  • 1. Data: 2009-01-23 20:39:06
    Temat: nieuczciwy DotPay
    Od: "Gonzo" <M...@p...onet.pl>

    DotPay to taki serwis, teoretycznie zaufana trzecia strona, do płatności w
    internecie. Pewnego dnia postanowiłem kupic via internet bilet do
    CinemaCity. Serwis mnie pięknie prowadził, przełączył do płatności, wybrałem
    przelew Citi, przelałem cash, i..... dupa. system DotPaya nie potwierdził mi
    transkacji. Rezerwacja biletów po stronie CinemaCity wygasła i zostałem na
    lodzie z potwierdzeniem przelewu i przelaną kasą, ale bez biletów.
    Ładuję więc maila do DotPaya żeby mi kasę oddawali. No i super - juz
    następnego dnia otrzymałem kulturalnego maila żebym spadał bo oni kasę
    przelali już CinemaCiti i moge sobie od CinemaCiti dochodzić zwrotu. Na
    mojego maila, że to przeciez oni byli stroną transkacji, ich system
    infromatyczny zawinił i oni powinni mi kasę zwrócić - już pies z kulawą nogą
    nie odpowiedział.
    Pisze więc maila do CinemaCiti - ale tu równie dobrze mógłbym pisać na
    berdyczów - innymi słowy : cisza, brak jakiejkolwiek reakcji.

    Proszę o informację jakie mam w takiej sytuacji środki prawnego nacisku.
    Kasa nie była duża (82zł), więc chyba nie doniesienie o popełnieniu
    przestępstwa?

    dziękuję za informację,
    stas
    PS. no i oczywiście wszystkim serdecznie odradzam korzystanie z tego serwisu

  • 2. Data: 2009-01-23 20:43:50
    Temat: Re: nieuczciwy DotPay
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Gonzo" <M...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > dziękuję za informację,
    > stas
    > PS. no i oczywiście wszystkim serdecznie odradzam korzystanie z tego

    Moim zdaniem bezpodstawne wzbogacenie CinemaCity. To spokojnie powinno iść
    w upominawczym. Tylko pasowało by mieć na piśmie,a nie mailem odpowiedź z
    tego serwisu.

  • 3. Data: 2009-01-23 20:45:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gonzo wrote:

    w teorii CinemaCity powinna oddać kasę tam skąd dostała.
    Formalnie biletów nie wydali, więc kasa im się nie należy.

    Pytanie tylko kto powinien ruszyć tyłkiem najpierw.
    DotPay w sumie ma rację, oni nie wiedzą jak zakończyła się transakcja po
    twojej stronie z CinemaCity. To że to ich wina to sprawa drugorzędna.
    CinemaCity powinnien oddać kasę DotPay a DotPay tobie.
    Zacząłbym od CinemaCity jak ci się uda do nich dorwać.

  • 4. Data: 2009-01-23 20:52:13
    Od: "Gonzo" <M...@p...onet.pl>

    > DotPay w sumie ma rację, oni nie wiedzą jak zakończyła się transakcja po
    > twojej stronie z CinemaCity. To że to ich wina to sprawa drugorzędna.

    no niezupełnie nie wiedzą. proces potwierdzenia płatności w internecie
    wygląda tak, że inicjator [CinemaCity] prosi agenta [DotPay] o autoryzację
    transakcji. DotPay aoutoryzuje i otrzymuje od cinemaCity finalnego OK, ze
    tamten zrozumiał i sesja się kończy. w tym przypadku nie miał szans otrzymać
    takiego potwierdzenia od CinemaCity, bo tak sesja juz dawno wygasła.

    Tyle teorii. a praktyce - czy poza unizonym poproszeniem o łaskawy zwrot
    kaski - można użyć jakiegoś mocniejszego argumentu? (oczywiście nie pytam o
    bejsbola :-)

  • 5. Data: 2009-01-23 21:14:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gonzo wrote:
    > U?ytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisa? w wiadomo?ci
    >
    > no niezupe?nie nie wiedz?. proces potwierdzenia p?atno?ci w internecie
    > wygl?da tak, ?e inicjator [CinemaCity] prosi agenta [DotPay] o autoryzacje
    > transakcji. DotPay aoutoryzuje i otrzymuje od cinemaCity finalnego OK, ze
    > tamten zrozumia? i sesja sie konczy. w tym przypadku nie mia? szans otrzymaae
    > takiego potwierdzenia od CinemaCity, bo tak sesja juz dawno wygas?a.

    Masz rację, jeśli CinemaCity nie potwierdził.
    Jeśli tak było to na jakiej podstawie DotPay wysłał pieniądze, śkoro nie
    dostał potwierdzenia.
    A może jednak dostał i dlatego wysłał, a błąd leży po stronie
    oprogramowania CinemaCity?
    To że twoje rezerwacja wygasła niekoniecznie musi oznaczać, że
    CinemaCity nie potwierdził, że dostał potwierdzenie autoryzacji.

    > Tyle teorii. a praktyce - czy poza unizonym poproszeniem o ?askawy zwrot
    > kaski - mo?na u?yae jakiego? mocniejszego argumentu? (oczywi?cie nie pytam o
    > bejsbola :-)

    tak jak napisał Robert.
    Warto mieć papierowe potwierdzenie z DotPay, że kasa poszła a w stosunku
    do CinemaCity użyć argumentu o bezpodstawnym wzbogaceniu.

