  • 41. Data: 2013-01-13 06:31:45
    Temat: Re: wskazanie sprawcy wykroczenia fotoradar straz gminna
    Od: chwdp <h...@i...yfd>

    > Im zawsze mało, taki rodzaj zawodu.
    > A tak na spokojnie to powiedz po co kombinować jak koń pod górę i
    > kombinować dostarczając im danych zaprzyjaźnionych chińskich
    > kontrahentów którzy nigdy w UE nie byli jak można podać dwa nazwiska
    > zaprzyjaźnionych kolegów z pracy lub wręcz członków rodziny.
    > Zero ryzyka że ustalą że chińczyk w UE nie przebywał a i tak będą
    > się pluć żebyś podał tylko jednego. A ty zgodnie z prawdą podajesz
    > dwu i mogą spadać na drzewo. Nawet sprawy do sądu nie będą próbowali
    > przepchać.

    dlaczego nie beda probowali?

    jezeli podam dwie osoby lub wiecej (np 100 osob, albo 1000) to co oni
    wtedy robia? wzywaja kazdego?

  • 42. Data: 2013-01-13 11:38:09
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-01-13 06:31, Użytkownik chwdp napisał:

    > dlaczego nie beda probowali?
    >
    > jezeli podam dwie osoby lub wiecej (np 100 osob, albo 1000) to co oni
    > wtedy robia? wzywaja kazdego?

    Ty masz obowiązek wskazać komu pojazd powierzyłeś, osoby którym
    powierzyłeś już takiego obowiązku nie mają i odpowiadają tak
    jak ty nie możesz czyli: nie wiem, nie pamiętam, to dawno było.
    Jeśli będą mieli tylko jednego wskazanego zaproponują mu jednak
    mandat a jak odmówi to skierują sprawę do sądu. Jeśli będą mieli
    dwu to nie mają jak sprawy przekazać do sądu. Nie mogą wszak
    oskarżyć o prowadzenie pojazdu w momencie zrobienia zdjęcia
    dwie osoby równocześnie. A jak oskarżą jedną to ta odwołuje
    się od wyroku bo to nie ona jechała. A kto jechał powinien
    udowodnić organ który chce ukarania "przestępcy".
    W praktyce policjant czy inny wymuszający haracz będzie się
    pluł jak podasz mu dwa nazwiska. Ale ty jesteś uparty, pojazd
    powierzyłeś dwu osobom co nie jest zabronione a umundurowani
    rekietierzy niech sobie ustalają od kogo ten haracz ściągnąć.

    Pozdrawiam

  • 43. Data: 2013-01-13 13:05:21
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    >Ty masz obowiązek wskazać komu pojazd powierzyłeś, osoby którym
    >powierzyłeś już takiego obowiązku nie mają i odpowiadają tak
    >jak ty nie możesz czyli:

    Pierdzielicie Hipolicie.
    4. Właściciel lub POSIADACZ pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie
    uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w
    oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy
    przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec.

    Jeśli komuś coś powierzasz to ten ktoś staje się posiadaczem. Poczytać,
    pomyśleć, a dopiero potem coś pisać.

  • 44. Data: 2013-01-13 15:05:34
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Nostradamus" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > Jeśli komuś coś powierzasz to ten ktoś staje się posiadaczem. Poczytać,
    > pomyśleć, a dopiero potem coś pisać.

    Ale może dać samochód dwóm osobom.

  • 45. Data: 2013-01-13 15:39:49
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-01-13 13:05, Użytkownik Nostradamus napisał:

> [...]
    > przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec.
    >
    > Jeśli komuś coś powierzasz to ten ktoś staje się posiadaczem. Poczytać,

    To może podasz Hipolicie przypadki kiedy osoba przesłuchiwana
    w sprawie takiej fotki i nie przyznająca się do winy a nie będąca
    właścicielem pojazdu była ciągana do sądu tak jak właściciel ?

    I jeszcze jedno, osoba pożyczająca pojazd nie ma obowiązku
    pamiętać czy komuś udostępniała czy nie. Dla sądu posiadacz nie
    jest osobnikiem który pożyczył pojazd od kogoś.

    A co najważniejsze Hipolitku to skoro było dwu jeżdżących w tym
    dniu ludzi (a żaden nie był właścicielem) i żaden nie przypomina
    sobie aby to on jechał w momencie kiedy zrobiono fotkę to służby
    nie mają legalnych podstaw do postawienia jednemu z nich lub
    wszystkim zarzutów w sądzie.

