  • From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wojsko = przekreślone 5 lat nauki?
    Date: Thu, 12 Apr 2007 21:31:59 +0200

    Użytkownik <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:1176403032.659183.23430@n76g2000hsh.googlegroup
    s.com...
    Witam,

    > Czy jest jakaś prawna możliwość zatrzymania mojego powołania, choćby
    > na czas rozpatrzenia mojego odwołania. Bardzo proszę o podpowiedzi, co
    > powinienem w takiej sytuacji począć, gdyż zrujnuje to mój rozwój
    > naukowy i przekreśli 5 lat ciężkich studiów. Nie chodzi mi o
    > uniknięcie wojska, ale po prostu o danie mi możliwości obrony pracy,
    > czyli odroczenia chociaż do lipca (w czerwcu będę się bronił).

    Możesz się np.:

    - rozchorować, zamiast stawienia się w WKU, wysyłasz im zaświadczenie od
    lekarza, poleconym ZPO,
    - jeśli na komisji byłeś co najmniej rok temu, możesz zażądać ponownej
    komisji lekarskiej ze względu na pogorszenie twojego stanu zdrowia. Złóż w
    WKU pisemne oświadczenie z potwierdzeniem na kopii, że ostatnio Twój stan
    zdrowia bardzo się pogorszył i odbycie służby wojskowej w Twoim stanie
    stanowi zagrożenie dla Twojego zdrowia a nawet życia i wnosisz o ponowne
    przebadanie przed lekarską komisją poborową,
    - wojsko to nie więzienie (przynajmniej do czasu przysięgi do której nikt
    Cię zmusić nie może), staw się w jednostce i nie daj się obciąć, nie
    rozbieraj się z cywilnych ciuchów, nie reaguj na jakiekolwiek polecenia,
    każde dotknięcie Cię, traktuj jako naruszenie Twojej nietykalności
    osobistej, nie dawaj się przebadać, leż w łóżku do południa, ewentualnie
    mocz się regularnie w nocy i armia sama zrezygnuje z Ciebie po góra 2-3
    dniach.