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > bierność nie jest karana. Jest jedynie obowiązek zgłoszenia podejrzenia
    > popełnienia czynu zabronionego, ale w zasadzie nie podlegający karze, jak

    Chyba, że jest się "właścicielem, posiadaczem, użytkownikiem lub
    prowadzącym pojazd"

  • 4. Data: 2014-01-02 14:50:10
    Od: SDD <s...@t...pl>

> [...]
    > podejrzenia popełnienia czynu zabronionego, ale w zasadzie nie
    > podlegający karze, jak ktoś tego nie uczyni.

    No i jeszcze jest kilka przestepstw, co do ktorych jest jednak obowiazek
    doniesienia (nawet na etapie przygotowywania) - m. in. zabójstwo, zdrada
    główna itp.

    Kierowania po pijanemu wsrod nich nie ma ;)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2014-01-02 17:25:52
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "chochlik_drukarski" <c...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:la3on5$vgj$1@dont-email.me...

    > Użytkownik ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> napisał w wiadomości

    > Chyba, że jest się "właścicielem, posiadaczem, użytkownikiem lub
    > prowadzącym pojazd"

    A jak już się jest któąś z tych wymienionych przez Ciebie osób, to co?

  • 6. Data: 2014-01-02 17:43:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...com>

    W dniu 02.01.2014 14:50, SDD pisze:

> [...]
    > główna itp.
    >
    > Kierowania po pijanemu wsrod nich nie ma ;)

    Może powinno być?

  • 7. Data: 2014-01-02 18:33:41
    Od: "Nostradamus" <C...@w...pl>

    .pl...

    > Chyba, że jest się "właścicielem, posiadaczem, użytkownikiem lub
    > prowadzącym pojazd"

    >A jak już się jest któąś z tych wymienionych przez Ciebie osób, to co?

    Udajesz tylko głupiego, prawda?

  • 8. Data: 2014-01-02 20:09:50
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Nostradamus" <C...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Udajesz tylko głupiego, prawda?

    Która z wymienionych wyżej osób ma obowiazek denuncjacji kierującego pod
    wpływem alkoholu i z jakiego konkretnie przepisu to wynika. A wymienienie
    wśród tych osób, osoby prowadzącej pojazd, to już w ogóle jest kuriozalne,
    bo jakby to niby miało wyglądać? Dwóch jednocześnie kierujących?

  • 9. Data: 2014-01-02 21:16:11
    Od: "Nostradamus" <C...@w...pl>

    .pl...

> [...]

    >wśród tych osób, osoby prowadzącej pojazd, to już w ogóle jest kuriozalne,
    >bo jakby to niby miało wyglądać? Dwóch jednocześnie kierujących?

    Nadal nie wiem czy tylko udajesz. Mowa była o osobie która udostępniła swój
    pojazd pijanemu i tenże pijany powoduje wypadek.

  • 10. Data: 2014-01-02 21:34:15
    Od: Sonn <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-01-02 21:16, Nostradamus pisze:
    > Użytkownik "Robert Tomasik" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Nadal nie wiem czy tylko udajesz. Mowa była o osobie która udostępniła
    > swój pojazd pijanemu i tenże pijany powoduje wypadek.

    A w którym miejscu w tym wątku była mowa o udostępniającym pojazd?

    --
    Sonn