    From: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wskazanie sprawcy wykroczenia fotoradar straz gminna
    Date: Sun, 13 Jan 2013 21:16:00 +0100
    <5...@...pl> <kcn9ig$n5d$1@node1.news.atman.pl>
    <50ef31b9$0$26698$65785112@news.neostrada.pl>
    <kcngjb$5sn$2@node2.news.atman.pl> <Pine.WNT.4.64.1301110005370.420@quad>
    <kcnn82$55l$1@node1.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1301111246220.4056@quad>
    <kcp7s7$o2h$1@node2.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <kcrlc4$23u$2@node1.news.atman.pl>
    <a...@g...com>
    <kcs2en$f8t$1@node1.news.atman.pl> <kctgs1$sm0$1@node1.news.atman.pl>
    <kcu2qk$e9q$1@node1.news.atman.pl>
    <50f2a301$0$1307$65785112@news.neostrada.pl>
    <kcugvo$mt9$1@node2.news.atman.pl>
    <50f30dc9$0$1306$65785112@news.neostrada.pl>

    Dnia 2013-01-13 20:40, Użytkownik Nostradamus napisał:

    > Dyskusja całkowicie jałowa jeśli nie pojmujesz treści art.78.
    > Właściciel MUSI podać komu powierzył pojazd w określonym czasie. Nie
    > "kto kierował", a komu poierzył. A powierzyć pojazd mógł tylko jednej
    > osobie ( kluczyki + dowód rejestracyjny mógł dać tylko jednej osobie). W
    > tym momencie obowiązek wskazania przechodzi na tego kluczykobiorcę.
    > Czego tu nie rozumiesz?
    > Brak wskazania osoby stanowi wykroczenie i tyle.
    > Hipolicie.

    Ja Hipolicie padałem 5 osób czyli wszystkich z rodziny którzy mieli
    uprawnienia do prowadzenia samochodu osobowego. Pan grzecznie
    zasugerował że mam obowiązek podać jedną a ja odpowiedziałem że
    pojazd udostępniłem nie jednej a wszystkim wymienionym. Od razu
    dodałem że mandatu za wskazanie nie przyjmuję i możemy kontynuować
    w sadzie. Nie było takiej potrzeby.

    Kolejny przypadek to byłem wezwany jako osoba wskazana która
    użytkowała pojazd w danym dniu. Pan Policjant zapomniał mnie
    poinformować że byłem jednym z dwu użytkowników. Reszta była
    zgodnie z przepisami. Stwierdziłem że z tego co pamiętam w danym
    dniu o podanej godzinie już nie korzystałem z pojazdu.
    Pan nie pytał czy komuś go użyczałem tylko zapowiedział że
    jeśli się nie przyznam to skieruje sprawę do sądu, ja odpowiedziałem
    że skoro ma tylko jednego winowajcę to będzie najlepiej jeśli
    tak zrobi. To zakończyło naszą rozmowę.
    Zastanów się teraz Hipolicie dlaczego to się zakończyło tak a nie inaczej ?
    I nie wprowadzaj czytających w błąd.