    Podsumowując, poczytaj, pomyśl i nie pisz bo wprowadzasz ludzi
    w błąd. Nie wyzywaj ich też bo to samo spotka ciebie, Hipolicie.

    Pozdrawiam

  • 46. Data: 2013-01-13 20:40:56
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    >To może podasz Hipolicie przypadki kiedy osoba przesłuchiwana
    >w sprawie takiej fotki i nie przyznająca się do winy a nie będąca
    >właścicielem pojazdu była ciągana do sądu tak jak właściciel ?

    Dyskusja całkowicie jałowa jeśli nie pojmujesz treści art.78.
    Właściciel MUSI podać komu powierzył pojazd w określonym czasie. Nie "kto
    kierował", a komu poierzył. A powierzyć pojazd mógł tylko jednej osobie (
    kluczyki + dowód rejestracyjny mógł dać tylko jednej osobie). W tym momencie
    obowiązek wskazania przechodzi na tego kluczykobiorcę.
    Czego tu nie rozumiesz?
    Brak wskazania osoby stanowi wykroczenie i tyle.
    Hipolicie.

  • 47. Data: 2013-01-13 20:43:38
    Od: "Nostradamus" <l...@w...pl>

    Użytkownik "qwerty" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    .pl...
    > Jeśli komuś coś powierzasz to ten ktoś staje się posiadaczem. Poczytać,

    1. Kluczyki można przekazać tylko jednej osobie.
    2. Ile razy można "przerabiać" taki prosty przepis jakim jest art.78 ? Tym
    bardziej, że jak widać, sądy dają sobie z tym spokojnie radę, a problem mają
    tzw. grupowe popierdułki :)

  • 48. Data: 2013-01-13 21:06:52
    Od: <4...@8...210652.invalid> (Tom N)

    Nostradamus w

    > Użytkownik "qwerty" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > 1. Kluczyki można przekazać tylko jednej osobie.

    Ja mam dwa komplety...

    --
    'Tom N'

  • 49. Data: 2013-01-13 21:16:00
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-01-13 20:40, Użytkownik Nostradamus napisał:

> [...]
    > Czego tu nie rozumiesz?
    > Brak wskazania osoby stanowi wykroczenie i tyle.

    Ja Hipolicie padałem 5 osób czyli wszystkich z rodziny którzy mieli
    uprawnienia do prowadzenia samochodu osobowego. Pan grzecznie
    zasugerował że mam obowiązek podać jedną a ja odpowiedziałem że
    pojazd udostępniłem nie jednej a wszystkim wymienionym. Od razu
    dodałem że mandatu za wskazanie nie przyjmuję i możemy kontynuować
    w sadzie. Nie było takiej potrzeby.

    Kolejny przypadek to byłem wezwany jako osoba wskazana która
    użytkowała pojazd w danym dniu. Pan Policjant zapomniał mnie
    poinformować że byłem jednym z dwu użytkowników. Reszta była
    zgodnie z przepisami. Stwierdziłem że z tego co pamiętam w danym
    dniu o podanej godzinie już nie korzystałem z pojazdu.
    Pan nie pytał czy komuś go użyczałem tylko zapowiedział że
    jeśli się nie przyznam to skieruje sprawę do sądu, ja odpowiedziałem
    że skoro ma tylko jednego winowajcę to będzie najlepiej jeśli
    tak zrobi. To zakończyło naszą rozmowę.
    Zastanów się teraz Hipolicie dlaczego to się zakończyło tak a nie inaczej ?
    I nie wprowadzaj czytających w błąd.

    Pozdrawiam

  • 50. Data: 2013-01-13 21:24:08
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-01-13 21:06, Użytkownik (Tom N) napisał:

    > Ja mam dwa komplety...

    Kolega w pracy jadąc w delegacje wpadł do pokoju i zostawił
    kluczyki i dokumenty od Jepa ze słowami jakbyście potrzebowali
    to proszę bardzo, tylko nie rozbijcie.
    Fotoradar pstrykną fotkę, kolega poszedł, podał dwa nazwiska
    i go nie ukarali, czyli jednak wolno. Ale na wszelki wypadek
    poproszę o numer ustawy zabraniającej tak i podobnie rozporządzać
    swoim samochodem.