  • 6. Data: 2009-01-24 12:13:58
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Gonzo wrote:
> [...]
    > Tyle teorii. a praktyce - czy poza unizonym poproszeniem o łaskawy
    > zwrot kaski - można użyć jakiegoś mocniejszego argumentu? (oczywiście

    używam podobnego systemu i u mnie wygląda to tak, że jeśli transakcja się
    nie powiodła w sensie poprawnego zakończenia to po 30 dniach kasa z automatu
    jest przelewana na konto wpłacającego...
    transakcja w systemach płatności internetowych lezy na koncie systemu
    płatniczego i jest wypłacana co jakiś czas albo co jakąś kwotę na konto
    firmy - cinemacity dostaje więc np. jeden przelew dziennie od DotPaya - nie
    wie kto tak na prawdę wpłaca kasę...
    dopiero na koncie dotpaya po zalogowaniu się widać taką informację... więc
    pewnie trzeba chwilę poczekać aż ktoś z dostępem do konta będzie mógł coś z
    tą kasą zrobić - bo póki co ona jest w zawieszeniu - nie będzie przelana na
    konto cinema ani nie będzie zwrócona - ona czeka na ręczną autoryzację

    aa...u mnie około 20% transakcji kończy się brakiem potwierdzenia, głównie
    ze względu na to, że user nie dokończył transakcji - czyli nie wcisnął
    przycisku autoryzacji czy tam sprawdzenia transakcji
    innym problemem jest jeszcze sytuacjia w której bank nawala i kase
    przelewasz, ale bank nie puszcza informacji o transakcji - w niektórych
    bankach transakcje internetowe nie działają w niektórych godzinach - wygląda
    to tak jakby transakcje te były ręcznie sprawdzane ;]

    jak dla mnie informacja do cinemacity powinna wystarczyć

    --
    pozdrawiam

  • 7. Data: 2009-02-10 12:44:43
    Od: m...@i...pl

    On 23 Sty, 21:39, "Gonzo" <M...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > stas
    > PS. no i oczywiście wszystkim serdecznie odradzam korzystanie z tego serwisu

    Nie rozumiem tylko, dlaczego tak najeżdżasz na dotpay, ja zawsze płacę
    za ich pośrednictwem i nigdy nie było żadnych problemów, jeżeli usługa
    nie została zrealizowana to oni w ciągu 3 dni zwracają pieniądze,
    wystarczy napisać reklamację. W przypadku Cinema jest tak, że CC
    zwraca pieniądze dotpay, a dotpay płacącemu. Myślę, że Twoje 80 zł.
    nie jest tak istotne dla tak popularnej firmy ( i jednej i drugiej)
    żeby się "wzbogacać", tak jak sugerujesz. A doniesienie o popełnieniu
    przestępstwa? Człowieku napisz reklamację - a nie opowiadaj głupot, że
    jakieś firmy ryzykowałyby swoją reputację dla Twoich 82 złotych!!!
    Pozdrawiam i życzę więcej szczęścia i umiejętności...

  • 8. Data: 2009-02-10 12:53:48
    Od: m...@i...pl

> [...]
    > stas
    > PS. no i oczywiście wszystkim serdecznie odradzam korzystanie z tego serwisu
    Nie jest Twoja wypowiedź zbyt jasna dla mnie - jeżeli dotpay przyjął
    pieniądze i przesłał je do Cinema, ale jeżeli ze strony Cinema wygasła
    sesja, to nie rozumiem o co cała afera z Dotpay??? Przecież w takich
    sytuacjach należy napisać reklamację do Dotpay, CC zwraca im Twoje
    pieniądze, a oni mają, z tego co pamiętam, 3 dni robocze na wypłacenie
    Twoich pieniędzy. Z tego co rozumiem zawiniła Cinema, a nie pośrednik,
    czyli Dotpay. Nie sądzę, żeby takie firmy jak Cinema, czy Dotpay
    ryzykowały swoją reputację, żeby przetrzymywać Twoje 82 zł.?
    Zawiadomienie o popełnieniu przestępstwa? - to jakaś bzdura! Kto niby
    popełnił przestępstwo i jakie? Napisz spokojną, rzeczową reklamację,
    bez wyzwisk, czy oskarżeń o kradzież (?!) i sprawa się
    wyjaśni...Pozdrawiam.

  • 9. Data: 2009-02-10 18:18:05
    Od: "Andy" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    >napisz reklamację - a nie opowiadaj głupot, że
    >jakieś firmy ryzykowałyby swoją reputację dla Twoich 82 złotych!!!
    >Pozdrawiam i życzę więcej szczęścia i umiejętności...

    Potwierdzam, kiedyś wysłałem źle wypełnionego smsa, trochę się npisałem
    pobawiłem w głuchy telefon między fimami, ale oddali.

    Pozdrawiam
    Andrzej

  • 10. Data: 2011-04-19 16:36:57
    Od: "0hyd" <mr.mgr@WYTNIJ_TOinteria.pl>

    mam z mini podobne przejście a mianowicie ktoś przy ich pomocy/pośrednictwie ukradł
    mi z konta parę groszy (około 150 PLN) - nie autoryzowana transakcja, zadzwoniłem
    więc do biura obsługi klienta dotpay i tam dowiedziałem się, że teraz to mogę jedynie
    napisać list do złodzieja aby ten oddał to co ukradł!!! paranoja jakaś!!!
    przestrzegam więc wszystkich przed DOTPAY bo dane waszej karty płatniczej mogą kiedyś
    zostać ponownie użyte jak w moim przypadku.