    From: p...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wojsko = przekreślone 5 lat nauki?
    Date: 12 Apr 2007 14:07:44 -0700

    Dziękuję za odpowiedzi i przepraszam za zdublowaną wiadomość.

    On 12 Kwi, 21:31, "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> wrote:
    > Możesz się np.:
    >
    > - rozchorować, zamiast stawienia się w WKU, wysyłasz im zaświadczenie od
    > lekarza, poleconym ZPO,
    Tak, rozważam taką możliwość, tylko obawiam się, że takie rozwiązanie
    przesunie tylko termin zgłoszenia po bilet o czas choroby (tydzień/
    dwa), a na odwołanie szef sztabu ma o ile dobrze wyczytałem - miesiąc
    (i może podtrzymać decyzję WKU:( )

    > - jeśli na komisji byłeś co najmniej rok temu, możesz zażądać ponownej
    > komisji lekarskiej ze względu na pogorszenie twojego stanu zdrowia.
    [ciach]
    Na komisji lekarskiej byłem 5 lat temu. W zasadzie, to nawet w
    ostatnim czasie mam kilka problemów zdrowotnych, jednak nie byłem do
    tej pory u lekarza i nie mam żadnych zaświadczeń. Wobec tego obawiam
    się, że mnie po prostu zlekceważą jeśli poproszę o skierowanie na
    ponowną komisję czy badania w szpitalu wojskowym. Z tego co mi
    wiadomo, to zgoda na ponowną komisję nie jest obligatoryjna i jeśli
    nie przedłoży się WKU odpowiednich zaświadczeń, nie zgodzą się na to:(

    > - wojsko to nie więzienie (przynajmniej do czasu przysięgi do której nikt
    > Cię zmusić nie może), staw się w jednostce i nie daj się obciąć, nie
    > rozbieraj się z cywilnych ciuchów, nie reaguj na jakiekolwiek polecenia,
    Wolałbym, aby mnie nie jednak wzięli, gdyż jeśli już odbiorę bilet i
    stawię się na jednostce, to będzie pewne trudno z niej się "wydostać".
    Natomiast czy to co proponujesz wyżej nie może zostać potraktowane
    jako niepodporządkowanie się poleceniom przełożonego o wyższym stopniu
    i czy nie podpada pod jakiś paragraf KK (lub prawa wojskowego?)

    > każde dotknięcie Cię, traktuj jako naruszenie Twojej nietykalności
    > osobistej, nie dawaj się przebadać, leż w łóżku do południa, ewentualnie
    > mocz się regularnie w nocy i armia sama zrezygnuje z Ciebie po góra 2-3
    > dniach.
    Jak pisałem, wolałbym uniknąć tego, gdyż mam pracę magisterką do
    ukończenia:/

    Dziękuję za wszystkie rady.
    Pozdrawiam,
    Paweł Poręba