  • 51. Data: 2020-07-13 12:07:35
    Temat: Re: warunkowo umorzyli
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-07-13 o 06:17, Shrek pisze:
    > "nie udało się odzyskać"
    Nieszczęścia chodzą parami. Tu też się nie udało.

    https://beskidzka24.pl/po-glosnej-zbiorce-nie-doszlo
    -do-przywlaszczenia-pieniedzy-na-nowe-seicento/

    Dlaczego nie ma zastosowania ten paragraf?
    Art. 286. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza
    inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem
    za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności
    do należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze
    pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.

    Robert

  • 52. Data: 2020-07-13 12:13:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
> [...]

    >błędu lub niezdolności do należytego pojmowania przedsiębranego
    >działania, podlega karze pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.

    Bo nie mial takiego celu. Chcial uczciwie zebrac pieniadze dla
    chlopaka.

    A potem jakos tak dziwnie pieniadze trafily na konto jego zony, moze
    ona powinna odpowiadac, moze tez nie miala takiego celu.

    J.

  • 53. Data: 2020-07-13 12:24:56
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2020-07-13 o 12:13, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > A potem jakos tak dziwnie pieniadze trafily na konto jego zony, moze ona
    > powinna odpowiadac, moze tez nie miala takiego celu.

    Aż dziw bierze, dlaczego nie powielać tego procederu?

    Robert

  • 54. Data: 2020-07-13 13:56:34
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sat, 11 Jul 2020 00:04:52 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Zwłaszcza, ze wstępnie gość się podobno przyznał.

    Tak mówił Blaszczak w telewizorni, ale ja mu akurat niezbyt ufam.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 55. Data: 2020-07-13 14:33:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > do należytego pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze
    > pozbawienia wolności od 6 miesięcy do lat 8.

    Dlatego, że o postawieniu zarzutów decyduje niezawisła zerokratura.

    --
    Shrek

  • 56. Data: 2020-07-13 14:56:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    -do-przywlaszczenia-pieniedzy-na-nowe-seicento/

    >Aż dziw bierze, dlaczego nie powielać tego procederu?

    Bo SOP coraz mniej wypadkow ma ? :-)

    Falszywe zbiorki sie zdarzaly, teraz te firmy organizujace chyba
    sprawdzaja choc troche.

    Ale jest niuans ... jak poszkodujesz 10 tys osob, to nie wiadomo -
    bedziesz siedzial i czekal az ich przesluchaja, czy sad z aresztu
    zrezygnuje.
    A potem sprawa w sadzie sie bedzie 5 lat ciagnac, a na koncu czytanie
    wyroku potrwa 3 miesiace, i sie sprawa przedawni :-)

    J.

  • 57. Data: 2020-07-13 15:24:36
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...

    >Jezeli auto stoi na skrzyzowaniu chcac skrecic to nie ma zadnego
    >omijania, bo ono jest nadal w ruchu. To normalne wyprzedzanie.

    Polemizowalbym

    27) omijanie - przejeżdżanie (przechodzenie) obok nieporuszającego się
    pojazdu, uczestnika ruchu lub przeszkody;
    28) wyprzedzanie - przejeżdżanie (przechodzenie) obok pojazdu lub
    uczestnika ruchu poruszającego się w tym samym kierunku;

    >Do tego sie odnosiłem.

    A tu zeszlismy na cos innego.

    z ciagla linia tez ciekawie

    3. Znak P-2 ,,linia pojedyncza ciagla" oddziela pasy
    ruchu o tym samym kierunku i oznacza ponadto zakaz
    przejezdzania przez te linie i najezdzania na nia.

    Czyli co - moge wjechac na lewy-przeciwny pas przed ciagla linia,
    wyprzedzic kogos ... tylko wrocic mi nie wolno ?
    Czy wolno, jak dostrzege pojazd z naprzeciwka, w trybie wyzszej
    koniecznosci ... ale gdzie zapis, ze wyzsza koniecznosc uniewaznia
    linie ciagla ?

    Ba - jak zaczne wyprzedzac przed skrzyzowaniem, ktore potem zwyczajowo
    ma linie ciagla, to juz musze kontynuowac az do skrzyzowania, a moze
    nawet za.
    I nalezy sie kara za wyprzedzanie na skryzowaniu czy nie ?
    Bo znaki zmusily do jazdy lewym pasem drogi :-)

    Albo takie wyprzedzanie na zakrecie - kiedy wolno, a kiedy nie - kto
    pamieta dokladnie przepis ? :-)

    J.

