  • 11. Data: 2003-09-26 20:10:45
    Temat: Re: wezwanie do zaplaty-abonament RTV
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    No to może nazwać wreszcie rzecz po imieniu i zastanowić się, jak to
    sensownie ściągać. Bo chwilowo, to przypomina mi to trochę taką składkę na
    biednego. Jeden da, drugi nie da, a trzeci obsobaczy. Sensownym wydaje mi
    się również teza, że to powinno być jakieś konto bankowe, bo faktycznie nie
    każdemu chce się latać na pocztę. Czasem ludzie zapominają.

    A co myślicie o takim rozwiązaniu. Otóż moim zdaniem z tą opłatą jest
    podobnie, jak z płaceniem za wodę i za ciepło w domach wielorodzinnych. Jest
    pewna kwota, którą TVP chcialoby dostać od ogółu tytułem świadczonych uslug
    i problem jest z właściwym podzieleniem tego pomiędzy korzystających z
    usług. Ktoś celnie zauważył, że jest to podatek. No to może tę kwotę
    oczekiwanego dofinansowania podzielić przez ilość osób płacących podatek i o
    odpowiednią kwotę zmniejszyć kwoę wolną od podatku. A następnie przelać te
    pieniądze TVP jako dotację ze Skarbu Państwa. I w ten sposób załatwiamy od
    razu kilka spraw.

    1. Zmniejszają się koszty ściągania, a zwiększa ściągalność. Nie ma
    książeczek, poczta nie musi tego ściągać i rozliczać. Nie ma problemu, czy
    ktoś chce zapłacić, czy nie.

    2. Każdy płaci po równo, ponieważ tak naprawdę, to teraz chyba nie ma osoby,
    która by nie kożystała mniej lub wiecej z radia albo telewizora. I tak nie
    dojdziemy, czy Kowalski więcej ogląda telewizję niż Malinowski, więc
    najlepiej to podzielić równo.

    3. Nie będzie to oddziaływać kryminogennie na społeczeństwo, ucząc
    kombinować. Bo teraz, to Ci, którzy płącą są postrzegani jako idioci.

  • 12. Data: 2003-09-27 11:30:40
    Od: "leon" <l...@N...gazeta.pl>

    Osobiscie juz dawno nie place. Niektorzy mowia o podatku, moze maja razcje.
    Podchodze do tego inaczej. Skoro TVP utrzymuje sie z naszych pieniedzy tzn,
    ze zawiera z nami umowe podobnie jak stacje typu HBO. Z ta jedna roznica :
    TVP emituje reklamy wiec zachowuje sie jak stacje komercyjne (TVN, Polsat)na
    ktore sie nie placi. W zwiazku z tym lamia umowe o ktorej wczesnij
    wspoiminale wiec czuje sie zwolniony z obowiazku placenia abonamentu.

    leon

  • 13. Data: 2003-09-27 13:29:21
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Kłaniam się, dnia pią 26. września 2003 21:12 ktoś podpisujący się jako mer
    napisał(a):

    > Bo to jest podatek od telewizora a nie od od oglądania.

    To czamu się nazywo abonamynt radiowo-tylywizyjny?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Nie próbuj uczyć świni śpiewu. Stracisz swój czas, a i świnię zdenerwujesz.

  • 14. Data: 2003-09-27 13:32:32
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Kłaniam się, dnia pią 26. września 2003 22:10 ktoś podpisujący się jako
    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > się również teza, że to powinno być jakieś konto bankowe, bo faktycznie
    > nie każdemu chce się latać na pocztę. Czasem ludzie zapominają.

    a) Jakoś Polsat, TVN i inne sieci potrafią sobie pobrać od operatorów
    kablówki. Czemy TVP ma działać inaczej?

    b) Numer konta jest. Kolega tak płaci w Chorzowie. Tyla, że ponoć trza to
    dostać od lokalnej panienki w okienku, bo to inny numer w każdym mieście.

    > A co myślicie o takim rozwiązaniu. Otóż moim zdaniem z tą opłatą jest
    > podobnie, jak z płaceniem za wodę i za ciepło w domach wielorodzinnych.

    Nie. Za woda się płaci podług licznika.

    > 2. Każdy płaci po równo, ponieważ tak naprawdę, to teraz chyba nie ma
    > osoby, która by nie kożystała mniej lub wiecej z radia albo telewizora.

    Ja... Ino czy akurat z oferty TVP?

  • 15. Data: 2003-09-27 14:14:45
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    >b) Numer konta jest. Kolega tak płaci w Chorzowie. Tyla, że ponoć trza to
    >dostać od lokalnej panienki w okienku, bo to inny numer w każdym mieście.
    Wszysto zatem zależy od tego, na jaką pocztę się trafi - ja trafiałem
    zawsze na "wyznawców książeczek".

  • 16. Data: 2003-09-27 16:37:53
    Od: "mer" <m...@o...pl>

    > To czamu się nazywo abonamynt radiowo-tylywizyjny?

    No właśnie czemu? Dla zamydlenia oczu?

    mer

  • 17. Data: 2003-09-27 22:28:50
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Kłaniam się, dnia sob 27. września 2003 16:14 ktoś podpisujący się jako
    Artur Drzewiecki napisał(a):

    > Wszysto zatem zależy od tego, na jaką pocztę się trafi - ja trafiałem
    > zawsze na "wyznawców książeczek".

    Może drąż temat i nalegaj. Niewykluczone, że opór wynika z niewiedzy
    panienki.

  • 18. Data: 2003-09-27 23:18:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | Nie. Za woda się płaci podług licznika.

    Z tym, że w domach wielorodzinnych jest to wspólny licznik i trzeba to jakoś
    podzielić.

  • 19. Data: 2003-09-28 11:05:37
    Od: "jacobs" <p...@w...pl>

    czy definicja podatek od telewizora jest w jakimś kodeksie ? może ktoś
    przytoczy tu jakąs podstawę prawną ?

    Jeśli ja mam w komputerze kartę telewizyjną i oglądam program TV na
    monitorze to czy mam zapłacoć podatek ? Jak to jest

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 20. Data: 2003-09-28 11:28:20
    Od: "Andrzej Lawa" <a...@l...com>

    > To czamu się nazywo abonamynt radiowo-tylywizyjny?

    Władza kłamie. Z definicji.

    ;-P