  • 1. Data: 2003-09-25 19:57:50
    Temat: sąd konsumencki-kompetencje
    Od: "" <p...@w...pl>

    złożyłem do Sądu Konsumenckiego wniosek o rozpatrzenie sporu między mną a
    sklepem obuwniczym( sklep przystał na rozpatrzenie sporu w tą
    drogą).Przedmiotem sporu było obuwie, które w trakcie użytkowania rozkleiło
    się, po podwójnym odrzuceniu reklamacji skierowałem wniosek do w/w sądu. Opinia
    rzeczoznawcy sądowego wykazała, że wada obuwia leży po stronie producenta, więc
    rzecz jasna opinia była po mojej stronie. Sklep odwołał się odd decyzji żądając
    możliwości dokonania oględzin przez wyznaczonego przez sklep rzeczoznawcę. Sąd
    przystał na to i wyznaczył konkretny termin, ale zaznaczył, że oględziny muszą
    być dokonane w siedzibie Sądu. rzeczoznawca sklepu nie zjawił się w
    wyznaaczonym terminie motywując to faktem, że żaden rzeczoznawca nie zgodził
    się na wzytę w sądie, a jedynie na oględziny w prywatnym biurze. W związku z
    tym sklep wycofał się z kontynuowania sprawy. Co powienienem dalej zrobić i
    jakie mam szanse na wygranie tego sporu.( buty kosztowały 650 zł)? Z góry
    dziękuję za odpowiedz

  • 2. Data: 2003-09-26 00:49:17
    Temat: Re: sąd konsumencki-kompetencje
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <2...@n...onet.pl>, wrote:
> [...]
    > jakie mam szanse na wygranie tego sporu.( buty kosztowały 650 zł)? Z góry

    Eeeeee, przepraszam, nie rozumiem, jak to się wycofał? Może tak? Przecież
    ta wstępna zgoda to jest zgoda na poddanie się sądowi i chyba nie może się
    tak wycofac. MZ w tej sytuacji jedyne co brakuje to wyroku sądu a ten jest
    równoważny z wyrokiem sądu powszechnego.
    Niech mnie kto skoryguje jeśli nałgałem bo o s-k wiem niewiele.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2003-09-26 07:00:34
    Od: "" <p...@w...pl>

    Dziękuję bardzo za odpowiedź.

  • 4. Data: 2003-09-26 19:53:51
    Temat: Odp: sąd konsumencki-kompetencje
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik Marcin Debowski <a...@n...net> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:d...@z...router...

> [...]
    > równoważny z wyrokiem sądu powszechnego.
    > Niech mnie kto skoryguje jeśli nałgałem bo o s-k wiem niewiele.

    Przedsiebiorca nie moze sie wycofac jesli zgodzil sie na sadzenie sprawy
    przez sad
    polubowny (w tym przypadku na pewno chodzi o Polubowny Sad Konsumencki
    dzialajacy
    przy Inspektoracie Inspekcji Handlowej).
    Przedsiebiorca podpisal zapewne umowe (zgode) o poddanie sporu pod ocene
    PSK. Jest to zapis
    na sad polubowny, ktory od tej chwili bedzie wlasciwy (sad panstwowy odrzuci
    pozew, jesli pozwany powola sie
    na zapis na sad polubowny).

    Sad polubowny moze proceduralnie kierowac sie wlasnymi osadami. Tzn. mozliwe
    bylo, iz przystal
    on na wniosek przedsiebiorcy o powolanie nowego rzeczoznawcy, jednak
    precyzujac iz ogledziny maja
    odbyc sie w siedzibie sadu, co nie zostalo spelnione, POWINIEN WYDAC WYROK,
    oparty na dotychczasowych
    ustaleniach. Wyrok taki, po nadaniu przez wlasciwy Sad Rejonowy klauzuli
    wykonalnosci bedzie normalnym
    tytulem wykonawczym i mozna z nim isc do komornika, jezeli przedsiebiorca
    oczywiscie wczesniej dobrowolnie go nie spelni.

    IMHO nalezy domagac sie teraz wyroku od sadu i tyle.

    pozdrawiam
    mdr

  • 5. Data: 2003-09-26 20:11:49

    Dziękuję bardzo za odpowiedź>