  • 41. Data: 2009-01-24 12:03:56
    Temat: Re: wada auta uzywanego po 8 miesiacach.
    Od: Skiraz <p...@o...pl>

    staszek pisze:
    > czy po takim czasie mozna sie domagac jakiejs rekompensaty ?

    A czy w umowie K-S masz może taka mniej wiecej magiczna regułkę:

    > Kupujący oświadcza, że znany mu jest stan techniczny pojazdu określonego w§ 1
    niniejszej umowy i oświadcza ponadto, iż z tego tytułu nie będzie rościł żadnych
    pretensji do Sprzedającego.

    ?

  • 42. Data: 2009-01-24 12:04:55
    Od: "Pa_blo" <m...@p...pl>

    Użytkownik "staszek" <d...@o...dfe> napisał w wiadomości

    > do sadu napewno nie pojde bo nie mam ani czasu ani ochoty. zastanawiam sie
    > tylko czy nie zabawic sie w probe polubownego zalatwienia sprawy.

    Idz zapytaj - moze bedzie sie do czegos poczuwal.
    Ja bym nawet nie probowal bo mnie krew zalewa, kiedy mi sie ktos w twarz
    smieje...

    Picasso

  • 43. Data: 2009-01-24 13:27:40
    Od: "aari^^^" <a...@t...email.is.invalid.pl>

    Dnia Sat, 24 Jan 2009 13:03:56 +0100, Skiraz powiedział:

    > A czy w umowie K-S masz może taka mniej wiecej magiczna regułkę:
    niniejszej umowy i oświadcza ponadto, iż z tego tytułu nie będzie rościł żadnych
    pretensji do Sprzedającego.
    > ?

    A czy taka magiczna reguła nie jest aby przypadkiem bezprawna?

    --
    Bright light is the end
    of the black light district.

  • 44. Data: 2009-01-24 14:36:08
    Od: Skiraz <p...@o...pl>

    > A czy taka magiczna reguła nie jest aby przypadkiem bezprawna?

    Jest jeżeli kupujący jest konsumentem, czyli jeśli osoba fizyczna (nie
    prowadząca działalnosci gospodarczej, lub kupi na cel niezwiązany z
    prowadzoną DG) kupi samochód od przedsiębiorcy.
    Tutaj wygląda że mamy doczynienia z dwiema osobami fizycznymi nie
    prowadzącymi DG, więc nie ma sprzedaży konsumenckiej, więc kwestię
    rękojmi mozna dowolnie rozszerzyć bądź zmniejszyć.

    A nawet jakby było inaczej, to kupujący traci prawo do rękojmi, jeśli
    nie zawiadomi sprzedajacego w ciągu miesiąca od wykrycia wady tutaj
    mineło 8 miesięcy

  • 45. Data: 2009-01-24 14:47:53
    Od: "aari^^^" <a...@t...email.is.invalid.pl>

    Dnia Sat, 24 Jan 2009 15:36:08 +0100, Skiraz powiedział:

    > A nawet jakby było inaczej, to kupujący traci prawo do rękojmi, jeśli
    > nie zawiadomi sprzedajacego w ciągu miesiąca od wykrycia wady tutaj
    > mineło 8 miesięcy

    W to nie wątpię.
    Wydaje mi się jednak, że nawet w umowie między dwoma osobami fizycznymi
    wykluczenie odpowiedzialności poprzez zapis "Stan techniczny jest
    kupującemu znany i nie będzie w związku z nim rościł pretensji w
    przyszłości" jest bezprawne.

    W jakimś poradniku dla kupujących coś takiego widziałem, nie pamiętam wszak
    w jakim.

    Czy ktoś to może potwierdzić lub temu zaprzeczyć podając konkretne
    paragrafy?

    Pozdrawiam,
    aari^^^

    --
    Bright light is the end
    of the black light district.

  • 46. Data: 2009-01-24 16:22:44
    Od: Końrad N.S. <fajne laski moga pisac: najswiezy@op.pl>

    Użytkownik "Boberek" <d...@d...zwierz> napisał w wiadomości

    > Radziłbym

    tak, nic się nie zmienia, masz zawsze rację, bezdyskusyjnie.

    --

    idiotom zawsze przyznaję rację, boberkowi przede wszystkim.

  • 47. Data: 2009-01-24 16:31:06
    Od: Końrad N.S. <fajne laski moga pisac: najswiezy@op.pl>

    Użytkownik "Kocureq" <a...@...stopce.pl> napisał w wiadomości

    > I 8 miesięcy jeździłeś z nieszczelnym wężem chłodnicy? Przecież to
    > niebezpieczne dla silnika - taki wąż może w każdej chwili puścić do końca i
    > masz po silniku!

    nie przesadzajmy, żeby natychmiast w jednej chwili.

    --

    idiotom zawsze przyznaję rację, boberkowi przede wszystkim.

  • 48. Data: 2009-01-24 16:36:14
    Od: Kocureq <a...@...stopce.pl>

    Końrad N.S. pisze:
    > nie przesadzajmy, żeby natychmiast w jednej chwili.

    Jak ci pęknie cały, to zauważysz - będzie trochę pary i płynu tu i tam
    leciało ;)

    Z kolei jak ci "wycieknie" cały płyn na silnik i odparuje, to możesz
    zobaczyć jedynie po wskaźniku temperatury. Wnoszę, że jeśli ktoś jeździ
    po europie, a nie wymieni węża, że i wskaźnika też za często nie ogląda
    - a to już może się źle skończyć.

    =^;^= [ [nick][at][nick].com ] =^;^=
    / | [ GG# 1365999 ICQ# 31547220 ] | \
    (___(|_|_| [ k...@j...org ] |_|_|)___)

  • 49. Data: 2009-01-24 16:38:32
    Od: Warchlak <d...@d...zwierz>

    Końrad N.S. pisze:

    > tak, nic się nie zmienia, masz zawsze rację, bezdyskusyjnie.

    To dlaczego masz cały czas starą sygnaturkę?

    --
    Chrumka i kwiczy w leśnej dziczy

  • 50. Data: 2009-01-24 16:43:42
    Od: Końrad N.S. <fajne laski moga pisac: najswiezy@op.pl>

    Użytkownik "Warchlak" <d...@d...zwierz> napisał w wiadomości

    > To dlaczego masz cały czas starą sygnaturkę?

    masz rację.

    --

    idiotom zawsze przyznaję rację