  • 41. Data: 2006-05-13 12:19:42
    Temat: Re: utrata prawka z powodu oblanego egzaminu na prawko?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 13.05.2006 Paweł Sakowski <p...@s...pl> napisał/a:
    > 2. Nie karany. Prowadzić pojazdy mogą wyłącznie osoby (w szczególności)
    > trzeźwe, o odpowiednich kwalifikacjach manualnych, okulistycznych i
    > teoretycznych. Jeśli osoba przestała spełniać te kryteria, kierować nie
    > może.

    Art. 87. 1. Kierującym może być osoba, która osiągnęła wymagany wiek i
    jest sprawna pod względem fizycznym i psychicznym oraz spełnia jeden z
    warunków określonych w pkt 1-3:
    1) posiada wymagane umiejętności do kierowania w sposób nie zagrażający
    bezpieczeństwu ruchu drogowego i nie narażający kogokolwiek na szkodę oraz
    wymagany dokument stwierdzający uprawnienie do kierowania pojazdem,

    Podług Słownika Języka Polskiego PWN, umiejętność to praktyczna
    znajomość‡czegoś, biegłość w czymś, zdolność wykonywania czegoś.

    Akcent jak widać położony jest na stronę praktyczną, więc podług tej
    definicji kryterium nie jest wiedza teoretyczna na poziomie umożliwiającym
    zdanie egzaminu.

    --
    Marcin

  • 42. Data: 2006-05-13 12:23:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 12.05.2006 Paweł Sakowski <p...@s...pl> napisał/a:
    > Twoje prawo jeśli akurat jesteś we frywolnym nastroju. Ale musisz się
    > liczyć z tym, że zajdą uzasadnione wątpliwości (nie pewność, ale tej
    > zgodnie z prawem nie trzeba) co do Twoich kwalifikacji i będziesz
    > wezwany, żeby się nimi wykazać.

    Jest tu jakieś orzecznictwo?

    --
    Marcin

  • 43. Data: 2006-05-13 12:37:55
    Od: o`rety <o`rety@pl.pl>

    Użytkownik Artur Golanski napisał:

    > Mylisz fakty. Obaj odpowiadają za ten sam czyn jazde po pijaku. O tym
    > jaka bedzie za to kara decyduje sąd.

    Podałem hipotetyczna sytuacje. ale niewazne.
    sluchaj: padlo pytanie czy jest mozliwosc zeby zdajacy test na prawo
    jazdy kat b stracil prawo jazdy kat. x, ktore posiada, poniewaz narobil
    duzo bledow w tescie na pj kat b. otoz jest to mozliwe, sam bylem tego
    swiadkiem. ty z cala moca probujesz udowodnic ze jest inaczej.
    twierdzisz ze sytuacja ktorej bylem swiadkiem nie istniala, ze ja sobie
    wymyslilem?

  • 44. Data: 2006-05-13 14:17:53
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Artur Golanski wrote:

    > IMHO oblany egzamin na C nijak ma się do pozostałych kategorii, tak
    > jak posiadanie np. B nie uprawnia do jady motocyklem lub ciężarowym
    > powyżej 3,5 t.
    > To są różne kategorie i różne egzaminy. Nie ma prawnych podstaw do

    W przypadku C i np. B lub A - owszem.

    Ale np. A i B mają wspólną część ogólną - motocyklowe ma tylko osobną
    specjalistyczną. Poczytaj sobie łaskawie stosowne rozporządzenie.

  • 45. Data: 2006-05-13 14:45:54
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Marcin Debowski napisał:

> [...]
    >
    > Akcent jak widać położony jest na stronę praktyczną, więc podług tej
    > definicji kryterium nie jest wiedza teoretyczna na poziomie umożliwiającym

    Ale to nie jedyny artykuł pord. Przepisy szczególne z wymogami o których
    mówiłem znajdziesz tu:
    "trzeźwe": art. 178a kk
    "o kwalifikacjach manualnych": 87 pord
    "o kwalifikacjach okulistycznych": 140.1.1 pord
    "o kwalifikacjach teoretycznych": 140.1.2 pord

    -------------------+
    -------------------+

  • 46. Data: 2006-05-13 14:56:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Artur Golanski wrote:

    > Każdy ma prawo mieć swoje zdanie.
    > Twoje należałoby skorygować: a każdemu, kto zda na kat. A lub B dawać
    > kategorie pozostałe pod warunkiem zdania egzaminu praktycznego.

