  • 1. Data: 2004-06-18 17:39:31
    Temat: wiza studencka, jak ja dostac???
    Od: "amant" <l...@f...pl>

    Pomozcie mi bardzo prosze!!!! Potrzebuje informacji dla mojego
    znajomego. Co trzeba zrobic w Polsce zeby obcokrajowiec dostal u nas
    wize studencka? Na jaki okres czasu jest ona przyznawana, i co sie
    stanie gdyby bron boze nie powiodlo mu sie u nasz na studiach (w co
    znajac jego nie chce mi sie wierzyc!!)?Czy potrzebne jest zaproszenie
    ze szkoly czy cos innego? Gdzie to wszystko zalatwic? Zupelnie sie nie
    znam na tych sprawach....
    Pozdrawiam!!!

  • 2. Data: 2004-06-19 13:43:16
    Temat: Re: wiza studencka, jak ja dostac???
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Użytkownik "amant" <l...@f...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > znajac jego nie chce mi sie wierzyc!!)?Czy potrzebne jest zaproszenie
    > ze szkoly czy cos innego? Gdzie to wszystko zalatwic? Zupelnie sie nie

    nie ma wizy studenckiej tylko normalna wiza pobytowa. wszystko też zależy z
    jakiego jest on kraju i czy wymagana jest wiza np. turystyczna na wjazd.
    ogólnie rzecz wygląda następująco. do 3 miesięcy może znajdować się w Polsce
    na wizie turystycznej lub zaproszeniu i odrazu po przyjeździe musi złożyć
    wniosek do Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Wydziale ds. Migracji i
    Cudzoziemców (Długa 5)- tam dostanie formularze i informację o wszelkich
    niezbędnych załącznikach. napewno musi najpierw zapisać się do szkoły i
    otrzymać od nich zaświadczenie że został przyjęty i jest studentem poza tym
    oni wymagają żeby w zaświadczeniu był podany przewidywany czas trwania
    nauki. musi też posiadać zameldowanie tymczasowe- bez wizy mogą zameldować
    na krótki czas (druczek potwierdzenia zameldowania) do tego akt notarialny
    mieszkania bądź np. umowa najmu lokalu. jeśli jest to dom studencki to
    zaświadczenie z administracji o jego zakwaterowaniu. oczywiście do wniosku
    (nie pamiętam chyba 4 szt. wniosków się wypełnia teraz na wizę) dołączyć
    zdjęcia (ilość musi sprawdzić w urzędzie). musi też przedstawić jakiś
    dokument potwierdzający zabezpieczenie majątkowe (tzn. np. wyciąg z konta
    które tu posiada, zaświadczenie z pracy rodzica jesli tu pracuje lub np.
    oświadczenie jakiegos opiekuna polskiego że jest na jego utrzymaniu). nie
    wiem jakie jeszcze są wymogi od 1 maja tego roku (w tej dziedzinie co chwila
    coś się zmienia:)), ale to musiałby sprawdzić na miejscu. Postępowanie trwa
    ok 2 miesięcy więc jeśli złoży później niż na 2 miesiące przed końcem okresu
    pobuty bez wizy- będzie musiał wyjechać z Polski, a potem znowu wjechac jak
    poprzednio. Wize wydaje się na 6 miesięcy (to też mogło się zmienić) i
    trzeba pilnowac terminu do składania kolejnego wniosku o przedłużenie
    pobytu- nie może być krótszy niż 2 miesiące.
    Jak dostanie wizę to musi sobie przedłużyć zameldowanie- czyli pójść z osobą
    meldującą do urzędu miejskiego właściwego dla dzielnicy z paszportem z wizą
    i przedłużyć.

    pozdr.
    bella

  • 3. Data: 2004-06-20 07:06:48
    Od: "amant" <l...@f...pl>

    Użytkownik "bella" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

    > [ciach]

    dziekuje bardzo za te informacje... naprawde sa dla mnie bardzo wazne.
    jutro pojade do Urzedu imigracji i wezme wszystkie formularze. Jeszcze raz
    dzieki...
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-06-20 13:29:14
    Od: "bella" <b...@o...pl>

> [...]
    >
    > dziekuje bardzo za te informacje... naprawde sa dla mnie bardzo wazne.
    > jutro pojade do Urzedu imigracji i wezme wszystkie formularze. Jeszcze raz

    nie ma sprawy.
    pozdr.
    b.