  • 1. Data: 2013-01-09 20:01:57
    Temat: US po 3 latach kontrola dzialki 0,30h i wszczecie postepowania
    Od: bartek <b...@...pl>

    witam
    3 lata temu kupilem dzialke...w miejscowosci ktora nie nalezala do miasta

    dzialka miala 30 arow, dzialka rolna z stojaca woda, brak drogi
    dojazdowej, tereny podmokle,brak mediow i mozliwosci podlaczenia
    zagospodarowanie przestrzenne brak, moglem stawiac tylko gospode... ale
    ze nie bylem rolnikiem i nie mialem 1h ziemi to nie moglem generalnie
    nic robic...kupno aktem notarialnym, informacja do nie agencji rolnej o
    sprzedazy dzialki z prawem pierwokupu odrzucona...dzialka jest moja

    miesiac pozniej miejscowosc wchodzi w granice miasta

    dzialka z marszu zostaje przeksztalcona na dzialke budowlana

    dzialke doprowadzam do porzadku stawiam plot, doprowadzam energie na
    swoj koszt, stawiam studnie wody,

    niedawno dostalem pismo ze urzad mimo wszystko podwaza decyzje co do
    wartosci dzialki pomimo ze napisalem im to wszystko, oraz ze w granicy
    100 m znajduje sie stary zarosniety i inne smutne rzeczy o braku mediow
    itp itd.

    urzad kwestionuje....ponoc robia to od tego roku

    to jest nowa polityka rzadu latanie dziury ?
    co mi grozi jak sie bronic ?

    dzialka na czas kiedy kupywalem nie byla warta nawet 40 tysiecy ja
    kupilem ja notarialnie za 30 tysiecy zlotych.

  • 2. Data: 2013-01-09 20:09:51
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 09.01.2013 20:01, bartek pisze:

    > urzad kwestionuje....ponoc robia to od tego roku

    Nie, od "zawsze" ;)

    > to jest nowa polityka rzadu latanie dziury ?
    > co mi grozi jak sie bronic ?

    Grozi ci dekapitacja za masakrowanie interpunkcji oraz ortografii ;->

    A od urzędu? Cóż, standardowo - zaległy podatek, kara, może nawet
    odsiadka. To oczywiście wariant skrajny na który możesz liczyć, jeśli do
    nich będziesz pisał podobnie jak tu ;->

    > dzialka na czas kiedy kupywalem nie byla warta nawet 40 tysiecy ja
    > kupilem ja notarialnie za 30 tysiecy zlotych.

    Pamiętaj, że podatek w takim przypadku płaci się od WARTOŚCI, a nie od
    zapłaconej ceny.

    A co do reszty - kwestia wykazania faktycznej wartości. Oni wezwą,
    pogadacie, wezmą rzeczoznawcę - poczekaj na jego opinię.

    Potem opcja odwołania, własnego rzeczoznawcy... sprawdź (jak masz jak) w
    jakich cenach chodziły wtedy podobne działki w tej okolicy.

  • 3. Data: 2013-01-09 20:46:05
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    bartek wrote:

> [...]
    > wartosci dzialki pomimo ze napisalem im to wszystko, oraz ze w granicy
    > 100 m znajduje sie stary zarosniety i inne smutne rzeczy o braku mediow

    ale jaka decyzje podwaza? czyja?

    w zwiazku z czym? chodzi im o PCC czy cos innego.

  • 4. Data: 2013-01-09 20:47:53
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "bartek" <b...@...pl> napisał w wiadomości

    > miesiac pozniej miejscowosc wchodzi w granice miasta

    Ale niespodzianka - musiałeś się strasznie zdziwić ;)

    K.

  • 5. Data: 2013-01-09 20:52:47
    Od: bartek <b...@...pl>

    W dniu 2013-01-09 20:46, witek pisze:

    > ale jaka decyzje podwaza? czyja?
    >
    > w zwiazku z czym? chodzi im o PCC czy cos innego.

    decyzje ze moglem zakupic ja za 30 tys,

    tzn to jest dziwne
    bo sprawal zajmowal sie II urzad ktory podwazyl ze moglem za tyle kupic,
    ale on ostatecznej decyzji nie wydal
    i skierował to do 1 urzedu ... teraz czekam na pismo

    a wartosc bedzie naliczana mam nadzieje na tamte czasy a nie na obecne
    jakby co ??????

    to jaka moze miec wartosc dzialka ktora zostala kupiona przez osobe
    ktora nic z nia nie mogla tak naprawde zrobic oprocz tego ze ja posiada
    ?????
    skoro nie moglem nawet wybudowac na niej zagrody rolniczej bo nie mialem
    1h ziemi ani nie bylem rolnikiem
    bzdura totalna..

  • 6. Data: 2013-01-09 21:34:19
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    bartek wrote:

    > decyzje ze moglem zakupic ja za 30 tys,

    Ale kto wydal decyzje, ze mogles ja zakupic za 30 tys?
    jakos od urzedu kupowales, ze zostala wydana jakas decyzja?

    i dalej nie wiem w zwiazku z czym caly ten cyrk?
    chodzi im o zaplate podatku od transakcji czy cos innego.

  • 7. Data: 2013-01-09 21:41:05
    Od: poszukiwacz <o...@g...com>

    bartek wrote:
> [...]
    > wartosci dzialki
    > kupilem ja notarialnie za 30 tysiecy zlotych.
    Czyli zarzucają Ci zaniżenie wartości działki w celu umniejszenia
    podatku od czynności cywilnoprawnych?
    To się przedawnia po 3 latach licząc od końca roku kalendarzowego w
    którym powstał obowiązek podatkowy. US wiedział od początku o wartości
    tej transakcji i mógł kwestionować ją wcześniej - przecież to notariusz
    od razu płaci podatek PCC do US.
    W którym miesiącu i którego roku dokladnie była transakcja notarialna?

  • 8. Data: 2013-01-09 22:14:06
    Od: bartek <b...@...pl>

    W dniu 2013-01-09 21:41, poszukiwacz pisze:
> [...]
    > od razu płaci podatek PCC do US.
    > W którym miesiącu i którego roku dokladnie była transakcja notarialna?
    pazdziernik 2009

    tak urzad uwaza ze wartosc jest zanizona...

  • 9. Data: 2013-01-10 01:22:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > pazdziernik 2009
    >
    > tak urzad uwaza ze wartosc jest zanizona...

    Odpisz im, by umorzyli postępowanie z powodu przedawnienia.

  • 10. Data: 2013-01-10 10:06:10
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> writes:

    > Odpisz im, by umorzyli postępowanie z powodu przedawnienia.

    Wydajemisie, że wysłali mu pismo w grudniu 2012, właśnie po to, żeby
    zdążyć przed przedawnieniem.

    MJ