  • 1. Data: 2014-01-01 19:12:47
    Temat: Sprzedaż nowych części po 6 m-cach przy posiadaniu dowodu zakupu
    Od: Zenek <b...@b...brak>

    Witam serdecznie. Rok temu kupowałem nowe części do swojego samochodu
    który w wolnym czasie remontowałem. Na wszystkie zakupione części
    posiadam dowód zakupu. Niestety mój samochód po wypadku (nie z mojej
    winy) poszedł do kasacji. Chcę teraz sprzedać te owe nowo zakupione
    części na popularnym serwisie aukcyjnym. Wszystko jest fabrycznie
    zapakowane a wartość ich wynosi ok 3,5 tys. zł. Nie będę tego sprzedawał
    jednorazowo a w odstępstwie paru tygodniu. Czy to nie będzie
    potraktowane jako DG?

    Pozdrawiam
    \Zenon.

  • 2. Data: 2014-01-01 19:20:48
    Od: LeonKame <k...@l...com>

    W dniu 2014-01-01 19:12, Zenek pisze:
> [...]
    > zapakowane a wartość ich wynosi ok 3,5 tys. zł. Nie będę tego sprzedawał
    > jednorazowo a w odstępstwie paru tygodniu. Czy to nie będzie

    Moze byc potraktowane tym samym ty mozesz zostac zlicytowany przez
    komornika i urzad skarbowy. Ba nawet oskarzony o handel bez pozwolenia
    jasnie milujacego tuska i bandy kolesi.
    Mozesz tez zostac pobity przez funkcjonariuszy ABW podczas nalotu na
    handlarza kradzionymi czesciami samochodowymi.

  • 3. Data: 2014-01-02 00:14:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Zenek" <b...@b...brak> napisał w wiadomości
> [...]
    > jednorazowo a w odstępstwie paru tygodniu. Czy to nie będzie potraktowane

    W mojej ocenie nie, albowiem nie kupiłeś tego w celu odsprzedaży.

  • 4. Data: 2014-01-02 00:45:05
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2014-01-02 00:14, Robert Tomasik pisze:

    > W mojej ocenie nie, albowiem nie kupiłeś tego w celu odsprzedaży.

    Hehe, a ja wszystkie swoje kolejne samochody kupuję w celu odsprzedaży
    (po kilku latach). Mam się bać? :)

    MJ

  • 5. Data: 2014-01-02 03:40:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Zenek wrote:
> [...]
    > zapakowane a wartość ich wynosi ok 3,5 tys. zł. Nie będę tego sprzedawał
    > jednorazowo a w odstępstwie paru tygodniu. Czy to nie będzie

    Nie.
    Ale zatrzymaj dokumenty poswiadczajace to co tu napisales.
    A najlepiej w serwisie aukcyjnym opisz dlaczego sprzedajsz nagle tyle
    czesci , zeby US sie nie musial dymyslac, ani tez osobiscie dobytywac.

  • 6. Data: 2014-01-02 07:47:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2014-01-02 00:45, Michał Jankowski pisze:
    > Hehe, a ja wszystkie swoje kolejne samochody kupuję w celu odsprzedaży
    > (po kilku latach). Mam się bać? :)

    Nie kupujesz ich w celu odsprzedaży, tylko w celu jeżdżenia przez parę lat.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2014-01-03 23:53:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Jan 2014, Zenek wrote:

> [...]
    > ok 3,5 tys. zł. Nie będę tego sprzedawał jednorazowo a w odstępstwie paru
    > tygodniu. Czy to nie będzie potraktowane jako DG?

    IMVHO, jak większość pisze - nie.
    IMVHO również, "jednorazowość" jest bez znaczenia, tak czy inaczej
    będzie to ileś transakcji.
    Moja uwaga: istnieje cała paczka RÓŻNYCH definicji "DG", co najmniej
    siedem (w siedmiu różnych ustawach :D).
    Implikuje to ostrzeżenie z ustawy o VAT.
    Sprzedaż NOWEGO towaru podlega pod VAT, a co najmniej istnieje
    pewne ryzyko takiego zaklasyfikowania.
    Prawdą jest, że jednym z warunków powinien być "zamiar", ale
    udowodnij że nie jesteś wielbłądem, i nie kupiłeś "z zamiarem"
    a wypadek był tylko okazją :D

    Jest druga strona medalu.
    Z VAT przysługuje zwolnienie, więc do zbliżenia się do progu
    nie ma problemu jeśli chodzi o PŁACENIE VAT. Tudzież jakieś
    składanie deklaracji. Nic z tego nie trzeba robić.
    Ale dobrze wiedzieć, że nie oznacza to zwolnienia z obowiązku
    prowadzenia ewidencji (uproszczonej) sprzedaży zwolnionej :)
    Po polsku: wystarczy sobie zrobić spis kwot uzyskanych ze
    sprzedaży, nic więcej nie trzeba. W razie jakby skarbówka usiłowała
    zaskoczyć podatnika, zostanie zaskoczona przedstawieniem
    "wymaganego prawem dokumentu" :D - jest to o tyle ważne, że
    blokuje drogę do próby "wyceny obrotu" decyzją (w zeszłym
    tysiącleciu znaną pod kryptonimem "domiar").
    W archiwach .podatki jest opis podatnika przydepniętego przez
    skarbówkę (acz on faktycznie celowo kupował nowe towary
    na handel), skończyło się AFAIR właśnie awanturą o ewidencję
    uproszczoną VAT.
    Szczęśliwie zapłatę przyjmował przelewami, więc miał prostą
    drogę do sporządzenia tej ewidencji :)

    pzdr, Gotfryd