  • 1. Data: 2009-01-23 14:18:08
    Temat: z cyklu "poszkodowany" student
    Od: "SERG" <m...@p...fm>

    Z góry zaznaczam, że na prawie w ogóle się nie znam na prawie, stąd postanowiłem
    poprosić tutaj o pomoc.
    Sytuacja jest taka, iż jestem teraz na II roku studiów na politechnice.I semest
    studiowałem zaocznie, II semestr zaocznie, ale realizowałem program studiów dziennych
    ( tzn.. w papierach figurowałem jako zaoczny a chodziłem normalnie ze studentami
    dziennymi).Aktualnie po kończącym się semestrze III jest wybór specjalności w którym
    ważną rolę spełnia średnia ocen za I i II semestr i tu zaczyna się problem. Pani w
    dziekanacie poinformowała mnie, że z racji tego iż byłem studentem zaocznym moja
    średnia i tak nie ma większego znaczenia bo jako były student zaoczny miałem łatwiej
    niż dzienny ( czyli poprostu rzucą mnie na specjalność na której będzie najmniej
    chętnych).
    Przestudiowałem regulamin uczelni i nieznalazłem tam kwestii regulujących taką
    sytuacje.
    I moje pytanie jest następijące? Czy mogą mojej średniej nie brać pod uwagę? Uważam
    że każdy student powinien być równo traktowany.
    Dodam tylko, że jestem jednym z lepszych i taka sytuacja dotknęła by mnie podwójnie?
    Co o tym sądzicie?

  • 2. Data: 2009-01-23 14:23:40
    Temat: Re: z cyklu "poszkodowany" student
    Od: "Piszpan Jan" <p...@n...pl>

    "SERG" <m...@p...fm

    >Pani w dziekanacie poinformowała mnie, że z racji tego iż byłem studentem
    >student >zaoczny miałem łatwiej niż dzienny ( czyli poprostu rzucą mnie na
    >specjalność na >której będzie najmniej chętnych).

    Ja sie tez na prawie nie znam, ale jednego nie rozumiem ? Jak tu "rzuca Cie"
    ?
    To chyba Ty wiesz, co chcesz studiowac, a nie dziekanat, czy wladze uczelni
    ? Do tego jako zaoczny, to chyba placiles za te studia ? Wiec to oni sa dla
    Ciebie, a nie Ty dla nich.

    ANdy

  • 3. Data: 2009-01-23 14:47:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    SERG wrote:
> [...]
    że każdy student powinien być równo traktowany.
    > Dodam tylko, że jestem jednym z lepszych i taka sytuacja dotknęła by mnie

    Jesteś już formalnie przeniesiony na dzienne na III semestrze?
    Pani w dziekanacie sobie gada.
    Po prostu składasz deklarację tak jak wszyscy inni.
    Pamiętaj, że nie jest tak, że wszyscy się dostaną tak jak chcą.
    Zapewne jest jakieś kryterium i zapewne średnia, ale jak się załapiesz
    to powinieneś być tam gdzie deklarowałeś.
    Jeśli tak się nie stanie, to rozmawiaj z dziekanem, on się raczej
    gadaniem pani w dziekanacie przejmował nie będzie.
    Narazie czekaj aż formalnie będzie wiadomo do jakiej specialności wpadłeś.

  • 4. Data: 2009-01-23 14:47:17
    Od: "SERG" <m...@p...fm>

    > Ja sie tez na prawie nie znam, ale jednego nie rozumiem ? Jak tu "rzuca Cie"
    > ?
    > To chyba Ty wiesz, co chcesz studiowac, a nie > > >dziekanat, czy wladze uczelni

    Najlepsze specjalności są najbardziej oblegane i dlatego dostają się tam osoby z
    najlepszą średnią ocen za I rok.
    Reszta ląduje tam gdzie zostaje miejsce.

  • 5. Data: 2009-01-23 14:49:16
    Od: "SERG" <m...@p...fm>

    > Jesteś już formalnie przeniesiony na dzienne na III semestrze?

    Tak. Rektor podpisał zgodę na samym początku października, czyli na początku mojego
    III semestru.

  • 6. Data: 2009-01-23 16:15:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    SERG wrote:

    > Tak. Rektor podpisał zgodę na samym początku października, czyli na początku mojego
    III semestru.

    Rób tak jak robią wszyscy.
    Zapisuj się na specjalność i czekaj co z tego wyniknie.
    Potem do dziekana. Z paniami w dziekanacie szkoda marnować czasu. One i
    tak zrobią to co każe dziekan.
    Idąc do dziekana, pamiętaj, że on zwykle o niczym nie wie dopóki mu nie
    powiesz, wiec nie zaczynaj od żądań tylko od wyjaśnienia.
    Wytłumacz co panie w dziekanacie powiedziały co zrobiły i wyjaśnij, że
    ty się z taką argumentacją nie zgadzasz, bo chodziłeś na te same zajęcia
    mimo, że byłeś formalnie zapisany gdzie inedziej i zgodnie ze średnią
    powinieneś być w tej to a tej specjalności bo się łapiesz zgodnie z
    zasadami podziału.
    Drugie dno jest takie, że studenci którzy się nie dostali bo zabrakło
    miejsc też mają prawo narzekać, że ci co przyszłi byli oceniani wg
    innych kryteriów niekoniecznie takich samych i w ten sposób zabierają
    miejsca. Użyj właśnie argumentu, że ty byłeś oceniany wg tych samych
    kryteriów co studenci dzienni. To powinno do dziekana trafić,
    szczególnie jeśli jesteś dobry i w jakiś sposób rzuciłeś mu się w oczy
    wcześniej.
    Napisz mi co to za wydział, bo coś mi się wydaje, że znajomy :)