    From: "bella" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: wiza studencka, jak ja dostac???
    Date: Sat, 19 Jun 2004 15:43:16 +0200

    Użytkownik "amant" <l...@f...pl> napisał w wiadomości
    news:cav9hr$3v2$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Pomozcie mi bardzo prosze!!!! Potrzebuje informacji dla mojego
    > znajomego. Co trzeba zrobic w Polsce zeby obcokrajowiec dostal u nas
    > wize studencka? Na jaki okres czasu jest ona przyznawana, i co sie
    > stanie gdyby bron boze nie powiodlo mu sie u nasz na studiach (w co
    > znajac jego nie chce mi sie wierzyc!!)?Czy potrzebne jest zaproszenie
    > ze szkoly czy cos innego? Gdzie to wszystko zalatwic? Zupelnie sie nie
    > znam na tych sprawach....
    > Pozdrawiam!!!

    nie ma wizy studenckiej tylko normalna wiza pobytowa. wszystko też zależy z
    jakiego jest on kraju i czy wymagana jest wiza np. turystyczna na wjazd.
    ogólnie rzecz wygląda następująco. do 3 miesięcy może znajdować się w Polsce
    na wizie turystycznej lub zaproszeniu i odrazu po przyjeździe musi złożyć
    wniosek do Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Wydziale ds. Migracji i
    Cudzoziemców (Długa 5)- tam dostanie formularze i informację o wszelkich
    niezbędnych załącznikach. napewno musi najpierw zapisać się do szkoły i
    otrzymać od nich zaświadczenie że został przyjęty i jest studentem poza tym
    oni wymagają żeby w zaświadczeniu był podany przewidywany czas trwania
    nauki. musi też posiadać zameldowanie tymczasowe- bez wizy mogą zameldować
    na krótki czas (druczek potwierdzenia zameldowania) do tego akt notarialny
    mieszkania bądź np. umowa najmu lokalu. jeśli jest to dom studencki to
    zaświadczenie z administracji o jego zakwaterowaniu. oczywiście do wniosku
    (nie pamiętam chyba 4 szt. wniosków się wypełnia teraz na wizę) dołączyć
    zdjęcia (ilość musi sprawdzić w urzędzie). musi też przedstawić jakiś
    dokument potwierdzający zabezpieczenie majątkowe (tzn. np. wyciąg z konta
    które tu posiada, zaświadczenie z pracy rodzica jesli tu pracuje lub np.
    oświadczenie jakiegos opiekuna polskiego że jest na jego utrzymaniu). nie
    wiem jakie jeszcze są wymogi od 1 maja tego roku (w tej dziedzinie co chwila
    coś się zmienia:)), ale to musiałby sprawdzić na miejscu. Postępowanie trwa
    ok 2 miesięcy więc jeśli złoży później niż na 2 miesiące przed końcem okresu
    pobuty bez wizy- będzie musiał wyjechać z Polski, a potem znowu wjechac jak
    poprzednio. Wize wydaje się na 6 miesięcy (to też mogło się zmienić) i
    trzeba pilnowac terminu do składania kolejnego wniosku o przedłużenie
    pobytu- nie może być krótszy niż 2 miesiące.
    Jak dostanie wizę to musi sobie przedłużyć zameldowanie- czyli pójść z osobą
    meldującą do urzędu miejskiego właściwego dla dzielnicy z paszportem z wizą
    i przedłużyć.

    pozdr.
    bella