  • 58. Data: 2020-07-13 15:38:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.07.2020 o 15:24, J.F. pisze:

> [...]
    > Czy wolno, jak dostrzege pojazd z naprzeciwka, w trybie wyzszej
    > koniecznosci ... ale gdzie zapis, ze wyzsza koniecznosc uniewaznia linie

    Bez jaj. Jak widzisz przeciwnika, to dobro chronione przez prawo jest
    znacznie niższej rango (przejazd przez ciąglą) niż dobro chronione przez
    działanie polegające na powrocie - uniknięcie wypadku i w konsekwencji
    ochrona życia i zdrowia. Pytanie tylko czy masz prawo jechać po drugiej
    stronie ciągłej - moim zdaniem nie - masz jechać po właściwej stronie bo
    to wynika z przepisów ogólnych i tak zaplanować manewr żeby do sytuacji
    gdy nie zdążysz go skończyć przy ciągłej nie doszło. Ewentualnie jest
    nad czym dumać jak wyprzedzany zacznie przyspeszać;)

    > I nalezy sie kara za wyprzedzanie na skryzowaniu czy nie ?
    > Bo znaki zmusily do jazdy lewym pasem drogi :-)

    Taa - pistolet wyciągnęly i zmusiły;)

    > Albo takie wyprzedzanie na zakrecie - kiedy wolno, a kiedy nie - kto
    > pamieta dokladnie przepis ? :-)

    A jaki jest dokładny? ;)

    --
    Shrek

  • 59. Data: 2020-07-13 17:24:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]
    >znacznie niższej rango (przejazd przez ciąglą) niż dobro chronione
    >przez działanie polegające na powrocie - uniknięcie wypadku i w

    Dobro chronione jest tez w art 3 ustawy (jechac tak, aby nie bylo
    wypadku).
    Ale ustawa przeciez wyraznie mowi, ze kierowca ma sie stosowac do
    znakow, nawet jesli sa sprzeczne z przepisami ogolnymi ustawy :-)

    >Pytanie tylko czy masz prawo jechać po drugiej stronie ciągłej - moim
    >zdaniem nie - masz jechać po właściwej stronie bo to wynika z
    >przepisów ogólnych

    patrz wyzej.

    >i tak zaplanować manewr żeby do sytuacji gdy nie zdążysz go skończyć
    >przy ciągłej nie doszło. Ewentualnie jest

    to jest pewien argument, ale troche spozniony :-)

    >nad czym dumać jak wyprzedzany zacznie przyspeszać;)

    No wlasnie :-)

    >Taa - pistolet wyciągnęly i zmusiły;)

    Wrocic nie moglem - linia ciagla :-)

    >A jaki jest dokładny? ;)

    7. Zabrania się wyprzedzania pojazdu silnikowego jadącego po jezdni:
    1) przy dojeżdżaniu do wierzchołka wzniesienia;
    2) na zakręcie oznaczonym znakami ostrzegawczymi;

    8. Dopuszcza się wyprzedzanie w miejscach, o których mowa w ust. 7 pkt
    1 i 2, na jezdni:
    1) jednokierunkowej;
    2) dwukierunkowej na odcinku z wyznaczonymi pasami ruchu, pod
    warunkiem że kierujący nie wjeżdża na część jezdni przeznaczoną do
    ruchu w kierunku przeciwnym - w miejscu, gdzie jest to zabronione
    znakami na jezdni.

    startuj stoper, i mierz czas ile zajmie zrozumienie.
    A do zakretu 100m :)

    J.

  • 60. Data: 2020-07-13 18:11:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.07.2020 o 17:24, J.F. pisze:

    > Dobro chronione jest tez w art 3 ustawy (jechac tak, aby nie bylo wypadku).
    > Ale ustawa przeciez wyraznie mowi, ze kierowca ma sie stosowac do
    > znakow, nawet jesli sa sprzeczne z przepisami ogolnymi ustawy :-)

    Jesteś pewien, że jak masz na przykład pierwszeńtwo, to musisz ciąć, bo
    kopnięty kwadrat stoi wyżej od przeszkody na drodze? :P

    > patrz wyzej.

    No patrzę i nei widzę - masz jechać po właściwej stronie drogi, zanim
    zacznie się ciągła.

    > to jest pewien argument, ale troche spozniony :-)

    Jak spóźniony i masz przeciwnika naprzeciwko to się spierdala gdzie wolne:P

    > Wrocic nie moglem - linia ciagla :-)

    A kto panu kazał się znaleźć po niewłaściwej stronie - jakiś przepis
    nakazywał wyprzedzać?

    > 7. Zabrania się wyprzedzania pojazdu silnikowego jadącego po jezdni:
    > 1) przy dojeżdżaniu do wierzchołka wzniesienia;
    > 2) na zakręcie oznaczonym znakami ostrzegawczymi;

    To znam. Co ciekawe nie znali go... metodycy od egzaminów na PJ, bo
    twierdzili, że jak znak to nie można i jak na sąsiednich pasach korek to
    trzeba stać...

> [...]
    > że kierujący nie wjeżdża na część jezdni przeznaczoną do ruchu w
    > kierunku przeciwnym - w miejscu, gdzie jest to zabronione znakami na

    O tego właśnie nie znali:P

    > startuj stoper, i mierz czas ile zajmie zrozumienie.
    > A do zakretu 100m :)

    Dla mnie to niegdy się nie zastanawiałem w czasie jazdy, ale na polski,
    to znaczy, że nie wolno wyprzedzać na wzniesieniach i zakrętach, poza
    przypadkami jak masz wyznaczone pasy i nie jedziesz pod prąd - czyli jak
    masz dwa pasy to drugim wolno, ale trzecim już nie.

    --
    Shrek