  • 1. Data: 2004-06-18 16:13:56
    Temat: System Monitorowania Prac Sejmu
    Od: "Marek Kamiński" <m...@g...pl>

    Witam wszystkich grupowiczów,

    Jestem studentem piątego roku informatyki na wydziale ETI Politechniki
    Gdańskiej i w ramach pracy magisterskiej napisałem system, który może Was
    zainteresować.

    W wielkim skrócie, umożliwia on monitorowanie prac Sejmu, promotor i ja
    bardzo chcielibyśmy, żeby jak największa ilość ludzi się o tym systemie
    dowiedziała, aby system został powszechnie zaakceptowany i zaczął działać w
    Polsce na stałe. Dzięki niemu każdy może w prosty sposób sprawdzić jak
    głosowali wybrani przez niego posłowie na wybrane przez niego ustawy. Można
    również sprawdzić, jak głosowała cała grupa posłów (np. wszyscy posłowie
    klubu X lub województwa Y), wówczas system pokaże wykresy torcikowe,
    podające informację w stylu: 24%za, 40%przeciw, 5%wstrzymało się,
    31%nieobecnych itd.

    System znajduje się pod adresem:
    http://www.edemokracja.prv.pl

    Na polecenie promotora wykonałem również internetową ankietę dotyczącą tego
    systemu i ją pod tym adresem umieściłem.

    Bardzo prosiłbym zainteresowane nim osoby o bliższe zapoznanie się z
    systemem i wypełnienie ankiety.

    Prosiłbym Was również bardzo o przesłanie mojej prośby i informacji o tym
    systemie waszym znajomym.

    Zależy mi na dotarciu z systemem do potencjalnie zainteresowanych nim
    środowisk, którym będzie zależało na używaniu go i będą zainteresowani jego
    dalszym rozwojem. Przypuszczalnie system może budzić duży sprzeciw posłów,
    gdyż jawnie pokazuje jak oni działają - mam nadzieję, że w sposób bardziej
    przejrzysty niż www.sejm.gov.pl (ponadto jest on tak skonstruowany, że można
    go bardzo łatwo rozszerzyć o wiele innych funkcji np. sortowanie posłów wg
    frekwencji itd., wymienić grafikę - ja nie jestem grafikiem - i inne)

    System wygląda optymalnie w rozdzielczości co najmniej 1024x768 (tzn. w
    mniejszych jest poziomy pasek przesuwania, ale reszta jest ok...). Był
    testowany pod różnymi wersjami Microsoft IExplorera i pod NN 7.01.

    Dane w systemie, są jak najbardziej rzeczywiste [tylko na chwilę obecną (tj.
    18.06.2004) trochę nieaktualne ale niedługo to zmienię (aktualnie
    odzwierciedlają stan na koniec lutego 2004)]. Dane są automatycznie
    importowane wykonanym przeze mnie modułem importu danych z systemu
    rządowego.

    Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

    Przy okazji pisania mojej pracy magisterskiej trafiłem na ciekawą stronę o
    ordynacji jednomandatowej większościowej, którą wszystkim polecam:

    http://www.netgate.com.pl/kdk/referendum/aktual/now.
    htm

    Wydaje mi się, że to jest właśnie duża szansa aby coś w Polsce zmienić. Od
    czegoś trzeba zacząć i to jest chyba to. Zostawienie losu kraju politykom
    wybieranym w obecny sposób nie jest moim zdaniem dobrym pomysłem i żadne
    kolejne wybory tutaj nie pomogą.

    --
    pozdrawiam

    Marek Kamiński