  • 1. Data: 2007-04-12 18:37:12
    Temat: wojsko = przekreślone 5 lat nauki?
    Od: p...@g...com

    Witam,

    Mam do Was grupowicze wielką prośbę o poradę i będę bardzo wdzięczny
    jeśli mógłby mi ktoś z Was pomóc, gdyż jest to dla mnie bardzo istotne
    a szukałem już chyba wszędzie podobnego problemu i znalazłem tylko
    cześciowe odpowiedzi. Może przedstawię pokrótce moją sytuację. W roku
    2006, we wrześniu skończyłem studia magisterskie, jednak nie obroniłem
    pacy i zostałem skreślony z listy studentów. Na obronę mam rok czasu.
    Z początkiem stycznia otrzymałem wezwanie od odebrania karty powołania
    w celu odbycia służby wojskowej, od którego na podstawie art.39 ust 3.
    (o udzielenie odroczenia na ważne sprawy osobiste) postanowiłem się
    odroczyć (celem umożliwienia mi obrony pracy magisterskie) na czas do
    końca września 2007. Myślałem, że sprawa zostanie pozytywnie
    rozpatrzona, jednak 10 kwietnia odebrałem pismo z mojego WKU
    oznajmiające, że moja prośba została odrzucona i nie udziela mi się
    odroczenia (z adnotacją,iż mam 14 dni na odwołanie się). Dwa dni
    później (12 kwietnia). Otrzymałem poleconym wezwanie w celu odbycia
    zasadniczej służby wojskowej, w którym mam określone, iż powinienem
    się stawić do WKU, 17 marca (czyli jeszcze przed rozpatrzeniem mojego
    odwołania, które chciałem złożyć). Niestety na podstawie art.42 ust.
    3, cytuję:
    "Od orzeczenia wojskowego komendanta uzupełnień przysługuje poborowemu
    odwołanie do szefa wojewódzkiego sztabu wojskowego w terminie do 14
    dniu od dnia doręczenia orzeczenia. Wniesienie odwołania nie
    wstrzymuje powołania poborowego do zasadniczej służby wojskowej"

    Czy jest jakaś prawna możliwość zatrzymania mojego powołania, choćby
    na czas rozpatrzenia mojego odwołania. Bardzo proszę o podpowiedzi, co
    powinienem w takiej sytuacji począć, gdyż zrujnuje to mój rozwój
    naukowy i przekreśli 5 lat ciężkich studiów. Nie chodzi mi o
    uniknięcie wojska, ale po prostu o danie mi możliwości obrony pracy,
    czyli odroczenia chociaż do lipca (w czerwcu będę się bronił).
    Bardzo proszę o jakieś konstruktywne rady, gdyż to jest dla mnie po
    prostu paranoja:(

    Dziękuję bardzo,
    Paweł Poręba.

  • 2. Data: 2007-04-12 19:31:59
    Temat: Re: wojsko = przekreślone 5 lat nauki?
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik <p...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...
    Witam,

> [...]
    > uniknięcie wojska, ale po prostu o danie mi możliwości obrony pracy,
    > czyli odroczenia chociaż do lipca (w czerwcu będę się bronił).

    Możesz się np.:

    - rozchorować, zamiast stawienia się w WKU, wysyłasz im zaświadczenie od
    lekarza, poleconym ZPO,
    - jeśli na komisji byłeś co najmniej rok temu, możesz zażądać ponownej
    komisji lekarskiej ze względu na pogorszenie twojego stanu zdrowia. Złóż w
    WKU pisemne oświadczenie z potwierdzeniem na kopii, że ostatnio Twój stan
    zdrowia bardzo się pogorszył i odbycie służby wojskowej w Twoim stanie
    stanowi zagrożenie dla Twojego zdrowia a nawet życia i wnosisz o ponowne
    przebadanie przed lekarską komisją poborową,
    - wojsko to nie więzienie (przynajmniej do czasu przysięgi do której nikt
    Cię zmusić nie może), staw się w jednostce i nie daj się obciąć, nie
    rozbieraj się z cywilnych ciuchów, nie reaguj na jakiekolwiek polecenia,
    każde dotknięcie Cię, traktuj jako naruszenie Twojej nietykalności
    osobistej, nie dawaj się przebadać, leż w łóżku do południa, ewentualnie
    mocz się regularnie w nocy i armia sama zrezygnuje z Ciebie po góra 2-3
    dniach.