    Pała z logiki.

    Rozważ różnicę pomiędzy zawaleniem istotnego podzbioru pytań, a
    zaliczeniem tylko tego podzbioru.

    > A temu kto ukradł np. program komputerowy obciąć rękę ;-)

    Złodziej może szkodę naprawić. Idiota, który kogoś zabije, bo nie zna
    przepisów - nie.

    Popieram. Jedyny problem: koszta.

  • 47. Data: 2006-05-13 14:59:10
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Artur Golanski wrote:

    > Zauważ także, że egzamin (test, także) różni się w zależności od
    > zdawanej kategorii i w żaden sposób niezdanie ezgaminu na C nie może
    > mieć wpływu na kat. B. Dokładnie jest w drugą stronę. Jesli ktoś zdał
    > na kat. B nie ma uprawnień na kat. A czy C, ani np. nie jest zwolniony
    > ze zdawania testów.

    Czy mógłbyś łaskawie czytać wątek w załości i ze zrozumieniem tekstu?

    Egzamin na C faktycznie ma tylko część specjalistyczą. Ale już egzaminy
    na A czy B - nie. W przypadku A oraz B większość pytań jest wspólna.

  • 48. Data: 2006-05-13 15:00:29
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen wrote:

    > i to dla mnie szczerze powiem tez jest jakas bzdura, przeciez oczywistym
    > jest ze jesli ktos ma b, to przepisy zna i w sumie bezsensem jest

    Serio?

    > egzamin teoretyczny, oczywiscie pomijam pytania czysto tyczace sie jazdy
    > motorem

    Motor == silnik.

    Pojazd nazywa się 'motocykl'.

    Pamiętaj, że na zdawanie A nie ma wymogu posiadania B. W przypadku
    zdawania C - wymóg jest.

  • 49. Data: 2006-05-13 15:03:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Artur Golanski wrote:

    > Nie ma takiej prawnej możliwości. Zresztą byłoby to niezgodne z
    > konstytucją (ten który już posiada inna kategorią byłby dodatkowo

    Bredzisz straszliwie.

    > karany za fakt 'oblania' w odróżnieniu od tych, którzy jej nie mają).

    Nie jest 'karany' tylko delikwent przypadkiem wykazał się nieznajomością
    przepisów, które teoretycznie powinien doskonale znać.

  • 52. Data: 2006-05-13 18:28:37
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał:

    >Pała z logiki.
    1. Niedoczytałeś ! Opinię może miec każdy i nic tam z logiki.
    2. Nagle się odnalazłeś ? A co z potwierdzeniem swoich rewelacji nt.
    obowiązku ośrodka ruchu drogowego ? Pytanie było niewygodne i lepiej
    go pominąć, uchylając się przed odpowiedzią :-(

    > Idiota, który kogoś zabije, bo nie zna przepisów - nie.
    1. Najczęściej zabijają nie ci, którzy nie znają, ale ci, którzy je
    znają, ale nie stosują.
    2. Powtórzę raz jeszcze (tu utwórz swój zbiór logiczny) - z ogromnym
    prawdobieństwem ten, który właśnie podchodzi do egzaminu (i nawet go w
    pierwszym podejsciu nie zda) wie więcej niż ten przeciętny, który
    zdawał rok i więcej temu, a do przepisów nie ma ochoty sięgnąć, bo
    nikt i nic go do tego nie zmusza.

    >Popieram. Jedyny problem: koszta.
    A o jaki koszt ci chodzi ? Może życia tego nie "zabitego" o którym
    wspomniałeś ?

    >Poczytaj sobie łaskawie stosowne rozporządzenie.
    Przyganiał kocioł garnkowi... ;-)

    >Bredzisz straszliwie.
    Wiesz, obawiam się, że dyskusja z tobą przynieść mi może jedynie ujmę,
    więc nie będę ją kontynuował i wyciągał twoje listy z KF innym
    użytkownikom.
    EOT

    --
    Artur Golański