  • 3. Data: 2007-04-12 21:07:44
    Od: p...@g...com

    Dziękuję za odpowiedzi i przepraszam za zdublowaną wiadomość.

    On 12 Kwi, 21:31, "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> wrote:
    > Możesz się np.:
    >
    > - rozchorować, zamiast stawienia się w WKU, wysyłasz im zaświadczenie od
    > lekarza, poleconym ZPO,
    Tak, rozważam taką możliwość, tylko obawiam się, że takie rozwiązanie
    przesunie tylko termin zgłoszenia po bilet o czas choroby (tydzień/
    dwa), a na odwołanie szef sztabu ma o ile dobrze wyczytałem - miesiąc
    (i może podtrzymać decyzję WKU:( )

    > - jeśli na komisji byłeś co najmniej rok temu, możesz zażądać ponownej
    > komisji lekarskiej ze względu na pogorszenie twojego stanu zdrowia.
    [ciach]
    Na komisji lekarskiej byłem 5 lat temu. W zasadzie, to nawet w
    ostatnim czasie mam kilka problemów zdrowotnych, jednak nie byłem do
    tej pory u lekarza i nie mam żadnych zaświadczeń. Wobec tego obawiam
    się, że mnie po prostu zlekceważą jeśli poproszę o skierowanie na
    ponowną komisję czy badania w szpitalu wojskowym. Z tego co mi
    wiadomo, to zgoda na ponowną komisję nie jest obligatoryjna i jeśli
    nie przedłoży się WKU odpowiednich zaświadczeń, nie zgodzą się na to:(

    > - wojsko to nie więzienie (przynajmniej do czasu przysięgi do której nikt
    > Cię zmusić nie może), staw się w jednostce i nie daj się obciąć, nie
    > rozbieraj się z cywilnych ciuchów, nie reaguj na jakiekolwiek polecenia,
    Wolałbym, aby mnie nie jednak wzięli, gdyż jeśli już odbiorę bilet i
    stawię się na jednostce, to będzie pewne trudno z niej się "wydostać".
    Natomiast czy to co proponujesz wyżej nie może zostać potraktowane
    jako niepodporządkowanie się poleceniom przełożonego o wyższym stopniu
    i czy nie podpada pod jakiś paragraf KK (lub prawa wojskowego?)

> [...]
    > osobistej, nie dawaj się przebadać, leż w łóżku do południa, ewentualnie
    > mocz się regularnie w nocy i armia sama zrezygnuje z Ciebie po góra 2-3
    Jak pisałem, wolałbym uniknąć tego, gdyż mam pracę magisterką do
    ukończenia:/

    Dziękuję za wszystkie rady.
    Pozdrawiam,
    Paweł Poręba

  • 4. Data: 2007-04-12 21:10:24
    Od: "jacobs" <andrzej@no_spam_marzyciel.pl>

> [...]
    > Witam,
    > Możesz się np.:
    > - rozchorować, zamiast stawienia się w WKU, wysyłasz im zaświadczenie od
    Polecam zrobić makijaż, przebrać się w odpowiednie rajstopy i spódniczkę
    mini(w sumie juz lato),
    i tak udać się do WKU. Ewentualnie można jeszcze pójść do lekarza tego od
    wstydliwych chorób, że coś Ciebie
    swędzi i masz wysypkę. Dane od lekarza chorób wstydliwych trafiają jakimś
    cudem do WKU. Choć
    oficjalnie masz prawo do prywatności, w rzeczywistości dane te figurują w
    teczce Twojej w WKU.
    Zwolnienie ze służby murowane;)

    J.

  • 5. Data: 2007-04-12 21:32:36
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 12-04-2007 o 21:31:59 Marcin Wasilewski <j...@a...pl> napisał(a):

> [...]
    > nietykalności osobistej, nie dawaj się przebadać, leż w łóżku do
    > południa, ewentualnie mocz się regularnie w nocy i armia sama zrezygnuje

    Akurat to moze sie zle skonczyc. Olewanie polecen dowodcy? Polecam lekture
    ustawy: http://www.abc.com.pl/serwis/du/2002/0205.htm , szczegolnie dzialu
    VIII (przepisy karne).
    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 6. Data: 2007-04-12 22:47:12
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> napisał w wiadomości
    > Dnia 12-04-2007 o 21:31:59 Marcin Wasilewski <j...@a...pl> napisał(a):
    >
    > Akurat to moze sie zle skonczyc. Olewanie polecen dowodcy? Polecam lekture
> [...]

    No i? Mobilizacji w Polsce jeszcze nie ogłosili. Możesz podać konkretny
    przepis, choćby w tej cytowanej przez Ciebie nieaktualnej już ustawie?
    Do czasu złożenia przysięgi nie podlega się pod sąd wojskowy, a przed
    szkółką ma prawo nie wiedzieć kto jest wyższy stopniem.

  • 7. Data: 2007-04-13 05:31:49
    Od: "Grzesiex" <x...@x...pl>

> [...]
    regularnie w
    > nocy i armia sama zrezygnuje z Ciebie po góra 2-3 dniach.

    Nie sądze,

    USTAWA
    z dnia 21 listopada 1967 r.
    o powszechnym obowiązku obrony Rzeczypospolitej Polskiej.
    DZIAŁ VIII
    PRZEPISY KARNE, PRZEJŚCIOWE I KOŃCOWE
    Rozdział 1
    Art. 225. 1. Kto bez usprawiedliwionej przyczyny:
    1) uporczywie uchyla się od wykonywania poleceń służbowych w czasie odbywania
    szkolenia poborowych
    lub ćwiczeń w obronie cywilnej albo w czasie odbywania ćwiczeń w jednostkach
    przewidzianych do
    militaryzacji, podlega karze aresztu do 30 dni albo karze grzywny.

    Pozdrawiam
    Grzesiex

  • 8. Data: 2007-04-13 06:28:31
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik <p...@g...com> napisał w wiadomości
    s.com...
    Witam,

    > gdyż zrujnuje to mój rozwój
    > naukowy i przekreśli 5 lat ciężkich studiów.

    rozumiem twoj problem ale nie przesadzaj, niczego ci to nie zruinuje tylko
    odwlecze w czasie i przysporzy troche kosztow i problemow, po prostu
    bedziesz musial nadrobic roznice programowe za co bedziesz musial
    zaplacic, ale napewno nie przekresli to calych 5 lat

  • 9. Data: 2007-04-13 07:50:11
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Masz absolutorium, czy nie ?
    Dlaczego chcą Cię wziąć do zasadniczej, a nie do przeszkolenia absolwentów ?
    BTW obecne ustawienie systemu edukacyjnego, że licencjat po 3 latach to papier pewny
    i wyższe (he, he, ...), a brak
    obrony pracy po 5 latach to wykształcenie srednie jest kompletnie chore.
    JaC

  • 10. Data: 2007-04-14 03:00:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen napisał(a):

> [...]
    > prostu bedziesz musial nadrobic roznice programowe za co bedziesz musial
    > zaplacic, ale napewno nie przekresli to calych 5 lat

    Co tak agitujesz? Jeśli odbębniłeś "zaszczany obowiązek" to jesteś
    znakomitym dowodem, jak ta "instytucja" degenerująco wpływa na umysł...
    a przynajmniej na pisownię ;->

    PS: skoro to taki "drobiazg", to sfinansujesz koledze utratę dochodów,
    nadrobienie programu? I zwrócisz stracony czas? ;->